KIM TAEHYUNG
"Kim Taehyung paling comel. Kim Taehyung paling hensem. Kim Taehyung paling--" belum sempat, aku habiskan nyanyian ku.
"Kim Taehyung paling bongok." kata Seung. Aku menjelir lidah. Dia menjulingkan matanya.
Aku terus duduk di sebelahnya. Dia menolakku. Aku merapatkan lagi diriku. Dia membuka telefonnya. Dia membuka aplikasi galeri. Banyak gambar dia dengan keluarga dia.
Tiba-tiba, aku terdengar bunyi esakan. Aku toleh ke sebelah ku. Kenapa dengan dia ni?
"Kau kenapa? Aku ada buat salah ke?" soalku gelisah. Nanti aku yang kena soal siasat.
"Takde apa-apa. Aku rindu family aku." katanya. Aku cuba cari idea untuk hiburkan dia.
"Wei, sape lelaki tu. Macam kenal je?" kataku lalu menunjukkan ke arah seorang lelaki 40-an.
"Bapak aku. Kau kenal?"
"Kenal. Bakal bapak mentua aku." kataku. Mukanya merah. Aku terus merangkul lehernya. "Kalau anak dia nak lah." kataku. Dia hanya menundukan muka.
Aku terus memeluknya. Dia membiarkan saja. Aku melepaskan pelukan. Mukanya merah. Malu lah tu.
"Seung, kau malu eh?" kataku dengan nada mengusik. Dia terus pukul bahuku.
"Mana ada!" jeritnya. "Tak nak mengaku." kataku. Dia mencebik.
"Cik Yoon Seunghee. Tak comel la buat macam tu. Cuba tengok Kim Taehyung yang comel lagi hensem ni. Silalah puji saya."
"Isi bakul suruh orang angkat." katanya sambil menjeling. "Jeling-jeling, aku kiss pipi tu barutahu." Dia terus menutup mukanya. Takut lah tu.
Aku hanya tersenyum.
TBC
YOU ARE READING
Element [a.f]
FantasyCLOSE +Kisah 7 orang gadis yang mempunyai kuasa menjumpai 7 orang lelaki yang mempunyai kuasa seperti mereka. Mereka menggunakan kuasa mereka untuk menghalang Korea dari ditakluki oleh mahkluk asing.