Joshua
Pagi ni aku tekad nak jumpa Yoon. Tak kisahlah kalau Bangtan halau aku lagi, aku tetap nak jumpa Yoon.
---
Aku tiba dihadapan pintu rumah Yoon. Aku tekan loceng.
Kelihatan pintu dikuak perlahan.
" Jo...Joshua. Apa kau nak datang sini? Kau tahukan YoonGi benci sangat kat kau? "
" Alah Hoseok. Kau kenapa macam nampak hantu je. Aku nak lawat Yoon jelah. Bukannya nak bunuh YoonGi ataupun korang. "
Hoseok masih membiarkan aku tercegat kat luar. At least jemput lah aku masuk kedalam. Sehuk tahu tak?
Well, aku juga yang bodoh pergi datang awal pagi.
" Joshua. "
" Oh! Selamat pagi YoonGi! "
Entah sejak bila YoonGi muncul dekat belakang Hoseok. Aku pun tak perasan.
" Kau nak apa? "
Dingin je. Selalu nya YoonGi dah mengamuk tak tentu pasal bila tengok aku.
" Aku nak jumpa adik kau. "
Sengaja aku tekankan perkataan adik.
" Tak boleh. "
" Boleh. "
" Tak boleh. "
" Boleh. "
Wajah YoonGi bertukar merah. Tahan marah ya bang?
" Hah. Pergilah jumpa sana! Aku malas nak gaduh awal pagi. "
Yeay! YoonGi benarkan aku jumpa YoonRa. Rasa macam tak percaya je.
" Ho..Ehh? Mana si Hoseok ni? Takpalah. Mari aku bawa kau. "
Aku mengikut YoonGi dari belakang. Kami naik sampai tingkat atas sekali.
" Dia kat dalam ni. Kalau dia tengah tidur, jangan kejutkan. Kau keluar terus. Faham? "
Aku hanya mengangguk faham.
YoonRa
Aku terdengar bunyi pintu dikuak.
Aku pandang pintu dan aku nampak Joshua kat situ.
Aku rasa...gembira? Entah. Aku takda rasa apa-apa bila lihat dia datang.
" Good morning chagi! "
Dia tersenyum lebar. Aku membalas dengan senyuman palsu.
" Cha..chagi? "
Aku baru perasan dia panggil aku chagi tadi.
" Yes, chagi. C.H.A.G.I Chagi. Mulai dari hari ini, oppa akan panggil Yoon chagi. Untuk latihan. Takkanlah lepas kita kawin pun oppa nak panggil chagi guna nama je. Kan? "
" Err...oppa. "
Dia hanya senyum kepada. Senyuman yang biasa aku lihat. Senyuman yang buat aku gembira dan jatuh cinta.
Senyuman itulah yang buat aku jatuh cinta kepada Joshua.
Tapi, entah kenapa. Sekarang aku tak rasa apa-apa bila tengok senyuman dia. Aku tak tahu kenapa.
Mungkin sebab aku sakit kot. Or, sebab aku masih ingatkan Jimin.
" Chagi, okay tak? Dah makin sihat? "
Wait. Macam mana dia tahu aku sakit? Takkan Bangtan pula yang bagitau.
" Macam mana oppa tahu Yoon tak sihat? "
" Dahyun yang bagitau oppa. Oppa suruh dia inform kat oppa kalau ada apa-apa terjadi dekat Yoon. "
Oh. Dahyun.
" Chagi, oppa nak tanya something boleh? "
Aku mengangguk. Wajah Joshua berubah serius.
" Chagi pernah kata yang bilik chagi cuma ada katil single je kan? Tapi, kenapa sekarang ni katil dia size king? "
Dah agak dah Joshua tanya tentang ni.
" Oh. Ni bilik YoonGi oppa. "
Muka dia yang serius tadi jadi sedikit marah.
" Kenapa tak guna bilik chagi sendiri? "
" YoonGi oppa kata, Dahyun yang guna bilik Yoon. Dahyun dan Mingyu tinggal kat sini kejap. Dorang risaukan Yoon. "
" Jadi, YoonGi tidur kat mana kalau chagi guna bilik dia? "
" Dia tidur kat sini jugalah. Takkan tidur dalam toilet. "
" Tidur dengan chagi? Sekatil? "
Aku mengangguk. Apa ke pelik sangat dia ni.
" Kenapa oppa tanya macam tu? "
" Ermm. Oppa risaukan chagi. "
" Takda apalah. YoonGi tu kan abang Yoon. "
Aku menepuk-nepuk bahu Joshua.
TOK! TOK!
" Masuklah. "
" Yoon.. Joshua? Apa kau buat kat sini? Keluar sekarang. "
" Jin. Aku yang benarkan dia jumpa Yoon tadi. "
Jin dan aku memandang YoonGi dengan penuh terkejut. Aku ingatkan Hoseok yang benarkan Joshua masuk senyap-senyap tadi.
" Yoon, kau dah makin okey ke? "
Jin mendekati aku. Tangannya diletakkan pada dahiku bagi memeriksa badanku.
" Dah beransur pulih nampaknya. Kau perlu rehat lagi. Hari ini kau tak perlu turun sekolah. Kau rehat kat rumah. Nanti aku masakkan makanan untuk kau. Dan kau tinggal nak panaskan je lagi. Nanti aku bawakan sarapan untuk kau. "
Caring nya. Boleh buat calon suami ni.
" Takpalah Jin. Aku turun bawah jelah. Aku masih dapat jalan. Ingat, aku demam bukan cacat. "
Jin hanya mengangguk kepadaku.
" Oppa dah sarapan tak? Kalau belum, jomlah sarapan dengan kami semua sekali. "
Joshua mendiamkan diri. Dia pandang YoonGi.
" Apa pandang aku. Dia tanya kau bukan aku. "
Benvi lagi rupanya. Ingatkan dah berbaik rupanya masih juga. Yang aku hairan, bukan YoonGi sorang benci Joshua, tapi Bangtan sekali. Kenapa ehh?
" Alah. Jomlah. "
---
Kami turun ke tingkat bawah dan betapa terkejutnya aku bila kena peluk dengan TaeTae.
" TaeTae. Lepaslah. Aku tak dapat nak bernafas ni. "
" Sorry. "
TaeTae menunjukkan senyuman petaknya.
" Aku risau sangat semalam. Kau tahu, aku semalaman tak dapat nak tidur lena. "
" Alahai. Sampai macam tu sekali. Aku demam jelah. Bukannya tenat sampai nak mati pun. "
" YOONRA! "
Mak aihh. Diorang ingat aku pekak ke apa sampai jerit macam tu sekali.
" Janganlah sebut perkataan 'mati' tu. "
" Aku takutlah dengan perkataan tu. "
" Kami taknak kehilangan kau pula lepas Jimin. "
" Alah. Okayokay. Yoon tak sebut dah. Takyah risau. Yoon janji takkan tinggalkan korang. Dah. Jom makan! "
Aku terus duduk kat tempat aku yang biasa dan Bangtan, Joshua, Mingyu dan Dahyun masih tercegat kat tempat tadi.
Korang ingat aku nak tarik korang satu per satu duduk sama? Memang taklah!
Aku terus mengambil makanan yang ada diatas meja dan melahapnya tanpa kisah tentang mereka semua.
YOU ARE READING
[ Love Hate Tears ]
Fanfiction+ Please jangan buat macam ni Jimin + + Maafkan kami Jimin + + Kau dah permainan hati dia Joshua + + I'm here for you + + Yoon aku suka kau! + ΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠΠ → Ideas : @swagkumamon- → Covers : @swagkumamon- → No CopyCat from other...