hoofdstuk 13

867 22 0
                                    

Shawn pov
Ik kijk naar Lia hoe het licht op haar mooie gezicht valt. Een jaar geleden zou ik nooit verwacht hebben dat ze hier naast mij zou liggen met onze kindjes in haar buik. Eigenlijk zou ik nooit zelfs verwacht hebben dat ik haar in het echt zou ontmoeten. Ik was verliefd op een onbereikbaar meisje dat in een ander land woonde. Hetzelfde meisje dat nu naast mij ligt. Nooit gedacht dat dit kon. Elke dag appten we op bepaalde uren omdat we dan beide tijd hadden en nu zie en spreek ik haar elke dag. Het is zo vreemd dat het zo is gelopen. De eerste keer dat ik haar sprak is nu al 4 jaar geleden en hoe dat begon is een schoolproject.
4 jaar eerder
'Contacten leggen met het buitenland' was de opdracht. Ik had een vine account aangemaakt en ging scrollen en zag een heel mooi meisje. Ik stuurde haar een privebericht met een simpele hey.  Na een uur had ze nog steeds niet gereageerd.Ik schrik wakker van mijn telefoon. Hey. Snel typ ik een bericht terug. Na een paar uur kom ik erachter dat ze in Nederland woont.
1 maand later.
'Succes met je presentatie' fluistert Ian. Shit denk ik bij mijzelf. 'Shawn jij bent aan de beurt'. Ik sta op en loop naar het bord. Ik haal diep adem en begin te vertellen. 'Hallo allemaal mijn schoolproject gaat over een meisje uit Nederland haar naam is Lia en ze is 13 jaar. Ik heb Lia gevonden door middel van vine'. Na een half uur word ik gestopt. 'Dankjewel' zegt mijn lerares. Ik knik en ga zitten. Na de les komen Brian, Ian en Lyall naar mij toe. 'Gast wie is dat meisje ik heb je nog nooit zo gezien?' vraagt Brian nieuwsgierig. 'Ze is fantastisch ze is zo grappig en lief en leuk' zeg ik blij. 'Oehhh Shawnie is verliefd' zegt Ian. 'Ze kijkt mijn vines'. 'Weet ze dat jij het bent?' vraagt Lyall. Ik schud mijn hoofd 'ze denkt dat ik Raul heet'. 'Dalijk gaat ze Raul leuk vinden hoe gaat ze dan reageren als ze weet dat Raul helemaal niet bestaat'. 'Brian ik weet het ze is onbereikbaar maar ik heb het gevoel dat het haar niets uitmaakt dat ik mijn naam fake ik ben voor de rest mijzelf'. 'Misschien is het wel een man' lacht Ian. 'Ik weet wie ze is ze is olympisch jeugdkampioen uit Nederland met turnen en trampoline springen'. De jongens kijken mij met open mond aan.

De dag dat Amelia in Canada komt wonen.
'Shawn waarom ben je zo blij?' vraagt Andrew als we in het vliegtuig opweg naar huis zitten. 'Lia komt in Pickering wonen nu ga ik haar elke dag zien'. 'Oeh Shawnieboy is verliefd' lacht Andrew. 'Ik haat die naam' zucht ik. 'En als Lia het nou zegt'. 'Lia zegt het ook en zij is de enige die het mag zeggen ik haat het alleen als jij het doet'. 'Wacht dus je haat de naam niet maar je haat het dat ik het zeg?' Andrew kijkt mij niet begrijpend aan. Ik knik. 'Maak je vast we gaan landen'.

'Gast was dat nou net Lia?' vraagt Lyall. Ik knik. 'Lia Autumn het meisje van Vine en het meisje dat jouw hart heeft gestolen?'. Ik knik weer. 'Gast ze is precies zoals je haar beschreven hebt ze had dus geen moeite ermee dat je je naam fakete?'. Ik schud mijn hoofd. 'En zij komt bij ons op school?'. Ik knik. 'Dus je loog net tegen mij dat je niet weet wie je mee naar het bal neemt'. 'Yup want hoevaak heb ik niet gezegd dat ik met haar naar het bal wilde'. Lyall haalt zijn schouders op. 'Ik voel dat zij de ware is'.

Terug naar het nu.
En ik had al die tijd gelijk. Ze is de ware. 'Na al die maanden samen kan je niet stoppen met staren ik kijk al 5 minuten naar je en je hebt het niet gemerkt'. Ik schrik op. 'Je leek zo ver weg je fluisterde ik voel dat zij de ware is'. 'Ik dacht aan 4 jaar terug het moment dat wij begonnen te praten op vine. Het moment dat je in Pickering kwam wonen en ik tegen Lyall zei dat je de ware was en al die tijd had ik gelijk'. Ze geeft mij een kus. 'Kom op de kindjes hebben honger' lacht ze. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht en pak Lia stevig vast. 'Ik word gewoon een vader met de mooiste vrouw die er bestaat' zeg ik terwijl er tranen over mijn wangen rollen. 'En ik word moeder met de liefste man die er bestaat' fluister ze.

Boy next door 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu