o n e e i g h t

70 5 0
                                    

SONG AE RA

Aku toleh belakang. Semuanya hancur. Aku kaku. Tak bergerak. Aku teringat abang aku.

Flashback

"Kau duduk sini diam-diam. Aku nak pergi kedai tu." kata abangku, Song Young Hoon. Aku hanya mengangguk sambil tersenyum. Dia terus pergi ke kedai mercun tu.

BOOM!

Aku jatuh terduduk. Kedai tu meletup depan mata aku. Aku teringat sesuatu. "Hoon!" Aku jerit nama abangku.

Aku lemah. Aku tak kuat. Aku dah kehilangan orang yang aku sayang. Aku tak sepatutnya bagi kau pergi situ. Maafkan aku, Hoon. Maafkan Aku!

End Flashback

Aku jatuh terduduk. Banyak air mata aku yang keluar. Aku trauma! Aku tak nak orang yang aku sayang hilang.

"Ara!" jerit seseorang. Aku rasa kepala aku berat. Tiba-tiba, semuanya hitam.

KWON SEULRA

Kami semua panik. Mana taknya. Ara pengsan. Dahla menangis. Tak pernah aku nampak dia macam ni.

Tiba-tiba, Yonggi seret dia. Ceh, tipu je. Yonggi gedong dia. "Jom balik." kata Yonggi yang sudah berada di hadapan.

Sesampainya kami ke rumah, Yonggi terus nik atas. Kemudian, dia turun balik.

"Ara macam mana?" tanya Jin. "Demam panas tambah trauma tambah sedih tambah rindu." kata Yonggi.

"Aku nak masak untu dia dengan makan malam kita. Korang mandilah dulu. Busuk." kata Riny sambil tutup hidungnya. Kau pun samalah

"Biar aku tolong." kata Jin. Riny hanya mengangguk. Aku naik atas untuk tukar baju.

PARK SOO RIN

Apa yang aku nak masak ni? Makanan Ara dah siap. Kat diorang nak masak apa.

"Wei, nak masak apa?" tanyaku kepada Jin. Aku tersenyum jahat. Hehehe.

"Nasi goreng." kataku sambil tersenyum sinis. Dia pun sama. Kami membahagikan tugas. Aku kena potong bawang. Huwargh!

"Auch!" Aku terpotong tanganku sendiri. Sakit woi! Tiba-tiba, Jin pegang tangan aku. Dia tarik aku ke singki dan basuh luka ku.

Kemudian, dia keluarkan satu plaster gambar mario. Kau minat benda ni?

"Lain kali hati-hati sikit. Kan dah kena. Nasib baik aku ada." katanya lalu melepaskan tangan ku.

"Cili tu kau dah siapkan." kataku sambil ketawa jahat. Padanlah muka korang nanti.

Selesai kami siap masak, kami hidangkan di atas meja. Kami panggil member-member yang lain.

"Korang tak nak makan." kata Jungkook. Kami berdua mengeleng. "Aku nak bagi Ara ni." kataku lalu naik ke atas.

"Kau makan lah. Biar aku yang bagi Ara makan." kata Yonggi. "Kitaorang dah makan dah tadi. Kitaorang nak pergi bilik jap." kata Jin lalu menarik tanganku. Kami masuk ke dalam bilik dan mengunci pintu.

"KIM SEOK JIN! PARK SOO RIN!" jerit mereka semua. Kami berdua ketawa jahat. Padan muka.

KIM NAMJOON

Kurang asam punya orang. Merah gila muka aku bila makan nasi goreng ni.

"Korang, apa kata kita kenakan diorang pulak." kata Tae dengan senyuman penuh makna. Yang lain hanya mengangguk.

"Malam ni kita putuskan elektrik. Tapi, sape nak menyamar jadi hantu?" kata Hoseok. Kami semua berfikir.

"Yonggi!" kata kami semua serentak. Tengok kitaorang. Sehati sejiwa.

"Apa sebut nama orang ni." kata seseorang yang turun dari tangga. Yonggi.

"Yonggi, jadi hantu boleh tak. Prank Jin dengan Riny." kata ku. Dia berfikir.

"Boleh sangat! Kau tahu tak, bubur Ara tu pedas gila. Muka aku yan putih ni pun jadi merah. Nasib baik aku makan dulu. Kalau Ara makan dulu, bertambah demamlah dia." katanya lalu menunjukkan mukanya yang merah.

"Kita buat malam ni." kata Seung. Kami semua hanya mengangguk.

~PADA TENGAH MALAM ITU~

MIN YONGGI

Aku dah bersedia di tepi tangga ni. Lampu semua dah ditutup. "Korang, mana korang." kedengaran suara Jin.

"Wei, macam mana kalau ada hantu?" kata Riny pula. Aku dengar bunyi langkah.

"Argh!" jerit mereka. Kenapa pulak ni?  Aku tak kejutkan diorang lagi. Aku suruh Namjoon bukak lampu.

"Yang korang terjerit-jerit ni pahal? Aku je kot." kata seseorang. Macam kenal. Ara.

"Mana tak terkejut. Muka kau dahla putih. Rambut pun putih. Mana kitaorang tak terkejut." kata Riny.

"Sebenarnya, kitaorang nak kenakan korang. Tapi tak kesampaian." kata Hoseok.

"Kurang asam." kata Jin. "Kau letak cili dalam nasi goreng kitaorang boleh pulak. Lepastu, letak dalam bubur Ara." kataku. Mereka hanya tersengih.

"Laa, ada cili ke dalam bubur tu? Patut aku rasa makin lemah je." kata Ara dengan lemah. "Kau makan bubur tu?" tanyaku. Dia hanya mengangguk.

"Aku nak ambik ubat jap." katanya lalu turun ke bawah untuk mengambil ubat. Kami semua menjeling Jin dan Riny yang tersengih.

TBC

Element [a.f]Where stories live. Discover now