o n e f o u r

75 5 1
                                    

KWON SEULRA

"KwonSeul, aku rasa letihla." kata Namjoon. Pahal pulak dia ni. Aku memegang dahinya. Patutlah, demam.

"Kau pergi masuk bilik dulu. Nanti aku bawak ubat." Dia hanya mengatur kaki pergi dari situ.

Aku terus mengambil ubat dan mengisi air masak ke dalam cawan. Aku membawa ubat dan air itu naik ke bilik aku.

Kesian Namjoon. Sakit. "Namjoon, makan ubat." kataku. Dia terus duduk. Aku memberi ubat. Kemudian, aku bagi dia air pulak.

"Thanks." katanya lalu tersenyum lemah. Aku membaringkan badannya.

"Aku turun masak jap. Kau tidur lah dulu." Dia hanya mengangguk lemah. Aku turun ke dapur untuk masak bubur untuk Namjoon.

•••

"Sorry lambat." kataku lalu masuk ke dalam bilik. Dia dah tertidur. Aku mengejutnya.

"Namjoon, makan." kataku. Lalu, dia terus duduk. "Suap." katanya sambil tersengih.

"Mengada-ngada." kataku lalu menyuap sesuap bubur kepadanya. "Sedap." katanya.

"Tengoklah sape yang masak." kataku.

"Bakal isteri aku." katanya sambil buat wajah selamba. Muka aku memerah. Demam-demam pun gatal.

"Senyaplah. Nanti kau tak suap baru tahu." kataku. Dia masih dengan wajah selamba dia. Kenapa aku baik dengan dia?  Teringat pulak waktu aku reject dia haritu. Aku ketawa kecil.

Element [a.f]Where stories live. Discover now