hoofdstuk 2

1K 29 0
                                    

Shawn pov
Ik ben begonnen met een verassing voor Lia. Aangezien het bijna valentijnsdag is wil ik het groots doen. 'Welkom in ons appartement' hoor ik Lia zeggen. Ik verstop snel alle spullen. 'Shawn zit meestal in de muziekkamer'. Ik zie de deur open gaan en ik zie Daniel staan. 'Je hebt mijn hulp nodig zie ik' zegt hij zacht. 'Hoe weet je dat?'. 'Lia zegt dat je hier al sinds vanmorgenvroeg zit maar dat je op niks bent gekomen voor nieuwe muziek'. 'Ik ben niet bezig met nieuwe muziek ik ben bezig met een cadeau voor haar' fluister ik. 'Alles wat maar met jou of Harry Potter te maken heeft vind ze geweldig'. Ik begin te lachen. 'Daniel hoe merkte jij aan Lia dat ze mij leuk vond?'. 'Toen ze thuis kwam na jou verjaardag toen vertelde ze heel blij wat jullie gedaan hadden en toen liet ze rood foto's zien en dat jij ze ook had geplaatst'. 'Ik krijg een glimlach op mijn gezicht. 'Als je nou een soort film maakt met alle foto's en videos die je van haar hebt. Dan kunnen we er ook een paar van je interviews in doen editten we het wat en lijkt het net op een echte film' zegt Daniel. Ik kijk hem aan. 'Dat is echt een goed idee kan je blijven slapen?' vraag ik aan hem. Hij knikt. Hij opent de deur en loopt de gang in. 'AMELIA MAG IK BLIJVEN SLAPEN VAN SHAWN MAG HET' hoor ik hem schreeuwen. Ik krijg een lachbui. 'IS GOED JULLIE MOETEN WEL ZO KOMEN ETEN' schreeuwt ze terug. 'Is je vader er niet?'. 'Jawel hij zij net tegen Amelia niet schreeuwen in huis maar Amelia zei Mijn huis mijn regels ik mag van die regels schreeuwen'. 'Ik heb echt een idioot als vriendin' lach ik. 'Ik heb met haar 17 jaar + 9 maanden samengewoond' lach Daniel. 'Laten we gaan eten'. Daniel knikt en we lopen naar de woonkamer. 'Nou zus je hebt het wel goed gedaan hoor' zegt Daniel. 'Wat goed gedaan?'. 'Shawn je hebt Shawn goed gedaan' zegt hij met een straight face. 'Nou eerder andersom ik had mij een paar zuigzoenen niet normaal' zegt Lia. Ik zie Harry zichzelf verslikken. 'Ik hoop dat jullie het wel veilig gedaan hebben?' vraagt Daniel. Ik zie Lia knipogen. 'Even daarover over 3 maanden word je oom'. Ik hoor een doffe klap en kijk naast mij. 'Het werd hem even teveel' lacht Lia. Ze staat op en gaat naast hem zitten. 'Pap ik ben niet zwanger' zegt Lia. 'Hij is aan het stikken' zegt Daniel. 'Shawn help' zegt Lia. Ik help hem omhoog tillen. Lia gaat achter hem staan en geeft hem de heimlich. 'Daniel bel de ambulance' zegt Lia. Een stukje brood schiet uit Harry zijn mond. 5 minuten later komt de ambulance binnen. 'Je hebt goed werk geleverd' zegt een ambulancebroeder tegen Lia.
Amelia pov
'Ik en Shawn gaan Luna uitlaten' zegt Daniel. 'Okay' zeg ik. Ik hoor de deur dicht gaan en ik ren naar de muziekkamer. 'Ik heb dit zo gemist' fluister ik tegen mijzelf. Ik pak mijn drumstokjes en begin te drummen. Ik kijk op zij en zie mijn viool staan. 'Zou ik het nog kunnen'. Ik pak mijn viool en zoek een liedje op. Stitches. Al snel heb ik het onder de knie. Ik begin erbij te zingen en opeens hoor ik geklap. Ik schrik mij dood. 'Wat weet ik nog meer niet van jou?' vraagt Shawn. 'Ik zat vroeger in een band'. 'AMELIA KOM SNEL' schreeuwt Daniel. Ik ren naar de woonkamer. Daniel wijst naar de tv. 'We hadden een tijdje geleden gezegd dat Amelia Autumn was gestopt met turnen en trampoline springen. In die zelfde aflevering zeiden we ook dat ze met Shawn Mendes naar het bal was geweest' zegt Patty. 'Wat was eigenlijk de reden dat ze is gestopt?' vraagt Winston. 'We zijn er dus achtergekomen dat Amelia ook een zus had' zegt Patty. 'Had?' vraagt Winston. 'Dat klopt ze is bijna een jaar geleden overleden' zegt Patty. 'Weten we ook de oorzaak?' vraagt Wiston. 'Ze werd heel erg gepest en dat werd haar te veel' zegt Patty. 'En Amelia werd ook gepest' zegt Winston. 'Dat klopt Amelia en haar broer Daniel werden ook allebei gepest' zegt Patty. 'Dit hebben ze met niet gedaan' fluister ik. Ik pak mijn autosleutels. 'Wat ga je doen?' vraagt Shawn. 'Naar trampoline springen' zeg ik

Boy next door 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu