hoofdstuk 20

811 31 2
                                    

Amelia pov
We zijn nog maar een uur in Nederland en Shawn wilt nu al naar de winkel die hij had gezien de vorige keer dat we hier waren. Hij trekt mij het winkeltje in  en we kijken rond. 'Lia kijk' zegt Shawn. Ik loop naar Shawn toe en zie hem een schattig pakje vasthouden. 'Die zo leuk'. Hij stopt hem in het winkelmandje. Na een uurtje rondkijken lopen we de winkel weer uit met 4 volle tassen. 'De kleertjes hebben we nu' zeg ik blij. 'Nu alleen nog de luiers en de spenen en voedsel en van alles. Ik heb er nu al zin in' zegt Shawn glunderend. 'Shawn ik heb zo na zitten denken. Misschien wil ik na de bevalling weer beginnen met sporten'. Shawn kijkt mij aan. 'Het vet wegsporten weet je wel'. Shawn knikt. We kijken nog in een paar winkels voor onszelf maar vinden niks. We lopen door een straat om een stuk af. Voor ons zie ik een groot gebouw verschijnen. 'Dat is mijn oude school' zucht ik. 'Had je een favoriete leraar?'. Ik knik. 'Mevrouw Mendaz. Ze was onze engels docent en muziek docent. Ze is portugees. Van haar heb ik alles geleerd wat ik kan'. 'Laten we kijken of ze er nog werkt'. 'Shawn dat is geen goed idee. Ik ben jarenlang gepest mij zijn ze nog niet vergeten' zeg ik een beetje bang. 'Je bent met mij' zegt Shawn. Met veel tegenzin loop ik het gebouw in. 'Amelia Autumn' zegt mijn oude congiëre. 'Dag meneer'. 'Jij komt zeker voor mevrouw Mendaz?'. Ik knik. 'Ze is in haar lokaal. Ze geeft wel les je kan het vinden he?'. Ik knik weer en samen met Shawn loop ik naar het muziek lokaal wat zij ook gebruikt als ze engels geeft. Als we voor de deur staan klop ik aan. 'Kom maar binnen' hoor ik haar zeggen. Ik open de deur en zie mijn hele oude klas. 'Amelia' zegt mevrouw Mendaz blij. (Vertaling staat erachter. 'Olá madam Mendaz como você está?'(hallo mevrouw Mendaz hoe gaat het met u?). Even lijkt ze verbaasd. 'Eu estou fazendo ben. Ouvi dizee que você ainda pode palar português'( met mij gaat het goed ik hoor dat je nog steeds portugees kan praten). Zegt ze met een glimlach. 'Meu pai é português'(mijn schoonvader is portugees. 'Só o meu namorado não iria entender bola'(alleen mijn vriend verstaat er geen bal van) vervolg ik. Mevrouw Mendaz kijkt achter mij en ziet Shawn staan. 'Vamos falar mais normalmente de novo'(laten we dan maar weer normaal gaan praten) lacht ze. 'Dus jij bent Amelia haar vriend?' vraagt ze aan Shawn in het nederlands. Ik vertaal het voor hem en hij knikt. 'Engels?'. 'Ja' zegt Shawn. Ik zie iedereen naar mij kijken. 'Dus jij hebt een relatie met Shawn Mendes' zegt Melanie. Ik knik. 'Wat heb je ervoor gedaan?'. 'Hem 3.5 jaar kennen'. Ik hoor dat de bel gaat en de klas loopt leeg. 'Dus je bent zwanger' zegt mevrouw Mendaz. Ik knik. 'Ik vind het wel erg jammer dat je bent verhuisd hoor je was een van mijn beste leerlingen'. 'In welk vak?' vraagt Shawn. 'Ze was in alles goed maar in muziek waa ze wel het best. Ze heeft een stem van een engel'. Ik zie Shawn naar mij kijken. 'Zing je nog steeds?'. 'Niet meer zoveel als vroeger' zeg ik eerlijk. 'Shawn alsjeblieft laat haar meer zingen' zegt ze tegen Shawn. 'Zal ik doen' lacht Shawn. Na een tijdje gaan we naar het hotel en zie ik veel fans en pers. 'Amelia wij zijn van Shownieuws' hoor ik iemand zeggen. Ik draai mij om. 'Hallo' glimlach ik. 'Wij willen je feliciteren met jullie zwangerschap'.' Dankuwel'. 'Wij hebben daarom een cadeautje voor je'. Ze geven mij roze babykleertjes. Shawn komt erbij staan en kijkt naar de kleertjes. 'Hoe weten ze dat?'. Ik haal mij schouders op. Ze geven me nog 2 blauwe pakjes en ik bedank ze. Ze stellen nog wat vragen en dan loop ik naar binnen. Ik laat mezelf op bed vallen. 'Zoveel vragen over het geslacht' zucht ik. 'Zullen we beneden in het restaurant eten?' stelt Shawn voor. 'Ik kleed mij wel even om'. Ik pak de grijze gaten trui van Shawn. Een zwarte broek en zwarte ballerina's Met veel moeite krijg ik de schoenen aan. 'Pak je andere zwarte schoenen dan' lacht Shawn. Ik trek mijn zwarte nikes aan en doe mijn haar in een staart. We lopen naar beneden om te eten. 'Zullen we zo even door Amsterdam lopen?' vraagt Shawn. Ik knik. 'Leuk idee'. Als ik mijn toetje opheb lopen we samen naar buiten toe. Ik adem de lucht in en we lopen naar een paar toeristische plekken. Na een lange tijd lopen begin ik pijn te krijgen aan mijn rug. Shawn merkt het al snel. 'We gaan terug' zegt Shawn. Hij belt Andrew dat hij een rolstoel uit de tourbus moet halen. 'Wil je zo met mij in bad?' vraag ik aan Shawn. Hij knikt. In het hotel maakt Shawn het bad klaar. Ik kijk in de spiegel en zie nog steeds donkere kringen. 'Je bent nog steeds even mooi' zegt Shawn. 'Ik weet niet Shawn ik voel mij niet zo mooi eerder dik'. 'Schatje je bent de mooiste vrouw op de wereld zelfs als je zwanger bent' en hij geeft mij een kus op mijn wang. 'Ik ben gewoon bang dat je mij niet meer mooi vind na de bevalling'. 'Kijk mij aan liefie'. Ik draai mij om. 'Ik ga je nooit minder mooi vinden. Mij maakt het niet uit hoe je eruit ziet zolang je maar vanbinnen hetzelfde blijft'. Ik knik. 'Kom dan geef ik je een massage' zegt Shawn.

Boy next door 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu