Smk Icon Star.
"semua murid tingkatan 5 sila tinggal di dewan."umum pengawas yang bertugas diatas pentas.
Ramai murid tingkatan 5 mengeluh.
*Ice princess
'"apa pulak cikgu nak bebel lepas ni...!"rungut Hana yang tengah baca novel disebelah Rex.
"Tah?"jawab Leka.
"Tunggu je lah.Tak yah banyak bunyi."nasihat Rex.
"kan.."sokong Isya.
Murid-murid lain sudah beredar dari dewan kecuali form 5.
"okey semua form 5 hadir kan hari ni?"tanya Cikgu Hanis selaku cikgu disiplin.
"Hadir......"balasan dari form 5.
"okey cikgu nak tanya korang trial minggu depan.So lepas habis je awak semua trial Puan Hasnah telah mengadakan kem jati diri untuk murid form 5 selama 3 hari 2 malam.Habis trial hari khamis,so hari jumaat tu dah bertolak.Semua wajib pergi,nanti cikgu edarkan surat persetujuan ibu bapa."terang cikgu hanis panjang lebar.
"Cikgu,kem tu dekat mana?"tanya salah seorang murid.
"Dekat Hutan simpan.Kita tak tido kat hotel ke homestay ke.Kita tido dalam khemah."balas cikgu hanis terperinci.
"What..!!!.Dalam khemah.Habis lah kena gigit nyamuk."Kata
Fifi a.k.a budak acah hot kat sekolah ni.
Lupa nak bagitau korang tentang kewujudan makhluk-makhluk yang tidak diundang dalam sekolah ni.
1.Tengku Filfiya atau lebih dikenali fifi.Anak orang kaya guk,tapi sombong nak mampus.Dah lah pakai bedak 20 inci,nasib tak jerebu sekolah ni dibuatnya.
2.Tengku Ainul Batrisya panggil je Batri,bukan bateri tau.Perangai 2x5 je ngan fifi.
3.Putri Andrena panggi Ad.Perangai di tak lah seteruk 2 ekor babun tu.Tapi still menyakitkan hati orang dengan mulut cam longkang tu.Dia tak de pangkat tengku tapi anak dato.Ketiga-tiga makhluk perosak ni selalu buat masalah kat sekolah ni.Kalau korang nak tau,diorang anti dengan Ice Princess dari ice princess masuk sekolah ni.Almaklumlah korang tengok lah face ice princess lagi cun dari diorang,habis merudum prestasi muka diorang.
Kalau diorang bertembung je pasti akan ada bala berlaku.
Nasib kelas tak sama,karang ada yang masuk ICU.
3 ekor babun tu kelas akhir,maklumlah budak acah macam tu lah."kalau nak kira dengan kulit awak tu fifi,mana lagi penting?
Kulit awak ke arahan pengetua."pedas je kata-kata cikgu hanis.Fifi dah tarik muncung dah,nasib muka tu ada ala-ala chaca maembong,tak da lah buruk mana pun.
"Okey sampai disini sahaja,apa-apa pun awak semua boleh rujuk cikgu atau Cikgu hairil."kata-kata terakhir cikgu hanis sebelum semua murid dibebaskan.
Semua masuk kekelas masing-masing.
*5 Caramel
Semua murid dalam kelas tu buat kerja masing-masing sebab cikgu sejarah tak hadir.
"Weh korang,aku dengar harini ada murid baru nak masuk sekolah ni.Tapi bukan kelas kita tapi kelas dengan budak si fifi tu."tetiba Hana bersuara.
"mana kau tau?"soal Rex.
"Aku tengok kat laman sesawang sekolah ni semalam.Adalah penguguman tentang kemasukan pelajar baharu."balas hana.
"boy or girl?"sampuk Isya
"Girl."sepatah je balasan Hana.
"nama?"soal Leka pulak.
"mana lah aku tau.Tak de tulis pun kat laman tu.Lain kali tengok lah laman sekolah.Ni tak,asyik layan korea...korea...korea.Entah apa yang best pun aku tak tau "bebel Hana macam mak nenek.
"eleh..,baru tanya sikit."cebik leka.
Perhatian kepada nama-nama yang saya sebutkan ini sila berkumpul dibilik kaunseling.
Semua murid diam,nak ambil perhatian.
Tengku Elrix Anex,
Tengku Raiisya,
Tengku Farhana,dan yang
terakhir Tengku Rayleka.Ice princess memandang antara satu sama lain.
"jom ah gerak"ajak Rex.
Semua ice princess pergi berjalan menuju ke bilik kaunseling.
Cukup sampai disini saja lah.Dh malam ni sis nak tido ngantok.K bye.
Aip...,sebelum tu vote lah dulu.
K tq.bye gd!Sebarang taypo abaikan!
YOU ARE READING
LiFe Si GaDis NIkE!!
RandomMengisahkan seorang gadis kacukan Ireland Mix perancis bernama Tengku Elrex Anex yg berumur 18 tahun bersekolah di SMK Icon Star. Rex nama timangannya or nama manjanya ialah Anx.Dia sangat2 gilakan kasuk Nike ,kalo boleh hidop dia nak penuhkan denga...