t w o t h r e e

100 7 15
                                    

PARK SOO RIN

"Bangun beruk-beruk sekalian." kataku sambil bercekak pinggang di hadapan mereka semua.

"Bisinglah!" jerit Seung. Aku kena guna cara kasar ni.

"Hahaha..gelilah..hah...hahaha...........berhentilah Riny." kata Seung sambil tergelak-gelak.

"Setan!" jeritnya sambil tergelak-gelak. Yang lain dah pun bangun. Seung pun bangun.

"Dah. Cepat makan." arahku. Mereka semua mengambil seplastik roti. Rindunya nak masak.

"Bila kita boleh balik?" tanya Taehyung. Kami semua memandang satu sama lain.

"Selepas kita kalahkan saintis tu." kata Ara. Kami semua hanya mengganguk.

"Ada orang cakap pasal aku ke?" kata satu suara. Aku pandang belakang. Saintis tu!

"Aku akan dapat kuasa korang." katanya lagi. Dia memberi arahan kepada askar-askarnya untuk serang kami.

"Seung! Bina senjata untuk kita semua. Rin! Manipulasi fikiran askar-askar dia. Ara! Cari benda yang berguna dalam buku hitam kau tu! Binnie! Kelirukan musuh. KwonSeul! Tolong aku lawan. Yang lelaki, guna elemen korang. Gerak!" arahku. Yang lain hanya mengangguk. Mereka mula bergerak.

"Korang takkan menang punya. Elemen korang akan jadi milikku. Hahahahaha!"

"Kami takkan benarkan. Kami akan tamatkannya. Walau dengan apa cara pun." kata Namjoon.

"Min Yoonbin! Guna kuasa kau! Ulangan Masa! Putarkan masa waktu kita semua tak kenal dulu." jerit Ara.

"Tapi, kita takkan ingat semua ni dan mungkin kita tak wujud lagi dalam dunia ni." kata Binnie. Ara tersenyum sinis. "Kita akan menang, walau apa cara pun. Jangan risau." kata Ara tenang.

"Lari!" jerit Jungkook. Aku memandang belakang. Bapak ramai askar dia! Kami semua pun mengikuti Jungkook. Kami,masuk ke dalam sebua gua. Aku menyuruh Hoseok menutupnya menggunakan bayang.

"Ada sapa-sapa nak bagi kata-kata terakhir?" tanya Jin. Kami,semua pandang satu sama lain.

"Aku."

MIN YOONGI

"Aku." kata Riny sambil mengangkat tangan. Kami semua memandangnya.

"Pertama sekali, sorry sebab nasi goreng tu." katanya sambil tersengih. Kami semua menjelingnya.

"Kedua, aku sayang korang semua. Walau apa pun." katanya lalu menundukkan kepalanya.

"Ketiga, aku suka kau Jin." katanya lalu mengangkat kepala. Dia tersenyum manis. Muka Jin Hyung dah bewarna merah. Kami semua ketawa.

"Aku pulak." kata Ella.

"Sorry sebab sebelum ni aku kacau korang, aku prank korang. Aku harap kita masih wujud dekat dunia ni nanti." kata Ella. Kami semua hanya mengangguk.

"Aku harap macam tu jugak. Aku nak cari lagi dari mana lagu tu datang." kata Rin pula. Hoseok tersengih.

"Aku teringat waktu kita jumpa dulu. Asyik choral speaking je. Hahaha." kata Riny pulak.

"Ingat tak waktu kita tinggalkan Ella dengan Jimin kat rumah?" kata Jin Hyung. Kami semua mengangguk dan tergelak.

"Ingat tak waktu kita semua intip Hoseok dengan Rin?" kata Namjoon pulak. Aku tergelak. Muka Hoseok merah padam.

"Lagu tu, kitaorang yang buat." kata Sung pulak. Aku mengangguk.

"Ingat, tak waktu Ara pengsan? Risau gila Yoongi Oppa." kata Binnie. Aku hanya menutup muka.

"Waktu alien tu kalah." kata KwonSeul pulak. "Entah. Dah kalah tu kalah jelah." kata Tae sambil mengembungkan pipinya.

"Ingat tak waktu aku guna pistol aku tu. Muka Jungkook pucat gila. Lawak betul muka dia." kata Ara pulak.

"Terkejutlah ngek." kata Jungkook. Aku teringat waktu aku takut nak panggil dia haritu. Habis imej swag aku.

"Macam kau tak biasa. Dulu, setiap hari kau datang rumah aku." kata Ara pulak. Kami semua memandang Jungkook.

"Dulu. Waktu sekolah." kata Jungkook. Ara meletakkan tangannya dibahu aku.

"Takde sape akan ingat semua ni kan?" tanyanya. Yang lain mengangguk.

"Aku mintak maaf sangat sebab sebelum ni aku dingin dengan korang. Aku ego. Tapi, baru aku sedar. Aku sayang korang semua." katanya sambil tersenyum.

"Aku pun sayang kau Yoongi." katanya pula sambil tersenyum manis.

"Bet--" kataku dipotong.

"KUASA ULANGAN MASA!"

THE END

SORRY TAK BEST
SORRY TAK BEST
SORRY TAK BEST
SORRY TAK BEST
SORRY TAK BEST
SORRY TAK BEST
SORRY TAK BEST

Element [a.f]Where stories live. Discover now