Sedang Jimin menangis, telefonnya tiba² berbunyi.
Kring~
Jimin menghapuskan air matanya dan kemudian nya mencari² telefon nya di dalam jaket.
Setelah jumpa, rupanya ianya panggilan daripada nombor yang tidak di ketahui.
Dahi Jimin kemudiannya berkerut² . Salah nombor kot?
Akhirnya Jimin membuat keputusan untuk menjawap panggilan tersebut, manalah tahu ada kecemasan
Jimin; Yoboseyoe?
????; Aw~ kenapa kau sedih bila nampak Ji Hyo dengan Jungkook tu?
Jimin tersentak, bagaimana di pemanggil tahu bahawa dia sedang bersedih sekarang? Mata nya melilau ke sana sini, manalah tahu ada yang memerhatikan dirinya.
Jimin; kau siapa?
????; aku siapa, kau tak perlu tahu. Tapi kau perlu bantu aku.
Jimin; aku tak tolong orang yang aku tak kenal. Maaf.
????; aku tahu rahsia kau Jimin. Aku tahu yang kau juga perlu duit kan?
Sekali lagi Jimin terkejut, rahsia terbesarnya sudah terbongkar.
Jimin;....
????; aku tahu kau perlu duit. Kau cuma perlu tolong aku Jimin.
Jimin; tolong apa?
????; Culik Ji Hyo.
Jimin; T-tapi..
????; shh.. Kau nak cakap kat aku kau still suka dia? Kau tahu tak. Ini lah masa nya untuk kau balas dendam. Dorang dua tu bahagia sekarang, why not kau hancurkan kebahagiaan dorang?
Jimin; ...
????; culik Ji Hyo, aku akan bagi kau duit dan nyawa kau akan selamat. Kalau kau tak bantu aku, heh. Selamat tinggal.
End Call.
Jimin berfikir seketika. Ya memang dia perlukan duit sekarang, tapi dia masih sayang kan Ji Hyo.
Kepala Jimin tiba² sahaja pening, dia memicit dahinya memikirkan keputusan yang perlu dia buat sekarang.
Sama ada cinta ataupun nyawa. Jika dia tidak bantu, nyawa nya dalam bahaya. Lagipun dia perluakn duit sekarang untuk....
Skip;
“ Hacoo! ” Ji Hyo terbesin. Badannya menggigil kesejukan dek kerana salji yang turun malam itu.
Jungkook yang jalan di sebelah Ji Hyo mula rasa bersalah kerana mengajak Ji Hyo keluar malam² gini.
Tiba² Jungkook membuka jaketnya dan membaluti (?) tubuh Ji hyo . Ji hyo terkejut, dan akhirnya dia tersenyum.
“ Tapi kau macam mana? ”
“ aku kan lelaki, aku okay lah ”
Jungkook membalas senyuman Ji Hyo dan memegang tangan Ji hyo untuk memastikan Ji Hyo tidak lagi kesejukkan.
“ Ji Hyo? ” panggil Jungkook.
“ hmm? ” balas Ji Hyo singkat, Jungkook mengambil nafas dalam² dahulu.
“ Kalau aku cakap benda ni. Aku harap kau pun rasa yang sama ” beritahu Jungkook lalu dia memejamkan matanya seketika dan membukanya kembali.
“ Cakaplah” kata Ji Hyo tanpa memandang Jungkook sedikit pun.
“ Aku su--” kata² Jungkook tak dapat di habiskan apabila telefon Ji Hyo tiba² sahaja berbunyi.
Kring~
Ji Hyo mengeluarkan telefon nya, sebaik sahaja dia nampak nama yang tertera di screen nya, dia tersenyum.
Jungkook mula risau, senyuman Ji Hyo kali ini lain sangat, tak macam senyuman yang selalu. Seperti senyuman kebahagiaan.
“ Hello? ” kata Ji Hyo.
[ Ah Ji Hyo! Aku kacau kau je?]
“ Tak lah, kenapa? ”
[ aku nak ajak kau ke mall esok nak? Aku belanja]
Ji Hyo mula senyum hingga ke telinga. Jungkook yang di buat macam tunggul sudah masam mencuka.
“ Okay. Bila eh? ”
[ jam 10 ? ]
“ Okay! ” kata Ji Hyo dengan cerianya dan mematikan panggilan .
“ Siapa tu? ” soal Jungkook dengan masam nya.
“ Jimin ”
Jungkook merengus kasar, Jimin lagi.
“ dia ajak kau keluar? ” tanya Jungkook lagi. Ji Hyo menganggukkan kepalanya.
“ Jungkook aku ada benda nak bagitahu kau ”
“ Ji Hyo aku ada benda nak bagitahu kau ”
Mereka mengujarkan ayatnya yang serentak, lalu mereka berdua berbalas pandangan.
" dia ada benda nak bagitahu aku? Dia suka aku juga ke? "
Jantung Jungkook berdengup dengan kencang sekali. Senyuman mula terbit di bibirnya, hilang terus perasaan marahnya tadi .
Kerana tidak sabar, Jungkook meminta Ji Hyo berkata dahulu apa yang ingin Ji hyo sampaikan. Senyuman langsung tidak mati dari bibir Jungkook, dia memandang Ji Hyo tepat pada anak matanya.
“Aku.. ” ayat Ji Hyo terputus seketika, Jungkook makin berdebar. .
Ji Hyo kemudiannya tersenyum.
“ Aku sebenarnya suka Jimin ”
“ Hah? ” senyuman serta merta hilang dari bibir Jungkook. Matanya kemudiannya mula berair.
" aku salah dengar kan? "
“ Kau ni pekak ke, aku cakap aku sebenarnya suka Jimin ” ulang Ji Hyo lagi lalu tersenyum gembira.
PRAP!
Hancur luluh hati Jungkook, dia sedaya upaya menahan air matanya . Dan dia memaksa dirinya untuk senyum.
“ Bagus lah ” ujar Jungkook lalu tersenyum paksa. Wajahnya sudah merah menahan tangisan.
“ Jom balik ” ajak Ji Hyo lalu meninggalkan Jungkook yang masih setia berdiri bagaikan patung.
Tik..
Satu mutiara jatuh ke pipi Jungkook. Musim yang sejuk tidak memberhentikan tangisanya .
Jungkook masih setia berdiri di situ .
" Kenapa kau buat aku macam ni? "
..
..
...I tahu sedih, Please don't kill meh
YOU ARE READING
『c』My Enemy Next Door ✾ Jjk
Fiksi Penggemar"Hah?! budak biskut tu tinggal kat bilik sebelah?!". Song Ji Hyo merupakan seorang yeoja yang ganas dan juga pantang di cabar, lagi² oleh Jeon Jungkook. Jungkook dan Ji Hyo tidak akan pernah berbaik, namun suatu hari. Jungkook bersebelahan bilik den...