BaB 1

17 0 4
                                    

                     El P.O.V

"Mak!!!...,lambat dah ni.."Kataku sambil berlari-lari ke kanan kekiri mecari tuala untuk mandi.Akhirnya aku menjumpai jgk tuala dekat kepada katil dan aku terus pecut masuk ke dalam bilik air.Setelah 10 minit berperang didalam bilik air akhirnya aku keluar jugak dari dalm bilik air.Aku cepat-cepat menyarungkan baju kurung sekolahku dan kain sekolah,nasib baik malam tadi dah gosok baju,tudung dan kain sekolah.Lepas siap memakai kain,aku memakai tudung lepastu aku menilik wajahku dicermin untuk memakai bedak,aku tak pakai bedak tebal2 hanya bedak botol jenama juinson baby saja.Nasib harini ABC so tak payah solat.Setelah puas dengan penampilanku,aku turun bawah untuk breakfast bersama famila terchinta.Sesampai sahaja dimeja makan,aku mengucapkan selamat pagi kepada papa,mama,along,angah dan tak lupa jugak Mak Imah a.k.a pebantu rumahku tapi aku tak anggap Mak Imah pebandu rumah tetapi sebagai mak angakt aku.Semua orang menbals selamat pagiku dengan senyum dan pelawa aku makan.Aku apa lagi ambil tempat duduk dekat diantara angah dan along bermakna aku ditengah.Selamat sahaja punggung aku mencium kerusi,angah menegurku atau lebih tepat memerliku"eip..awal bagun!".Aku  hanya membalas dengan jelingan sahaja dan mengambil roti yg disalutu jem anggur."El sekolah tak?"tanya mama.Aku hanya mengagguk sahaja kerana aku tengan makan so malas mau cakap.Papa pula menanya aku"kenapa El bangun lambat?".Aku membalas pertanyaan papa sambil tersengih macam kerang tak cukup umur"ek..ek..lupa nak kunci jam,tu yang terlajak.".Dah macam kena soal siasat pulak sebab tergagap.Aku tergagak sebab aku terpaksa menipu mengatakan yg aku bangun lambat sebab tak kunci jam padahal aku layan cite korea Legend Of The Blue Sea dari episod 1-20 sampai apisod akhir.Tipu sunat sebab terpaksa nanti kalau ckap perkara yg betul nanti tak pasal-pasal kena ceramah 3 hari 3 malam.Papa&mama mengagguk saja.Keadaan dimeja makan kembali sunyi yg dengar hanya bunyi orang menguyah makanan.Aku mengerling ke arah jam dipergelanganku menunjukkan pukul 7:16 pagi,masuk sekolah pukul 7:45 pagi."ni El pergi sekolah naik apa?"soal along tiba-tiba.Aku menjawan"naik kereta Lamborhini Aventador yg papa bagi tu lah.Kenapa along tanya?nak hantarke!".Along hanya tersenyum dan menjawab"saje je tanya...!".Tiba-tiba angah bersuara"Dik...nanti lepas adik balik sekolah jom pergi main bowling,angah belanja".Aku memandang muka angah sambil meletakkan jari telunjukku didagu seperti sedang memikirkan jawapannya."siapa kalah kena belanja pape sahaja termasuk shopping satu mall."kata angah kerana angah melihat aku ragu2 nk terima perlawaannya.Setelah mendengar perkataan shopping dan yg kalah komform kena belanja aku mengangguk sambik berkata"ok..set!".Tiba-tiba along bersuara"amboi kau El...dengar saja shopping pastu kena belanja,laju je kau!".Aku hanya senyum sampai menampakkan lesung