1

2K 25 7
                                    

Hello everyone!

Det här är min första wattpad som ska handla om 18 åriga Clara. Hon bor i Stockholm med sin mamma och lillasyster. Det här är hennes berättelse om hur hennes dröm gick i uppfyllelse :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Clara POV

' pip pip pip'

Jag var redan vaken, som vanligt. Jag kanske borde sluta använda alarm på morgonen eftersom jag ändå alltid vaknar innan det börjar pipa. Jag tog fram min mobil, drog ut laddnings sladden och kollade klockan, 06.40. Frida var redan vaken, jag hörde henne smyga ut i köket för att hämta något bara för några minuter sedan. Undrar om hon kommer klara sig utan mig. Men det är inte säkert att jag får jobbet. Fast det skulle vara så himla coolt om jag, vanliga Clara från Solna fick åka till London och vara bakrundsdansare i One directions nya musikvideo. Wow, jag blev verkligen alldeles varm inom mig när jag tänkte på det, att få träffa mina största idoler. Men jag skulle inte bara göra det för min skull, jag skulle göra det för pappa och Pontus också.

Tillbakablick 2 år (fortfarande Clara POV)

Jag satt i köket som varje morgon och drack ett glas oboy och åt min skinkmacka när Pontus, min storebror, kom och satte sig brevid mig.

"Hej Clara, sovit gott?" frågade han.

Jag la ner mackan och kollade upp på honom. Stolt är jag, över honom. Att han ska iväg och provspela till juniorkronorna idag, det är helt sjukt.

"Jadå, du själv?" svarar jag efter ett tag.

"Nja, somnade riktigt sent" Han skrattde till lite.

"okej" Jag tog en tugga av min macka medan han gick iväg och hällde upp en skål fil till sig själv. "men du, lycka till idag" sa jag efter ett tag.

"tack, du med" log han och säger.

Jag ska ju iväg och förbereda Julias överaskningsfest idag. Men jag log tillbaka till han och gick in på mitt rum. Jag bäddade sängen och satt så mig en marinblå tjocktröja och svarta jeans och märker inte äns att pappa och Pontus hade åkt iväg. Jag önskar bara att jag skulle fått krama de en sista gång.

Senare när jag var med några av mina kompisar och planerade festen fick jag ettt samtal från mamma. Hon sa att Pontus och pappa hade varit med i en bilolycka och att båda hade dött. Jag trodde inte mina öron. Jag bara la på samtalet, satte mig ner på golvet och stirrade in i väggen. Alla mina vänner frågade vad som hade hänt, jag kunde inte få ut ett ljud, bara en massa tårar.

Nutid igen (Clara POV)

Jag mår dåligt varje gång jag tänker på det. Den dagen då jag förlorade min bror och min pappa till himlen. Men det fanns inget jag kunde göra åt det, inget jag kunde göra för att hindra dem. Sedan dess har jag varit överbeskyddande mot min lillasyster Frida. Jag vet att hon faktiskt är 10 år men hon är fortfarande min lilla ängel som kröp omkring på golvet och dreglade överallt.

Såååå, i hope you did enjoy my little story. Jag kommer komma ut med nästa del så fort som möjligt. Och hur kommer det gå för Clara? Kommer hennes dröm gå i uppfyllelse? Svaren på de frågorna får du om du fortsätter att läsa! :D

- Moa

Right now - swedishWhere stories live. Discover now