s a t u

129 7 3
                                    

MIN YOONGI

"Kenapa tak main dengan NamRa?" tanyaku kepada anakku. NamRa mengadu kat aku yang Ae Woon taknak main dengan dia.

"Dia reject Woon. Padan muka." kata Ae Woon sambil menjelir lidah ke arah NamRa.

"Oppa ni tak swag la. Kesian NamRa." kata adiknya Yoonra.

"Kau tu reject Seung Hoon boleh lak?" kata Ae Woon. Aku hanya mengeleng.

"Woon, kesian NamRa." kataku. Susah ada anak degil ni. Ikut mak dia lah ni.

"Kenapa ni hyung?" tanya Jimin sambil mendukung anak perempuannya.

"NamRa reject Woon. Tu dia merajuk tu." kataku. "Oppa! Makanan dah siap!" jerit Ella. Jimin terus pergi. Ceh, bukan nak ajak aku.

"Omma!" jerit Woon. Dia terus memeluk Ara. "Kenapa?" tanya Ara. Dia menceritakan semuanya.

"Jom makan dulu?" kata Ara. Kami bertiga mengikutnya duduk makan dengan yang lain.

Nak tahu apa jadi lepas Binnie guna kuasa dia? Meh kita throwback 10 tahun dulu.

FLASHBACK

Aku terjaga dari tidur. Kat taman?

"Bangun pun kau. Menyusahkan orang je." kata Ara. Macam mana kitaorang ada kat sini?

"Macam mana kita kat sini?" kataku sambil berkerut.

"Binnie main cakap je waktu hatitu yang kita akan hilang ingatan. Binnie tak tahu pun."

"Aku sepuk jugak budak ni." kataku. Yang lain hanya ketawa. So, semua orang ingatlah ni?

End Flashback

Macam tulah kisahnya. Tiba-tiba, kepala aku diketuk. "Jangan mengelamun." kata Jin Hyung. Aku hanya tersengih.

INFO

[G-GIRL       B-BOY]

ANK TAE DENGAN SEUNG:
G = KIM TAERA, 7
B = KIM SEUNG HOON, 6

ANK KWONSEUL DENGAN JOON:
G = KIM NAMRA, 8
B = KIM SHIN WOO, 5

ANK YONGGI DENGAN ARA:
B = MIN AE WOON, 6
G = MIN YOONRA, 4

ANK JIN DENGAN RINY:
B = KIM WOO RIN, 7
G = KIM SOO RAN, 6

ANK CHIM DENGAN ELLA:
G = PARK YOUNG RIN, 8
B = PARK JI SUNG, 6

ANK SEOK DENGAN RIN:
B = JUNG HO RAN, 5
G = JUNG HO RIN, 5

ANK KOOKIE DENGAN BINNIE:
B = JEON YOONKOOK, 8
G = JEON JUNGMI, 7

"Appa, kenapa Yoonra reject Hoon." kata Seung Hoon sambil mengembungkan pipinya. Kami semua ketawa.

"Cepat makan. Lepasni nak balik." kata Jin Hyung. Kami semua teruskan makan.



Element [a.f]Where stories live. Discover now