Jungkook menghempaskan badannya di atas katilnya yang empuk itu. Matanya merah kerana menangis teruk.
Lalu air matanya mengalir lagi .
“ Kenapa.. ”
“KENAPA?!! ”
Jungkook menjerit tak berhenti2 bagaikan orang sakit jiwa, lalu dia bangun daripada pembaringannya dan menuju ke bilik air.
Dia berdiri di hadapan singki itu lama, lalu dia menenung wajahnya sendiri di cermin.
Jungkook menggengam penumbuk sekuat yang boleh. Lalu di tumbuknya cermin tersebut
PRAKKK!
Hancur , pecah cermin itu seperti hatinya sekarang. Cecair merah pekat keluar dari luka yang di sebabkan terkena serpihan tajam cermin tersebut
Di biarkan darah itu mengalir jatuh membasahi lantai . Jungkook masih tidak berganjak daripada posisinya dan air matanya masih tidak berhenti mengalir .
Bilik Bts;
Jimin bangun daripada katil, setelah betul² yakin bahawa rakan yang lain sudah lena, dia turun dari katil dan dengan segera mencapai telefon iphonenya yang terletak di atas meja.
Perlahan² dia menolak slide door dan berdiri di balkoni. Jimin merenung langit yang di penuhi dengan Bintang dan seketika kemudian pandangan nya di larikan ke iPhone yang di genggam erat.
Jimin mendail nombor seseorang, tidak lama kemudian panggilan tersebut terus sahaja di jawap.
????: yoboseyoe?
Jimin; aku. Jimin
????; oh Jimin! So macam mana?
Jimin; Aku.. Terima tawaran kau, berapa yang kau boleh bagi aku duit?
????; mungkin 5 Juta Won? Atau lebih? Cukup?
Jimin; okay , aku nak jumpa kau esok. Kau kat mana
????; Jumpa aku kat XXX (nama bangunan tu author rahsia kan)
Jimin; okay, jam 8 pagi aku pergi sana.
End Call.
Setelah talian di tamatkan, Jimin mengeluh lagi lalu dia memandang buat kali kedua langit malam.
Tiba² kepala nya pening, pandangan mya kabur. Jimin memegang kepalanya yang sakit itu.
Kemudian dia rebah, dan semuanya menjadi gelap.
Skip;
Jimin berdiri di hadapan bangunan XXX itu. Pancaran matahari pagi mencerahkan lagi rambutnya yang berwarna oren itu.
Dia masih lagi ingat kejadian semalam di mana dia pengsan kerana kepala nya sakit. Mujur dia terbangun awal sebelum rakan yang lain sedar, setelah sedar, cepat2 dia masuk semula dan tidur di katilnya .
Jimin akhirnya kembali ke alam realiti , langkah di buka memasuki bangunan tersebut.
" Hm.. Mian , boleh tahu Song Joongki kat mana?" tanya Jimin yang menahan bahu salah seorang pekerja yang berpakaian putih .
Pekerja tersebut kemudiannya memberitahu di mana Joongki berada Jimin mengucapkan terima kasih.
Setelah beberapa minit mencari, akhirnya Jimin jumpa sebuah bilik . Di hadapannya tertera nama....
DOKTOR SONG JOONGKI.
YOU ARE READING
『c』My Enemy Next Door ✾ Jjk
Fanfiction"Hah?! budak biskut tu tinggal kat bilik sebelah?!". Song Ji Hyo merupakan seorang yeoja yang ganas dan juga pantang di cabar, lagi² oleh Jeon Jungkook. Jungkook dan Ji Hyo tidak akan pernah berbaik, namun suatu hari. Jungkook bersebelahan bilik den...