Över 400 läsare... wow. Och det är ni som får mig att vilja fortsätta skriva. Men nu är det dags för del 11. Hoppas att ni gillar den :) ♡
-------------------------------------------------------------------------
Harry POV
"In 3,2,1..." sa kameramannen. Jag tog Claras händer och vi började dansa som vi övat. Vi gled omkring i salen som svanar på en sjö. Hon missade inte en ända gång och inte jag heller, i alla fall inte just då. Jag sneglade på de andra paren ibland. Alla såg så glada ut. Den här videon skulle bli jättebra. Jag kunde inte vänta tills att få visa den för alla fans.
Helt plötsligt snubblade jag på min egen fot. Jag trillade framåt och Clara hoppade undan. Alla skrattade.
"Harry, what was that?" sa regissören och kollade förvånat på mig.
"I was thinking about other stuffs." sa jag och Clara himlade med ögonen.
"Okey let's try again in 3,2,1..." sa kameramannen igen och vi började om. Den här gången gick det mycket bättre. Jag fokuserade på vart jag skulle sätta fötterna och ingen trillade.
"Good job guys, you can go home now" sa regissören och gick ut från salen. Jag gick in i omklädningsrummet och bytte om till mina vanliga kläder igen, ett par svarta åtsittande jeans och en mörkgrön t-shirt. När jag hade bytt om gick jag ut till bilen. Clara stod redan där och väntade med Rebecka. Jag skulle skjutsa de hem till Niall.
"Jump in." sa jag och låste upp bilen. Jag startade motorn och körde iväg.
Clara POV
Jag höjde volymen på bilradion. What makes you beautiful spelades. Jag och Rebecka sjöng högt och skrattade. Harry skrattade lite men det såg mest ut som om han skämdes. Rebecka tryckte på en knapp så att taket på bilen åkte bakåt. Både hon och jag sträckte upp händerna i luften. När sången var slut sänkte jag volymen igen.
"I looooooove this song!" sa Becka och tryckte på knappen igen så att taket åkte tillbaka.
"Me too." sa jag och log mot Harry. Jag såg hur han kollade på mig i ögonvrån. Han log ett litet leende och körde in på en parkering.
"Well here's Nialls place." sa han och drog ut nycklarna ur bilen. Vi gick mot dörren och plingade på, alla andra var redan där.
"Hey guys!" sa Niall och öppnade dörren. "Come in." han sprang in igen och slängde sig på soffan. Huset var enormt. Först när vi kom in hamnade vi i vardagsrummet. Där i en stor soffa satt Zayn, Louis, Niall, Carro, Amanda och Ronja.
"Where is Liam?" frågade jag när jag kom in. Jag satte mig bredvid Amanda i soffan.
"I'm here!" hörde jag Liam ropa och sprang ut från köket och visade upp sig. Jag skrattade lite. Harry gick och satt sig bredvid mig och Rebecka gick till köket för att kolla vad Liam höll på med. Det var trångt i soffan och alla satt väldigt nära. Den var förmodligen inte gjort för att 8 personer skulle sitta i den på samma gång.
Vi satt där ett tag. Vi spelade Fifa 14 och åt chips som Liam och Rebecka hade fixat i köket. Niall och Louis hade satt sig på golvet så att vi fick mer plats i soffan. Carro hade åkt hem för att hon hade migrän och Ronja gjorde henne sällskap.
"Yes, i won!" skrek Harry ut och slängde upp händerna i luften.
"No you cheated!" sa Amanda och puttade till Harry så att han trillade omkull.
"Okey Harry, who do you wanna challenge?" frågade Louis och tog en näve chips. Harry satte sig upp igen och kollade på mig.
"Clara" sa han och gav mig Amandas kontroll. Våran händer nuddades när han gav mig kontrollen. Jag log.
"Be prepared to lose!" sa och lutade mig bakåt i soffan.
Harry POV
Hon var riktigt bra, det märktes att hon hade spelat förut. Hon visste vilka knappar som gjorde vilka saker. Jag lät henne vinna och hon blev hur glad som helst. Hon retade mig resten av kvällen för att hon var bättre än mig. Men jag sa bara att jag inte körde mitt bästa. Hon skrattade varje gång.
"Well i think is time to go home know." sa Rebecka och gäspade. Klockan var 11.43 och alla började bli trötta. Jag gick upp ur soffan och sträckte på mig.
"I will drive you." sa Harry och reste sig upp. Amanda, Rebecka och Jag gick och tog våra jackor och gick ut till bilen. Harry kom någon minut efter för att han var tvungen att gå på toa. Det var rätt så tyst i bilen. Jag tror att Rebecka somnade. Det tog ungefär 10 minuter att komma till vårt hotell så vi var framme kring 12. Amanda och Becka gick in till hissen i hotellet och åkte upp till rummet. Jag stannade ett tag med Harry i bilen.
"I had really fun tonight." sa jag och gäspade.
"Me too." sa Harry och log mot mig. Han kollade mig rakt i ögonen. Det blev tyst ett tag. Vi bara satt där och kollade på varandra. Det var skönt ändå, för det var inte pinsam tystnad. Efter ett tag lutade han sig fram närmare mig och log. Sen kysste han mig.
AAAAAAAH! Så det var del 11. Wow, den här delen var kul att skriva. Om ni gillade den så lämna gärna en kommentar så kommer del 12 någon gång nu i helgen. Ha en bra helg!
- Moa ♡
YOU ARE READING
Right now - swedish
Fanfiction18 åriga Clara gör allt för att få sin största dröm att gå i uppfyllelse, att få vara bakrundsdansare i one directions nya video :) ♡