o n e s i x

71 6 0
                                    

MIN YONGGI

Aku turun ke ruang tamu. Bosan. Aku nampak Ara ada dekat sofa. Aku rasa dia tak perasan aku.

Aku duduk di belakang sofa itu. Dia seang mengadap phone dia. Entah apa dia tengok aku angkat sikit kepala aku. Video. Seorang lelaki. Muka lelaki tu macam muka aku.

Lelaki itu menyanyikab lagu Dear God. Tiba-tiba, lelaki itu cakap sesuatu.

"Song Ae Ra, Saranghae." kata lelaki itu. Sejujurnya, aku cemburu. Aku dengar bunyi esakan. Ara.. Aku, terus meluru ke arah Ara. Dia menangis.

"Ke-kenapa kau nangis." tanyaku. Dia tidak menjawab. Makin teruk dia nangis. Aku peluk dia. Dia masih lagi menangis. Aku mengosok belakang badannya.

"Kenapa kau menangis?" tanyaku lagi sekali. Dia dah semakin tenang. "Abang aku." katanya. Oo. Abang dia. Aku ni jeles tak bertempat. Buat malu je.

"Kenapa dengan dia?" tanyaku. Dia menceritakan semuanya.

"Waktu tu hari jadi aku jadi abang aku bawak aku pergi taman tema. Lepastu, ada kemalangan kat situ. Tapi, sejak kemalangan tu, aku jadi dingin dan hati batu. Muka dia sebijik macam kau. Aku rasa aku boleh move on. Tapi aku jumpa kau. Setiap kali aku tengok kau, aku teringat abang aku. Aku takleh move on." Dia nak nangis tapi dia tahan.

"Jangan tahan. Lepaskan." kataku. Dia terus menangis semahu-mahunya.

"Sorry, sebab dengar cerita aku ni. Aku tahu aku ni manja. Menangis kuat-kuat." katanya sambil tersenyum manis. Pertama kali aku nampak dia senyum.

TBC

Element [a.f]Where stories live. Discover now