2

1.1K 93 1
                                    

"Oh oh oh oh lotto
Oh oh oh oh lotto.."

Chanyeol segera mencapai telefon pintarnya yang terletak di tepi bantal. Bingit!

"Yeoboseyo, Hyejeong-ah?" sapa Chanyeol.

"Hyejeong? Yah! Aku tahulah kau sayangkan dia. Tapi ni akulah, Baekhyun. Kau baru bangun tidur ke?" balas suara di sebelah sana.

Chanyeol melihat seketika skrin telefonnya. "Lah, Baekhyun ke?"

"Aoh, Baekhyun-ah. Ne. Aku baru bangun. Waeyo?" soal Chanyeol.

"Jangan tidur balik! Kelas pagi ni diawalkan. Pukul 9 pagi. Sekarang dah pukul 8.20 pagi," beritahu Baekhyun.

Chanyeol mengerling jam pada dinding. "Aoh. Gomawo, Baekhyun-ah."

"Ne." Talian diputuskan.

Chanyeol bangkit duduk. Dia menggeliat. Rambutnya disebak ke belakang. Telefon pintar di tangan direnung seketika. Biasanya pagi-pagi begini, Hyejeong yang akan menghubunginya. Memastikan dia bangun dan pergi ke kelas pada waktu yang ditetapkan.

Telefon pintar dilempar kasar ke tepi. Chanyeol bangun dan mencapai tuala yang tersangkut pada dinding. Langkahnya diatur ke bilik mandi.

•_•_•_•_•

Chanyeol dan Baekhyun berjalan bersama menuju ke kelas. Tidak terlalu jauh di hadapan mereka, ada Hyejeong. Barangkali turut ingin ke kelas.

Baekhyun menyiku Chanyeol. "Yah. Kenapa kau tak tegur Hyejeong? Kau ada bergaduh dengan dia, ke?" soalnya separa berbisik.

Chanyeol menggeleng. "Anieyo."

"Keureom?" soal Baekhyun lagi.

Chanyeol menggaru kening. "Nantilah aku beritahu."

•_•_•_•_•

Baekhyun hampir tersedak air yang diteguknya. "Mwo? Jinjjayo?"

Chanyeol mengangguk. "Ne. Jinjjaro. Aku baru putus dengan dia semalam."

"Kenapa kau putus? Aku rasa kau dengan Hyejeonglah hubungan yang paling lama bertahan dalam kolej. 2 tahun 5 bulan dan 29 hari. Kan?" soal Baekhyun.

Chanyeol memandang pelik. "Macam mana kau ingat?"

Baekhyun menjulingkan mata ke atas. "Kau yang selalu beritahu aku! Dahlah! Jawab soalan aku."

"Ermm.. Sebab aku dah tak rasa lagi perasaan sayang aku pada Hyejeong macam dulu. Jadi, lebih baik aku putus dengan dia daripada aku sakitkan hati. Angeurae?" Chanyeol meneguk air mineralnya.

"Keureom? Hyejeong tak sakit hati bila kau putuskan dia?" Baekhyun tidak mengerti.

Chanyeol menggeleng. "Aku ada juga tanya Hyejeong macam tu. Tapi dia kata dia okey. Dia pun rasa benda yang sama dengan aku," jawab Chanyeol.

Baekhyun akhirnya mengangguk faham. "Keure. Sukahati kaulah. Aku nak tengok sejauh mana kau boleh bertahan tanpa Hyejeong. Sebelum ni sehari tak tengok dia pun kau dah merengek." Dia mengusik di hujung ayat.

"Yah! Bila aku merengek?" Chanyeol membentak.

Baekhyun tergelak. "Tak mengaku pulak. Ruginya aku tak rakam dulu. Kalau tak, boleh juga jadi bahan bukti."

"Yah!"

•_•_•_•_•

[C] Let's Break Up | Park ChanyeolWhere stories live. Discover now