f i v e

109 11 10
                                    

PARK SOO RIN

"TINGGAL SAMA-SAMA!" Kenapa cerita ni asyik ada choral speaking. Tapi seriuslah. Ada lelaki kot.

"Ara, apa password WiFi?" tanyaku sambil tersengih. Semua memandangku dengan muka menyampah.

"Araswag. Takyah jarak." katanya. Masih meletakkan kepala diatas meja.

"Thanks." kata mamat yang salah letak tangan tu. Aku yang mintak dia yang cakap terima kasih.

Tiba-tiba, dia duduk di sebelahku. Dia menghalakan kameranya dan kami selfie bersama-sama. Muka aku memerah.

"Kau ada IG tak?" tanyanya. Aku mengangguk dan menunjukkan phone aku. Dia memfollow aku.

Dia meletakkan gambar tu dalam IG dia. Wei, kau gila ke apa? Macam macam komen ada

@mak_kau_hijau: I ship

Kau ingat aku ni kapal ke?

@iam-comel: Huhuhu, Seokjin oppa dah ada GF.

Dafuq!

@hahahaha: comelnya gf oppa.

Aku bukan girlfriend dia la.

"Dah melalut dah ni." kata Rin. Aku hanya tersengih sambil menunjukkan tanda peace.

"Kalau kita tinggal sama-sama, kita nak tinggal kat mane. Nak merempat." kata mamat riang tadi.

"Tinggal dalam rumah la. Apa la kau ni." kata Riny. Dia mengetuk kepala lelaki tu.

"Masalahnya nak tinggal rumah sape?" kata budak lelaki itu lagi.

"Binnie, ingat tak banglo yang appa nak bagi tu?" kata mamat pucat tu. Bapak ah. Appa dia nak bagi banglo?

"Ingat Haah, kita tinggal kat,situ je lah!" katanya teruja.

"Tapi kita kena mintak izin mak ayah kita dulu." kata KwonSeol.

"Aku okey je." kata Ella.

"Jap,sebelum tu, aku nak tanya. Sape yang mak ayah dia tak tahu kita ada kuasa." tanya KwonSeul.

"Aku." kata Ara.

"Kenapa kau tak bagitahu." tanya mamat pucat tu.

"Nanti aku kena soal siasat. Malas aku."

Aku terdengar bunyi ketukan di pintu. Ara segera membuka pintu.

"Kawan kau ke semua ni?" tanya seorang lelaki. Ara hanya mengangguk.

"Ri, omma dengan appa mana?" tanyanya.

"Ri dengan appa kena selesaikan kes bunuh. Omma ada banyak kerja. Aku pulak balik sekejap je nak tengok kau. Lepasni,  aku kena siasat kes tu."

Aku nampak muka Ara tersenyum hambar. Kesiannya dia.

"Nah, ambik ni jaga rumah." Dia mengambil pistol itu lalu menghalakan ke arah kami. Kecut perut lah kami.

"Gurau jelah. Aku mana isi peluru lagi." katanya sambil tersenyum sinis.

"Wei, kitaorang ada bincang. Nak tinggal serumah."

"Suka hati kau lah. Dah aku kena pergi ni." kata abangnya lalu pergi dari situ.

"Huh." keluhnya.

JEON JUNGKOOK

"Semua boleh la kita duduk sama-sama ni?" tanyaku.

"Jap,  aku mesej mak aku." kata Binnie. Aku hanya mengangguk lalu mengeluarkan phone aku lalu memesej mak aku. Begitu juga yang lain.

Kookie: Omma~~

OmmaYangFabLagiCute: Ye sayang.

Kookie: Kookie nak tinggal sama-sama dengan kawan Kookie boleh?

OmmaYangFabLagiCute: Kookie nak tinggalkan Omma ke. Uwargh, apa salah Omma? Omma sayang Kookie.

Kookie: Taklah. Kookie pun sayang Omma. Kookie nak berdikari.

OmmaYangFabLagiCute: Okey. Jangan lupa Omma tau. Omma sayang Kookie. Bye

Kookie: Bye.

Aku menutup phone aku.

"Semua boleh?"

Meteka semua mengangguk.

TBC

Element [a.f]Where stories live. Discover now