14 - Рида

2.6K 130 15
                                    


Ойгоор хүрээлэгдсэн уулан дунд орших нэгэн тосгон бий. Тэнд ердөө 150 хүн л амьдардаг бөгөөд гаднах ертөнцөөс тусгаарлагдсан ажээ. Жижигхэн модон байшингууд нь хоорондоо ялгагдахгүй шахам ч, дотор нь амьдрах хүмүүс нь нэгнийгээ үзэж чаддаггүй байв. Яг ямар учраас тэдний хооронд хагарал үүссэнг хэлэх боломжгүй юм. Тэд нэг л ижил хоол идэж, нэг л замаар ажилдаа явцгаана. Бүр яг л анхнаасаа тохиролцсон мэт айл бүрт нэг хүү, нэг охин л аж төрдөг байв. Тэд боловсрол эзэмшихийн тулд нэлээд хол замыг туулна. Заримдаа оройтсон үедээ сургууль дээрээ хонодог байв. Үүнийг нь ч эцэг эх нь хориглодоггүй гэнэ.

Хоёр давхар хуучин саарал байшин тосгоны орох хаалганаас 2км-ийн зайд оршино. Эргэн тойронд тоглоомын талбаа, байшин барилга юу ч байхгүй агаад ой мод руу хүүхдүүдийг ойртуулахгүйн тулд өндөр хашаа барьжээ. Хүүхдүүд ч тэр ойд юу байгаа талаар бодохыг ч хүсдэггүй байв.

Нэг давхрын хаалгаар ороход өөдөөс том толь угтаж авна. Баруун доод булан нь сахилгагүй хөвгүүдийг зодооноос болж хагарчээ. Баруун болон зүүн гэсэн хоёр жигүүртэй агаад хонгилын төгсгөл бүрт дээд давхарт гарах шат бий. Эрэгтэй хүүхдүүдийг охидоос холдуулахын тулд баруун жигүүр нь хөвгүүдийх харин зүүн нь охидых байв. Нэг нэгнийгээ зөвхөн сургуулийн үүд рүү орох хаалганаас ч харж болдог байлаа.

Зүүн жигүүрийн хамгийн захын өрөөнд 10 дугаар ангийн охидууд хаалгаа түгжчихээд нууц зүйл ярих ажээ. Харин багш нь тэдний хэтэрхий дураараа занд бүр дассан болоод ч тэр үү огт тоохгүйгээр тамхи татан гадаа сууж байв.

Цагаан хана, цэнхэр ширээ сандалнаас бүрдэх анги нь хуучин сургуулийнх гэхэд цэвэрхэн тохижолттой. Харин самбар нь хэдэн зуун жилийн өмнөх шиг хуучирч муудан өнгөө алдсан байв. 10 дугаар ангийн дарга болох Диди гэх бүдүүн улаан үстэй охин самбар дээр юу ч юм зурна. Түүний зургийг хараад "Хөөх чи битгий том хүний юм зураад бай" гэж арын суудлаас орилох охиныг Кико гэдэг байв. Тэрээр улаан үс цайвар арьстай бөгөөд хэн ч харсан үзэсгэлэнтэй харагдах том ногоон нүдтэй ажээ. Гэвч түүний ааш зангаас болж ангийнхан охид найзалдаггүй байв.

Диди: Чи юугаа мэддэг юм? Энэ том хүний зураг биш.

Кико: Чи эр эрхтэн зурсан байна шүү дээ

Диди: Чи ямар заваан юм ярьдаг юм бэ?

Кико: Чи яг адилхан зурсан байна. Яг л хөвгүүдийн 11р ангийн даргынх шиг харагдаж байна шүү. Том гэж жигтэйхэн. Гэхдээ хатуу биш болохоор таашаал бол өгдөггүй юм билээ...

Онгон (Дууссан)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora