hoofdstuk 5

990 25 3
                                    

3 weken later
Shawn pov
Ik sta in de douche als de deur opengaat. 'Goedemorgen' hoor ik Amelia zeggen. 'Goedemorgen' antwoord ik. 'Wat gaan we doen vandaag?'. Ik hoor niks. Ik steek mijn hoofd uit de douche. 'Lia gaat het?'. 'Waarom moet je zo zeuren?'. 'Iemand heeft een ochtendhumeur' zucht ik. 'Hou je kop'. 'Liatje'. 'Shawn hou je kop alsjeblieft even dicht'. Ik hoor de deur dichtslaan. Dat is nu al een paar dagen zo. 'Lia gaat alles wel goed?' 'Ik voel mij zo kut de laatste tijd' huilt ze. 'Hey hey niet huilen schatje'. Ik sla mijn armen om haar heen. 'Laten we naar mijn moeder gaan daar zijn we al een tijdje niet geweest' stel ik voor. Ik voel haar knikken.

Even later lopen we naar de auto om naar mijn moeder te gaan. 'Gaat het alweer wat beter?'. Ze knikt. Ik leg mijn hand op haar been en we rijden naar mijn moeder.

Amelia pov
Shawn belt aan en de deur vliegt al snel open. 'Leuk dat jullie er weer zijn' zegt Karen. Ik geef haar een glimlach. 'Moeten jullie wat eten?' vraagt Manny. 'Nee hoor ik ben ook een beetje misselijk'. 'Als het niet gaat ren je gewoon naar de toilet' zegt Shawn bezorgd. Hij heeft het nog niet gezegd of ik voel alles naar boven komen. Ik ren naar de toilet en mijn hele maaginhoud komt eruit. Ik voel dat iemand mijn haar naar achteren  houd. Als ik klaar ben sta ik trillerig weer recht. 'Gaat het weer een beetje?' vraagt Shawn als hij mij een glas water aan geeft. Ik knik zachtjes. We lopen terug naar de woonkamer waar we rustig op de bank gaan zitten.

Shawn pov
'Heeft ze iets verkeerds gegeten?' vraagt mam. 'Niet dat ik weet ze voelt zich al een paar dagen niet lekker'. 'Hou het in de gaten'. Ik knik. 'Shawn Amelia is aan het huilen' zegt Aaliyah. Ik loop naar de woonkamer. 'Wat is er?' vraag ik voorzichtig. 'Je was zo schattig vroeger' snikt ze. 'Daarvoor hoef je toch niet te huilen' lach ik. 'Ik huil niet'. 'Jawel Lia je huilt wel'. 'Nu begin je weer te zeuren' zegt ze kwaad. Ik kijk haar aan. Opeens begint ze te lachen. 'Vrouwen' zucht ik. 'Shawnieboy ik hou van je' zegt ze. 'Ik hou ook van jou liababey'.

1 week later
Ik word wakker van een geluid uit de badkamer. Ik kijk naast mij maar zie niemand liggen. Ik loop naar de badkamer en zie Lia boven de wc hangen. 'Shawn kunnen we naar je moeder gaan vandaag?' snikt ze. 'Ja natuurlijk' zeg ik. Na een half uur staan we voor mijn moeders deur. Ik loop direct naar de keuken. 'Ik pak wel wat drinken' roep ik. 'Mam Lia heeft weer overgegeven dat is nu al de 6de keer'. 'Wat geef jij Lia te eten ze is constant misselijk'. 'Aaliyah de keuken uit' zegt mam streng. 'Hebben jullie een zwangerschapstest gedaan?'. Ze kijkt mij aan. 'Nee we doen het altijd veilig'. 'Weet je heel zeker dat jullie het altijd veilig hebben gedaan?' vraagt ze. Ik denk lang na. 'De laatste keer dat we het deden was op valentijnsdag'. 'Hebben jullie toen een condoom gebruikt?'. Ik denk lang na en schud dan mijn hoofd. 'Mam ik kan dat ding niet halen zie je het nieuws al voor je'. 'Ik haal hem wel voor je rustig maar Amelia haar moeder moet het ook weten'. Ik knik. 'Lia ik ga even je moeder halen die heb je al lang niet gezien' zeg ik als ik de woonkamer in loop. 'Is goed'. Ik loop over het gazon naar het huis van Lia haar moeder. 'Shawn is er iets?'. 'Kunt u meekomen ik moet u iets vertellen over Lia'. Ze knikt. Ze loopt mee naar mijn oude huis en we lopen naar de keuken. 'Waarschijnlijk is Amelia zwanger' zeg ik straight to the point. Ze kijkt mij aan. 'Hebben jullie al een test gedaan?' vraagt ze. Ik schud mijn hoofd. We lopen naar de woonkamer. 'Lia' zeg ik. Ze kijkt mij aan. 'Mam gaat een zwangerschapstest voor ons halen'. 'Zit je nou alle augurken op te eten?' hoor ik mijn moeder verbaasd zeggen. Lia word rood. 'Is dat goed?' vraag ik. Ze knikt.

Amelia pov
Zenuwachtig wacht ik op onze moeders. 'Shawn wat als we zwanger zijn?' 'dat is toch niet erg hoevaak hebben we niet geroepen dat we kinderen wilden' zegt Shawn. 'We zeiden ook dat we dan 18 zouden zijn'. 'We zeiden ook dat we op ons 18de pas seks zouden hebben' lacht Shawn. Ik hoor autodeuren dicht slaan en de voordeur opengaan. 'Het handigste is dat je in een bekertje plast' legt mam aan mij uit. Ze geeft mij een bekertje aan en ik loop naar de toilet. Als ik klaar ben kom ik terug. We doen er 2 testen in. 'Hoelang moeten we wachten?' vraagt Shawn. '3 minuten' zegt Karen. Om de 10 seconden kijk ik op de klok. 'De 3 minuten zijn om. 'Ik durf niet te kijken' zeggen ik en Shawn tegelijkertijd. Ik hoor ze zuchten. Het is een tijdje stil. Ik open mijn ogen en kijk mijn moeder aan.

Boy next door 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu