3

870 24 0
                                    

Så, då var det dags för del 3. Känner inte att jag är riktigt nöjd med det jag skrivit såhär långt men jag lovar att min story blir bättre ju längre in man kommer i den :) Enjoy 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Clara POV

Jag var väldigt nervös nu. Jag såg en massa tjejer komma ut från jurysalen och de såg jätte stolta ut. Jag började tappa hoppet om att jag kommer få jobbet. De väljer bara ut 5 tjejer. Stakars juryn, det finns så himla många duktiga tjejer här, hur ska de kunna välja?

"Okej tjejer, nu har ni alla dansat och det är dags för juryn att överlägga." hörde jag en röst i högtalarna.

Nu blev jag ännu nervösare än vad jag var förut. Jag kommer bli så besviken på mig själv om de inte väljer mig. Men vad kan jag göra åt det? Jag gjorde ju mitt absolut bästa.

"Hur långt tid kommer det att ta?" frågar en tjej som stod och hängde vid kiosken.

"De värkar rätt så säkra på vilka de ska välja, så max en timme. Men jag önskar er alla ett stort lycka till!" sa rösten i högtalarna igen. 

Alla tjejer började babbla med varandra. Jag hörde hur det snackade om "konkurrenter" och där hörde jag bland annat mitt namn. Det måste väl betyda att de tyckte jag var bra och kanske till och med tror att jag är bättre än dem. Det kändes skönt men ändå jobbigt. 

Mamma POV

Stakars lilla Clara. Hon måste ha varit jätte nervös när hon stod där bredvid mig och väntade. Jag försökte övertyga henne att det skulle gå bra men hon nekade hela tiden. Jag tänkte på vad som skulle hända om hon fick jobbet. Då skulle hon åka till New York och vara borta ett halvår. Men det är klart, det kommer bli ett minne för livet, att hon får dansa och träffa One direction på samma gång.

"Juryn har bestämt sig. Följande tjejer har fått jobbet." hörde jag rösten i högtalaren.

Hjälp, nu kommer stunden vi alla väntat på.

Clara POV

När jag hörde rösten i högtalaren säga det där fick jag en liten rysning i kroppen. Jag tog  tag i mammas hand och hoppades med hela mitt hjärta att jag skulle få jobbet. Jag tror jag ville det här mer än någon annan i det här rummet. Just i den stunden kändes det så.

"Tjejerna som fått jobben är, Carolina Andersson, Rebecka Fors, Amanda Lööf, Ronja Sjöbacka och..." säger rösten i högtalarna.

Jag började tappa hoppet. Jag såg hur de 4 tjejerna hoppade och skrek av lycka. Rösten fortsätter.

"och sist men inte minst, Clara..." Jag började få tillbaka hoppet.

"...Clara Eriksson"

Det kändes som allt inom mig dog. Jag heter inte Eriksson, jag heter Fredriksson. Kunde inte få fram ett ljud. Jag kände verkligen att jag hade en chans... men tydligen inte.

"Oj jag sa fel, menade förstås Clara Fredriksson" sa rösten och skrattade.

SAY WHAT?!??!?! DET ÄR JU JAG!!

Jag hoppade upp i mammas famn och hörde hennes säga...

"Jag är såååå stolt över dig gumman"

Jag kramade henne hårdare och log så stort jag kunde. Det är helt ofattbart. Jag ska få träffa One direction ♡.

Aaaaah! Hon fick jobbet! Och hon kommer få träffa One direction! Önskar verkligen att jag var hon... Anywaaaay! Om du ner något stavfel i texten så kan du gärna skriva det i en kommentar för att jag är inte så när jag skriver, hihi!

Men nästa del kommer ut så snart som möjligt and i hope you liked this one!

- Moa 

Right now - swedishWhere stories live. Discover now