pipiku yg comel,hahahaha apalah aku ni angkat bakul sendiri tapi memang kenyataan aku ni comel plus cantik.Tengan syok aku berangan tiba-tiba angah menyampuk"ok..tapi sape kalah jangan nangia....!".Aku menjeling angah,dia ingat aku ni apa budak kecik ke apa nak nangis.Aku berkata dekat angah"ngah ingat El ni budak kecik ke??tak de main lah nangis2 nie!".Angah hanya tersenyum mengejek.Menyampah lak aku."Mesti Rex menang sebab ni El lah ratu bowling."Kataku dengan berlagak sekali."tak de maknanya..!"angah menjawab sambil buat muka.Aku menanyanya"apa yg tak de maknanya??".Angah berkata sambil berdehem"maknaya kau jangan nak arap nak menang!.Aku yg mendengarnya terasa sakit dihati,kuanjo punya ngah ."euww..no way lah kalau nak bagi angah menang"kataku sambil buat muka cemberut."berlagak"angah kataku berlagak."kalau angah menang..angah nak El belanja something kt angah!"kata angah.Aku mengangguk sahaja tanpa banyak bunyi.Selepas suapan cebisan roti yg terakhir memasuki mulutku aku mencapai beg sekolahku dan mengambil kunci keretaku didalam almari yg terletak diruang tamu.Selepas aku mengambil kunci kereta aku menghampiri papa untuk menyalaminya dan lepas papa mama pastu along then last sekali angahku yg sengal.Sewaktu aku menyalami angah aku sempat berpesan kpdnya jangan lupa.Sebelum aku pergi ke pintu rumah untuk keluar rumah aku sempat lagi menjerit memanggil angah dan angah memandangku pastu aku membuat dekat dia gaya-gaya genster mau potong kepala.Angah membalas dengan membuat thumbs kebawah.Papa,mama dan along hanya menjadi penonton yg tidak berbayar.Selepas memberi salam kpada org dlm rumah aku keluar rumah then memakai kasut kasutku iaitu kasut Nike warna putih.Aku kan hantu kasut nike so ofcours lah kebanyakkan jenama kasutku nike.Setelah siap mengikat tali kasutku dengan ketat aku menuju kearah garaj yg hanya meletakkan kereta-keretaku saja.Aku memilih untuk pergi kesekolah menaiki kereta Lamborhigni Avantador bewarna tekos yg papa hadiahkan kepadaku sempena ulang tahunku yg ke-17 thun,tahun lepas.Aku jarang menggunakan kereta-keretaku kerana selalunya kalau hendak kemana-mana saja driveku akan menghantar aku termasuk kesekolah.Bermakna ni kali pertama aku membawa kereta ke sekolah.Kawan-kawanku semua membawa kereta sendiri dan bukan sebarangan tau sekolah tu,tempat kereta pelajar dikhas kan dan pelajar-pelajar yg membawa kereta kesekolah bukn sebarangan kereta.Contohnya=kereta Audi,Ferarri,Lamborghini dan kereta-kereta mewah aje yg selalunya dibawa kesekolah itu sebab kebanyakkan murid yg sekolah itu ank org berada.Aku selalu menyuruh Pak Reza yg menghantar aku ke sekolah sebab aku ni bukan yg suka menunjuk-nunjuk kemewahanku kpada org.Harini aje aku terlebih rajin nak membawa keretaku.Setelah menghidupkan enjen keretaku aku menutup pintu dan meletakkan beg sekolah ku ditempat penumpang.Keretaku selamat keluar dari perkarangan rumahku dan aku terus pecut laju hingga ke jalan besar.

