"Huu..huu.." Adriana tercunggap-cunggap setelah berlari jauh dari Firqin dan Aryan.
Sengaja je dirinya lari dari mereka.
Adriana memusingkan kepalanya ke belakang. Kelibat mereka masing tiada.
Adriana tersenyum kemenangan.
Adriana berlari semula sambil memandang belakang dan bila dia pusing..
Buk!
Lagi sekali punggung Adriana selamat mendarat di atas rumput.
Orang yang di langgar oleh Adriana itu mencangkung di hadapan Adriana.
Adriana mengangkat wajahnya.
Mata mereka bertaut sesama sendiri. Mata ini, Adriana kenal. Mata yang berwarna hazel.
Senyuman di sembunyikan.
"Ehem." Irfan berdehem sedikit.
Memang setiap kali pertemuan dia orang memang kena dengar Irfan berdehem eh?.
Adriana pantas mengalihkan wajahnya. Membuatkan Ifran tergelak kecil.
Wajah Adriana kini sudah membahang akibat malu.
"Lain kali nak lari. Pandanglah depan cutie pie." Kata Irfan lalu menjentik dahi Adriana.
Adriana menggosok dahinya yang di jentik oleh Irfan sebentar tadi.
Jelingan di beri buat lelaki di hadapannya itu.
"Bye." Kata Irfan lalu mencuit hidung Adriana.
Adriana apa lagi. Memang da terkaku habis da.
Irfan bangun dari mencangkung dan berlalu meninggalkan Adriana yang terpingga-pingga itu.
Ifran tersenyum kecil bila mengingati wajah polos gadis itu.
"Cik Muda!" Panggil Aryan yang sedang menghampirinya itu.
Adriana yang perasan dia masih terduduk di atas rumput itu. Pantas berdiri lalu menepuk sedikit punggungnya itu.
Bagi menghilangkan rumput-rumput yang melekat di seluarnya.
"Cik Muda okey tak?" Soal Firqin yang kini sudah berada di hadapan Adriana.
Aryan mencapai tangan Adriana lalu menilik tapak tangan gadis itu.
Kelihatan sedikit luka di tapak tanganya.
"Firqin. Kau bawak Cik Muda duduk kat bangku sana. Aku nak beli plaster jap." Kata Aryan lalu meninggalkan mereka berdua.
"Cik Muda okey tak?" Soal Firqin.
"Saya okey. Sikit je pun." Kata Adriana lalu tersenggih.
Mereka berdua menuju ke arah bangku di hadapan mereka itu.
"Cik Muda kalau marahkan saya. Saya minta maaf." Kata Firqin setelah mereka melabuhkan punggung di atas bangku tersebut.
"Tak ada. Mana ada." Kata Adriana.
"Habis tu. Cik Muda macam dingin je dengan saya." Kata Firqin lalu menggenggam kedua belah tapak tangannya sendiri..
Adriana tergelak kecil. Dia juga turut merasakan perkara yang sama. Rupanya mereka cuma salah sangka.
"Tak adalah. Sebab saya pun fikirkan perkara yang sama." Kata Adriana sambil melihat orang yang lalu lalang.
Firqin sudah tergelak kecil.
"Jadi kawan?" Soal Adriana sambil memandang wajah Firqin.
Firqin menggeleng.
Adriana pula sudah mengerutkan dahinya.
"Teman." Kata Firqin lalu tersenyum.
Adriana sekadar tersenyum lalu mengangguk.
"Oi! Dating pula." Kata Aryan yang sedang menghampiri mereka dengan plaster di tangan.
"Haha biarlah. Jeles le tu." Kata Adriana lalu tergelak kecil.
Aryan sudah menjeling dan menyebabkan tawa mereka terhambur.
_________________________________
Read✔ Vote⭐and Comments👍
Waiting to a next chapter❤
YOU ARE READING
Cik Muda✔
Teen FictionAdriana Alysa adalah seorang gadis biasa berstatuskan anak yatim sejak umurnya 9tahun lagi.Dirinya sudah biasa tinggal di asrama bersama rakan-rakannya Nak dijadikan cerita.Pada hari kelahirannya yang ke-17.Dia di beritahu oleh pewaris Farica Landio...