13

654 25 10
                                    

Del 13 här nu. Ville bara säga att jag är så grymt glad just nu, 690 läsningar, det är stort. Tack alla ni som läser och kommenterar och röstar på min berättelse, ni gör mig glad. Hoppas nu att ni gillar del 13, puss :) ♡ (BTW, tog bara random twitter namn för Becka och Clara!!)

-----------------------------------------------------------------------------

Clara POV

Jag tog Harrys hand. Vi sprang tillsammans ut i vattnet. Det var rätt så kallt i vattnet men det brydde jag mig inte om. Det ända jag brydde mig om var att jag fick vara här, just nu, med en massa människor som jag älskar. Liam och Becka hade redan sprungit i för ett tag sen. De skulle vara ett sött par, och det verkade som de hade något på gång. Jag är glad för hennes skull, hon var ju trots allt en av mina bästa vänner.

"Clara?" hörde jag Harry säga och vifta framför mina ögon. Oj då. Jag hade visst försvunnit iväg i minna tankar igen.

"Yeah, hi, what?" sa jag och skrattade. Han log mot mig.

"Nothing. I just like to hear the sound of your voice." sa han på ett charmigt sätt som fick mig att nästan tappa balansen och trilla baklänges.

Vi sprang ut lite längre, till där vi knapp bottnade. Jag dök ner under ytan och blötte håret. När jag kom upp var Harry borta. Innan jag han tänka ryckte någon tag i mina ben och drog mig ner under ytan, sen kysste personen mig. När jag kom upp igen såg jag att det var Harry. Jag log stort. Han log tillbaka.

"I'm cold!" sa Becka och skakade. Inte konstigt, hon hade badat i nästan 45 minuter. Hon och Liam gick upp och la sig på sina handdukar. Jag frös också lite, även fast jag bara varit i 10 minuter.

"I really like you." sa Harry och fångade min blick. Jag tog hans händer och log.

"I like you too Harry." sa jag. Han såg lättat ut. Det kändes som att vi verkligen kunde bli ett par. Han och jag. Jag och han. Plötsligt dök det upp en massa paparazzis på stranden som började foto Liam, Becka, mig och Harry. Jag blev lite rädd. Det var läskigt att de kom en massa fotografer som ville ta kort på mig. Liam lät de ta några kort på honom och Becka. De gjorde fula grimaser men log också på många bilder. Jag släppte Harrys händer när jag såg att fotograferna gick närmare vattnet. Han kollade på mig lugnade och ställde sig med ögonen in mot stranden. Jag gjorde likadant. Han tog sin hand runt min midja. Jag kände mig lugn nu. Vi lät de ta några foton och log. Sen när de åkte iväg i sina stora skåpbilar gick jag och Harry upp och satte oss på stranden bredvid Liam och Becka.

@Real_Liam_Payne

Fun time on the beach @Harry_styles @Becky_Fors @Clarafredriiksson :)

Det var de första jag såg när jag tog fram min telefon. Liam hade tweetat och taggat mig och Becka. Undra vad mina vänner skulle säga. Jag har inte berättat något för de än. Jag favoritmarkerade tweeten och fortsatte att kolla vad som hade hänt på min telefon medan jag var borta.

Mamma - 7 missade samtal

Oj, det måste verkligen vara något viktigt. Jag har inte pratat med henne så mycket den senaste månaden men hon har aldrig ringt så här mycket förut. Jag ringde upp henne.

"Hej det är Andrea." hörde jag mammas röst säga i telefonen. Hon lät ledsen. Hade någonting hänt?

"Hej det är Clara, du hade ringt några gånger?" sa jag och försökte låta glad. Det tog ett tag innan hon svarade. Det lät som om hon höll tårarna inne. Hon tog ett djup andetag och till sist sa hon något.

"Din lillasyster har varit med i en olycka." 

AAAAAAH! Kan inte vänta tills jag får skriva del 14 nu. Oh nej, vad har hänt med lilla Frida? Svaret får du i nästa del. Puss och kram på er alla!

- Moa 

Right now - swedishWhere stories live. Discover now