o n e s e v e n

70 5 2
                                    

KIM SEOKJIN

"Selamat pagi semua." kata Namjoon ceria. Dah baik demam ke.

"Kau ni kenapa. Tak pernah nak ucap selamat pagi. Dari demam dah upgrade jadi gila ke?" kata Yonggi.

"Aku dah jumpa lokasi alien kotak tu." katanya. Kami semua duduk di ruang tamu.

"Kat mane?" tanyaku.

"Dekat-dekat sini je." katanya lagi.

"Aku tanya dekat mana lah bengap. Aku sekeh kepala tu satgi baru tahu." kataku. Orang tanya lain dia jawab lain.

"Happy Fun Fair. Taman tema tu dah tutup sebab ada kemalangan. Diorang tinggal kat situ." kata Namjoon.

"Jom pergi sekarang!" kata Namjoon. Kami semua naik atas untuk bersiap.

Setelah bersiap, kami semua keluar dan jalan ke taman tema itu. Kami sampai di depan taman tema itu. Bersepah gila!

"Hahaha. Korang dah datang." kata satu suara. Adudu. "Kau tak puas lagi ke kalah?" jeritku. Dia mengeleng. "Aku ada banyak lagi robot lah." katanya bongkak. Kita tengok. Sape menang.

"Serang!" laungku. Adudu menyuruh robotnya bertindak.

Kami semua apa lagi. Lawanlah! Sangat sengit sekali. Aku mengeluarkan pokok berduri lalu mengikat robot-robot itu dibantu oleh Riny. Aku nampak salah satu robot Riny. Lantas aku menarik Riny ke dalam pelukan ku. Sikit je lagi nak kena dia.

"Thanks." katanya kalu melawan kembali robot-robot itu.

KIM EUN RIN

Aku melawan robot-robot itu. Wahai Adudu yang aku benci. Pahal kau nak lawan lagi Ah.

Tiba-tiba, aku rasa kena tarik. Aku hampir kena tembak. "Jangan mengelamun."

Ku suka denganmu
Kau suka denganku
Tapi kau punya yang lain
Sayang

Apa guna lagu tu. Dan dari mana datang lagu tu? Mengelamun lagi aku ni. Aku terus lawan.

PARK JIMIN

"Bola cahaya!"

"Puting beliung!"

"Meriam pembeku!"

"Pokok belukar!"

"Harimau bayang!"

"Askar haiwan!"

Aku harus menghabiskan semuanya. "Meteor berapi!"

Akhirnya, kami menang lagi. Walaupun penat. Kami lari dari situ. Tiba-tiba...

BOMM!

Taman tema tu meletup. Aku pandang belakang.

TBC

Element [a.f]Where stories live. Discover now