02

56 3 0
                                    

YoonRa

Aku kena halang Jimin! Kau dah melampau Jimin. Aku taknak banyak lagi yang jadi mangsa kau!

" Jimun! Baik kau berhenti sekarang! Dahyun tak bersalah dalam hal ini! Mingyu pun sama! Yang bersalah adalah kau! Kau yang perkosa Hanna! Kau perkosa adik kau sendiri! Kau fikir aku tak tahu apa kau dah buat kat Hanna malam tu?! "

Aku maju bagi mendapatkan Dahyun.

Jumin smirk.

" Apa kau kata ni sayang? "

Ya tuhan. Nampaknya penyakit Jimin makin teruk.

" Jangan sentuh aku! Aku jijik dengan kau! Aku jijik berkawan dengan kau! Kalau kau nak tahu Bangtan pyn sebenarnya jijik dengan kau! Kami semua dah bincang nak abaikan kau supaya kau insaf masa hari kematian Hanna, tapi aku taknak buat macam tu. Aku kesian dekat kau. Kau baru je kehilangan adik. Aku taknak kau sedih sebab kehilangan kawan pula. Dan, Jimin please jangan berlakon lagi. Takda gunanya lagi. Aku tahu segalanya. "

Jimin tetap dengan pendiriannya. Lakonan.

" Malam tu. Jumaat. 30/12/2016. Jam 10:00 malam. Kau ketuk pintu bilik tidur Hanna. Kalau kau ingat lagi, Hanna minta 5minit. Aku yakin kau ingat lagi. 5minit yang Hanna minta hanya untuk sembunyikan aku. Masa tu, Hanna beritahu aku yang dia taknak kau tahu yang aku ada kat dalam rumah tu. Dalam bilik dia. Dia sembunyikan aku dalam almari baju dia. Dan, dari dalam almari tu, aku dapat dengar dan lihat setiap apa yang kau buat kat Hanna. Masa tu, kau masuk bilik dia dan kau terus tolak dia atas katil. Hanna meronta-ronta minta lepas. Tapi kau tak kisah. Yang penting bagi kau? Kemarahan kau. Kau lepaskan kat dia. Kau perkosa dia! Lepas tu kau ugut dia, kalau dia mengandung pergi suruh Mingyu yang bertanggungjawab dan kau nak Hanna bawa Dahyun balik rumah korang jumpa kau. Kau nak perkosa Dahyun pula. Kau untung malam tu sebab kau masih terlepas dari aku. Kalau tak fikirkan pesanan Hanna untuk suruh aku jangan keluar walau apa pun berlaku, kau dah lama tak tengok dunia kot. Pagi tu pula, aku sendiri yang ikut Hanna jumpa Mingyu. Dia memang ikut setiap apa yang kau suruh. Dan, memang Mingyu taknak bertanggungjawab. Kenapa dia nak bertanggungjawabkan? Bukan ikan dia. Lepas je Hanna jumpa Mingyu, Hanna terus balik. Aku curi-curi ikut. Dan aku dengar kau marah dia. Kau marah dia sebab Hanna takbawa Dahyun balik. Aku dengar perbualan kau dan aku dengar kau pukul dia guna tali pinggang kau. Bukan itu saja. Aku menghendap tingkap rumah kau. Aku dapat tengok masa tu Hanna pegang pisau. Masa tu dia acukan hujung pisau kearah kau, tapi kau sempat mengelak dan menyebabkan Hanna tercucuk diri dia srndiri. Jimin. Kau masih nak nafikan? "

Aku memandang Jimin yang kini melutut dihadapan aku. Aku pasti dia sedih dan rasa bersalah.

Aku turut melutut dihadapannya.

" Jimin. Aku harap kau sedar kesalahan kau. "

Aku menepuk-nepuk belakangnya. Tanda memujuk.

Aku berdiri semula dan menarik Dahyun pergi dari situ.

" Mana Jimin? "

" Kat belakang. "

----

Jimin

Entah kenapa baru sekarang aku sedar kesalahan aku.

Hanna mati sebab aku. Bukan sebab Mingyu.

Aku penyebabnya.

Aku rasa bersalah sangat. Aku sedih. Aku perlukan Bangtan.

" Jimin. "

Aku dongakkan kepalaku. Aku dapat lihat Bangtan berdiri dihadapan aku.

" Korang. "

Aky cuba hampiri mereka, tapi hampa. Mereka mengelak dari aku.

" TaeTae. Gukkie. "

" Park Jimin. Kau tak layak panggil aku dan Gukkie guna panggilan TaeTae dan Gukkie lagi. Jijik. Aku takda kawan macam kau. "

Apa maksud TaeHyung?

Oh. Aku baru perasan. Diorang tadi panggil aku Jimin je. Yoon pun panggil aku Jimin je. Selalunya diorang panggil aku Jiminie ataupun Chimchim.

Mana panggilan tu? Kenapa diorang tak panggila aku guna panggilan tu?

" Apa maksud korang? "

" Kau fikirlah sendiri. Ingat kembali masa kau belum jadi macam ini dulu. Ingat masa kita semua masih tadika. Ingat perjanjian kita. Aku yakin kau masih ingat. Yoon pun masih ingat. "

Apa dia? Perjanjian?

Jap. Diorang tinggalkan aku? Tinggalkan aku?

Apa semua ni? Takkan diorang betul-betul tinggalkan aku sebab nak aku insaf macam yang Yoon kata?

[ Love Hate Tears ]Where stories live. Discover now