Keretaku selamat keluar dari perkarangan rumahku dan aku terus pecut laju hingga ke jalan besar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

        Nie lah kereta Rex!!!

Di Sekolah SMK Icon Star
Sesampai sahaja di pintu pagar sekolah aku menurunkan cermin keretaku untuk memberikan kad pengenalanku kepada pak guard yg jaga pintu pagar tu,tujuaku memberikan kad pengenalanku kpda pak guard tu bukn sesaja tau sebab murid yg bawak kereta ke sekolah wajib memberikan kad pengenalannya kpda pak guard sebab apa pun aku tara tau.Setelah aku bagi kad pengenalanku kepda pak guard aku menaikkan kembali cermin keretaku kembali .Aku melihat ramai murid melihat kearah aku macam tak pernah tengok org.Aku memaking keretaku bersebelahan kereta Audi Spot warna hitam iaitu kepunyaan Leader kumpulan Black Heart lah sangat,menyampah lak aku.Aku berjalan kearah bangunan kelas aku iaitu 5 Caramel kelas kedua.Di sekolah aku kelas tingkatan 5 ada 4 kls.Kelas pertama 5 Spicy,kelas kedua 5 Caramel,kelas ketiga 5 sweet dan yg terakhir 5 Hot.Korang perasan tak nama-nama kelas tu macam nama rasa makanan lak,tapi memang pun,sebab apa pun aku tara tau.Aku duduk kat kelas 5 Caramel sebab aku tak ambil mata pelajaran perdagangan,malas aku.Aku ada 2 sebab kenapa aku tak nak dok kelas tu!yg pertama sebab aku tak minat lah dan yg kedua sebab ada geng2 Black Heart iaitu jejaka-jejaka Malya konon.Aku sekali pun tak pernah terserempak ngan dia dan tak nak pun terserempak ngan dia sebab aku tak nak lah.
Sedang aku tengan syok berjalan tiba-tiba ada orang tepuk belakang aku,aku apa lagi"Agh..mak kau hijau jambu"latakku.(Tah merepek je autor ni,ada ke hijau jambuo_O)Lepas aku melatah aku dengar ada org gelak dan aku pusing belakang rupa-rupanya ada 3 ekor toyol betina sesak dtg sekolah ni iaiti bestfriends aku sehidup semati aku,Hana,Isya dan Leka.Aku hempuk kepala mereka bertiga menggunakan buku skrap seni yg aku bawak bersamaku waktu keluar dari kereta tadi."Ok..ok sory ah!kita orang sesaja je tadi."kata Hana.Isya dan Leka mengangguk mengiakan apa yg Hana katakan.Aku menjeling mereka bertiga sambil tanganku memeluk tubuh dan berkata"Pikir lawak..?nasib aku kuat semangat kalo tak dah masuk batu dua dah aku!"."Ala.........sory ah beb,kitaorang memain je tadi..¡"pujuk Leka sambil memeluk lengan kanan aku,manakala Isya pulak berkata kat aku sambil memeluk lengan kiriku"Sory...ah!we..tak moh ah ngajok-ngajok can ni nanti x mencak ah group kita.".Hana pun sama tapi bezanya dia letak tangan dia kt bahu aku.Aku tersenyum dalam hati,lawak doh muka deme serius macam org tahan nak berak.Akhirnya aku termakan gak ngan pujuk rayu mereka tak tahan doh."K..fine!aku maafkan kome."kataku.Selepas aku kata macam tu mereka bertiga terus memeluk aku sambil berkata"Sayang kau.........!!!!".Gila kuat doh mereka jerit bingit telinga aku,nasih dekat lorong tu tak de ramai org kalau tidak aku pun tak tau jadi apa.Ni lagi satu!kalo nak peluk org tu peluk je lah tapi perlu ke nak kuat-kuat,sesak nafas aku dibuatnya."We...udah lah tu!korang ni nak aku cepat mati ke apa..?"aku memarahi mereka.Mereka melepaskan pelukan sambil tersenyum macam kerang yg dah busuk.Aku mengajak mereka ke kelas.Di sekolah aku dan kawan-kawan ku mempunyai nama kumpulan tersendiri iaitu Ice Princess sebab kita orang ni hati ais tak pernah suka dekat mana-mana lelaki di sekolah itu walaupun kita orang semua ni pelajar TOP 2 di sekolah ini.Dikalangan mereka bertiga,aku leader kumpulan ni.Kami berempat menjadi tumpuan org ramai ketika melalui lorong ke kelas kami.Kita orang berempat satu kelas,almaklumlah sahabat sejiwa katakan.Selepas meletakkan beg di kerusi aku dan kawan-kawanku turun ke dewan untuk perhimpunan rasmi sebab hariini kan hari isnin sebab itulah ada perhimpunan rasmi.Kami berempat mengambil tempat di belakang sekali sebab mals nak dengar apa yg Cikgu Gorila a.k.a Cikgi Rahmat,satu sekolah gelar cikgu Rahmat ck.gorila sebab gorila kan garang then muka hitam so sebab tu lah.Jahat kan murid sekolah tu,termasuklah aku.Setengah jam jugak cikgu yg bertugas minggu lepas membebel."Kamu semua dibenarkan balik kekelas masing-masing mengikut barisan."kata seorang pengawas yg bertugas diatas pentas dengan menggunakab mikrofon.Aku ngan kawan-kawanku pakat beratur je ikut kepala masing-masing.


















+++++++++++++++++++++++++++
Hai sory kalau bosan!
Sila vote&comen

Sebarang taypo harap maaf!!

LiFe Si GaDis NIkE!!Where stories live. Discover now