↭04

1.9K 186 0
                                    

“ Hah?! ” kata Jungkook terkejut, yang lain pun terkejut jugak.

“ tapi kenapa mrs.park? ” tanya Jimin sedih, yes dia dan Jungkook roomate, begitu juga dengan yang lain.

Jimin, Jungkook, J-Hope, Suga, Jin Namjoon dan V satu bilik.

Mrs. Park memandang wajah Jungkook dan Jimin berselang seli.

“ kamu ni gay ke apa? ” tanya Mrs.Park , membulat mata Jimin dan Jungkook. Handsome² macam ni kata gay? Biar betik.

“ HAHAHAHAHA! ” terhambur ketawa setan² kat depan tu. Wajah jimin sudah merah padam manakala Jungkook menahan amarahnya.

Ikut kan hati dah lama dia kejar tenuk kat depan tu.

“ dah, saya tak nak kamu bising2 lagi. Nanti angkat barang kamu dan pindah ke bilik 55 ” kata Mrs. Park tegas.

“ tapi kenapa nak pindah ? ” tanya V.

“ kamu 7 orang ramai sangat dalam satu bilik, tiap kali takde kelas je. Bergegar bilik kamu tu. Ketawa macam setan, sampai kat lobi dengar ” perli Mrs. Park dan berlalu pergi. Jungkook dan rakan rakannya tercengang.

Bilik 54

Ji Hyo sedang baring berehat di katilnya . Dia menunggu kepulangan roomatenya, Jisoo. Dari tadi tak pulang².

“ ish mana Jisoo ni, bosan gile aku kat bilik ni sorang² ” kata Ji Hyo lalu dia merengus kasar . Ji hyo melihat jam tangannya, baru pukul 11 pagi.

Krak.. Krak..

Kedengaran seperti bunyi beg bagasi di tarik seseorang di koridor.

" ada orang pindah kat bilik no 55 ke?"
Ujar Ji Hyo dalam hati. Pintu bilik dia dan Jisoo di kuak seseorang.

Terpancul wajah Jisoo di hadapan pintu. Wajahnya sedikit terkejut kerana selalunya Ji Hyo yang balik lambat darinya

“ awal balik? ” tanya Jisoo lalu meletakkan beg nya di atas katil miliknya.

“ kaki aku terseliuh ” nada suara Ji Hyo kedengaran marah. Jujur, dia masih tak puas hati dengan 7 ekor tenuk tu.

“ btw siapa pindah kat sebelah? ” tanya Ji Hyo apabila dia dengan seperti suara orang berbual² di luar.

“ entah.. Tapi aku dengar Mrs. Park panggil dia.. Umm.. ” ayat Jisoo tergantung kerana dia cuba mengingati semula nama tadi.

Ji Hyo menunggu dengan sabar.

“ Hah! Jungkook! ”

“ Hah?! Budak biskut tu tinggal kat bilik sebelah?!” teriak Ji Hyo. Matanya terbeliak besar, tak mungkin.

Jisoo menekup telingannya kerana teriakan Ji Hyo hampir membuat telinganya berdarah.

Dengan segera Ji Hyo bangun dari katilnya dan keluar dari bilik tersebut.

“ aik? Elok je pun dia jalan? Dah baik dah kaki dia? ” Jisoo tertanya² sendiri, kata kaki terseliuh, tapi bila jalan tadi main langgar semua benda je bhaii.

Jungkook pov

Aku yang berbual² dengan Mrs. Park di kejutkan dengan suara teriakan seseorang dari bilik no 54.

" Hah?! Budak biskut tu tinggal kat bilik sebelah? "

Biskut? Macam mana dia tahu nama panggilan aku? Eh jap, suara ni macam kenal je. Jangan jangan..

DAMM!

Pintu bilik no 54 di buka seseorang dengan cara yang kasar, aku rasa tak lama lagi tercabut lah nanti pintu tu.

Dia?! Tak! Tak mungkin!

TAK MUNGKIN JI HYO TINGGAL KAT BILIK SEBELAH!

“ KAU?! ” kata aku dan Ji Hyo serentak.

『c』My Enemy Next Door ✾ Jjk  Where stories live. Discover now