↭11

1.6K 157 4
                                    

“ Bluek! ” Jungkook memuntahkan segala isi perutnya ke plastik berwarna hitam yang di beri Ji Hyo tadi. Mereka bertiga duduk di bangku panjang.

“ Tu lah, kan Jimim dah cakap. Tak payah ikut, ni nak ikut jugak! ” marah Ji Hyo lalu mengusap² belakang Jungkook.

Jimin pula tersenyum kambing apabila nama nya di sebut Ji Hyo.

“ A-aku bukan budak kecik lagi! Aku tau lah apa yang aku buat! ” marah Jungkook. Wajahnya sedikit pucat mungkin kerana ketakutan menaiki rollercoaster tadi belum pudar.

Ji Hyo hanya mengangkat bahunya, suka hati kau lerh.

“ Jimin! Belikan aku ubat! ” arah Jungkook, Jimin Agak sedikit terkejut namun dia pergi jua kerana risau dengan keadaan maknae mereka.

Setelah Jimin hilang daripada pandangan, Jungkook menarik pergelangan tangan Ji Hyo. Ji hyo tersentak, nak kena karate ke apa ni.

“ Yah! Jungkook! Kau nak bawak aku gi mana ni? ” tanya Ji Hyo. Jungkook hanya mengendahkan soalan Ji Hyo dan terus menarik Ji Hyo ke salah satu kedai..


Patung -,- .

Selepas sahaja kaki mereka berdua melangkah masuk, Jungkook pun melepaskan pergelangan tangan Ji Hyo .

“ cakap lah nak ke kedai patung, tak payah lah nak tarik² aku bagai ” beritahu Ji Hyo seperti memberi amaran. Jungkook hanya memandang Ji Hyo dengan pandangan kosong lalu pergi mencari patung.

Ji Hyo pun sama, dia menilik patung² yang terdapat di rak tersebut.

“ Aww~ gwiyeobda ” ujar Ji Hyo lalu tersenyum kerana patung² di sini sangat lah comel.

Ketika Ji Hyo memalingkan wajahnya.

“ Ba~~”

Berpaling sahaja patung anak beruang sudah berada di depan mata, Jungkook yang mengejutkan Ji Hyo

Jungkook pula tersenyum hingga menampakkan gigi arnab nya.

“ comel lah, kau dapat kat mana patung ni? ” tanya Ji Hyo.

“ aku dapat kat sana, tapi ni lah yang terakhir . Comel kan? ” tanya Jungkook lalu memeluk anak patung itu.

“ Dei.. Kau nak beli ke? Untuk siapa? ” Ji Hyo cuba mengorek rahsia Jungkook.

“ Secret ”.

“ Yelah ”

Jungkook pun membeli anak patung tersebut, keluar² je dari kedai tu dah nampak dah Jimin berdiri kat luar.

First, wajah masam je tapi bila dah nampak Ji Hyo terus happy balik.

" budak ni dah gile agaknya "

Perli Jungkook dalam hati. Jungkook hanya berjalan di belakang mereka berdua, tiba² Jimin bersuara.

“ Hyo, besok kan Christmas . Jom beli hadiah? ” cadang Jimin dan ji Hyo terus setuju.

Mereka berdua masuk je dalan kedai yang menjual pelbagai barangan yang comel dan sesuai di jadikan hadiah.

Sedang Jimin dan Ji Hyo sibuk membeli hadiah, Jungkook meninggalkan mereka berdua secara senyap² dan dia pergi ke kedai menjual bunga .

Ketika dia melimpasi satu kedai yang bersebelahan dengan kedai bunga tersebut , satu benda menarik perhatian nya.

Seutas rantai yang sangat cantik terletak elok di dalam kedai tersebut.

Jungkook berdiri di luar sebentar sebelum masuk ke dalam kedai tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jungkook berdiri di luar sebentar sebelum masuk ke dalam kedai tersebut.

Skip;

Malam itu;

Ji Hyo dan Jisoo tersenyum puas apabila bilik mereka sudah di hiasi dengan cantik oleh mereka berdua. Malam Christmas, ofcoz.

“cantik gak kan? Biarpun bilik ni sempit ” puji Jisoo lalu menepuk² kuat bahu Ji Hyo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“cantik gak kan? Biarpun bilik ni sempit ” puji Jisoo lalu menepuk² kuat bahu Ji Hyo.

Ji Hyo pula tersenyum seperti baru sahaja menang loteri. Well, dorang dua yang hias kan? Ofcoz lah hidung kembang.

Sedang Ji Hyo bersantai² , pintu bilik mereka di ketuk seseorang.

Tok tok tok..

“ hyo, cuba kau buka. ”

Ji Hyo tanpa membantah terus mengorak langkah menuju ke pintu. Pintu di buka dan nampak lah..

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Hadiah² yang sudah siap di balut berada di depan pintu bilik mereka. ji Hyo merendahkan sedikit badannya dan mengambil salah satu hadiah tersebut.

MERRY CHRISTMAS
FROM; KIM SEOKJIN.
TO; JI HYO & JISOO.


Ji Hyo tersenyum gembira lalu mengangkut semua hadiah tersebut. Dan membuka nya bersama Jisoo.

Di atas hadiah tersebut, semuanya tertulis nama rakan² Jungkook, namun nama Jungkook tiada.

Ji hyo berasa sedikit hampa kerana Jungkook tidak memberi mereka hadiah. Namun, sekali lagi pintu depan di ketuk.

Tok.. Tok.. Tok..

Ji hyo membuka pintu mereka sekali lagi dan nampak lah satu nota kecil.

Nota itu tertulis ;

Jumpa aku kat taman xxx seminit sebelum pukul 12 tengah malam. Merry Christmas.

『c』My Enemy Next Door ✾ Jjk  Where stories live. Discover now