YOON SEUNGHEE
"ADUDU!" di hadapan aku ni sekarang alien bewarna hijau yang mempunyai antena dan berkepala kotak.
"Korang dah kenal aku? Bagus lah. Tak perlu aku kenalkan diri aku. Hahahaha." katanya dengan penuh sombong. Dasar hidung ti-- dia takda hidung. Dasar antena tinggi. Dahla tak cukup tinggi.
"Kau nak apa." jeritku. Kami semua berundur ke belakang. Orang yang paling depan ialah Ara. Masih tidur.
"Aku nak tawan negara Korea ni." katanya diikuti ketawa sinis dari Probe. Dasar robot buruk tak sedar diri. Nak je aku suruh Ella tu bakar kau.
"Kitaorang ni Elementist tau." kata KwonSeul. Yang lain mengangguk.
"Aih, dekat Pulau Rintis ada superhero, kat sini pun ada. Kau kena tahu, aku ada banyak robot dan senjata. Paling penting, aku ada serbuk koko yang sangat bernilai."
Kami hanya tertunduk. Tiba-tiba...
"Berani kau tidur waktu aku bercakap!" Aku membuka mata. Wow! Antenna dia dah merah. Aku nampak Ara yang sedang mamai terus pegang antenna Adudu tu. Terus beku. Dia mencampakkan Adudu dan Probe ke dalam kapal angkasa milik mereka.
"Kacau betul orang nak tidur. Dah jom balik." katanya. Aku ingin pusing belakang. Binnie dengan abang dia pengsan!
Tiba-tiba, ada seseorang mengangkat Binnie. Orang kedekut biskut tadi. Yang peliknya, diorang tinggal je abang dia.
"Woi, sape nak angkat dia ni." Ara melihat kesemua lelaki yang ada di situ. Semua pura-pura buat benda lain.
"Aih, tak swag lansung." keluhnya lalu mengedong abang Binnie. Kami semua ternganga.
"Dah, jom balik rumah aku. Kat rumah aku takde orang." Kami hanya mengikutnya. Masih terkejut. Muka dia selamba je.
"Takyah terkejut sangatla." Kami semua terus berjalan. Jauhnya rumah kau.
KIM NAMJOON
Terkejut aku dibuatnya. Selamba je dia dukung Yonggi Hyung. Aku pun tak larat.
Kami berhenti di sebuah rumah teres dua tingkat. Cantiknya!
"Jom masuk." kata budak perempuan tu. Kami semua masuk ke dalam. Kemas gila.
"Budak kedekut biskut. Kau ikut aku pergi bawak budak tu dengan abang dia nail atas. Korang buatlah macam rumah sendiri." Dia terus naik atas bersama Jungkook.
"Cayalah." kata Jin Hyung.
"Dey, berapa kali aku nak cakap baru kau paham." Muka Jin Hyung dah merah. Dia segera meleraikannya. Kami hanya ketawa.
BANG!
Aku terdengar bunyi tembakan. Kami semua kecut perut lalu segera naik ke atas. Aku nampak wajah Jungkook pucat.
TBC
LEPAS NI KISAH SEUNG DENGAN ELLA PULAK. JANGAN LUPA VOMMENT.
YOU ARE READING
Element [a.f]
FantasyCLOSE +Kisah 7 orang gadis yang mempunyai kuasa menjumpai 7 orang lelaki yang mempunyai kuasa seperti mereka. Mereka menggunakan kuasa mereka untuk menghalang Korea dari ditakluki oleh mahkluk asing.