Dags för del 4 nu då! Och innan du börjar läsa vill jag bara säga att ni är bääääst! Puss ♡
----------------------------------------------------------------------------------
Clara POV
"Frida, Frida! Jag fick jobbet" skrek jag så fort jag hade klivit igenom dörren till vårt hem. Ingen svarade.
"Frida gumman, vi är hemma nu" ropade mamma. Fortfarande inget svar. Jag och mamma hängde av oss våra jackor och gick in i köket. Där låg det en lapp där det stod såhär:
Hej Clara. Jag har rymt hemifrån. Jag visste redan att du skulle få jobbet för att du är den bästa dansaren jag känner, och jag kommer inte ha kul utan dig. Från Frida
PS. Jag har egentligen bara rymt till Wilma. Jag ska sova över där. Ses i morgon!
Först blev jag chockad. Jag visste verkligen inte att jag betydde så mycket för henne. Men det är klart, hon har ju redan förlorat sin pappa och sin bror så det vore väl inte så kul för henne att förlora mig också. Jag vek ihop lappen och slängde den i sopptunnan.
"Frida sover över hos Wilma i natt." sa jag och gick in på mitt rum.
Men nu kunde jag inte tänka på det. Allt jag kunde tänka just nu var onsdag. För på onsdag ska jag åka iväg till London, med fyra andra tjejer i min ålder som verkar jätte schysta. Onsdag. Det är ju om två dagar! Oj jag måste nog börja packa. Fast först måsta jag ringa min pojkvän, Tristan och berätta för honom att jag fick jobbet. Undrar hur han kommer ta det. Att jag kommer vara i London hela sommaren. Jag hoppas att han inte bli arg på något sett. För det brukar han bli.
Jag vet att det här var ett kort kapitel men jag orkar inte skriva mer, haha! Men nästa del kommer så fort som möjligt så var beredda!
- Moa ♡
YOU ARE READING
Right now - swedish
Fanfiction18 åriga Clara gör allt för att få sin största dröm att gå i uppfyllelse, att få vara bakrundsdansare i one directions nya video :) ♡