Bilik kauseling.
Semua ahli Ice Princess tayang muka masam.
Nak tau sebab pe?
Sebab Geng Black Heart pun ada dekat dalam bilik tu.
Rex bersandar dikerusi sambil berpeluk tubuh.
Manakala Eirix pulak memandang muka Rex dengan pandangan tajam.Cikgi Hanis pun datang kemeja mesyuarat yang tengah ice princess dengan black heart berkumpul.
"Okey.Awak semua tau tak kenapa saya panggil?"soal cikgu Hanis.
Semua menggeleng kepala.
"Awak semua tahu tak yang sekolah kita telah terpilih untuk menghantar 8 orang murid ke Program Budak Bukit.
Program budak bukit itu bermaksud semua aktiviti diadakan di atas bukit sahaja.
So awak semua dipilih oleh Puan pengetua."terang cikgu panjang lebar."Tak ada orang lain ke?"tanya rex dengan suara tiada minat.
"Awak rasa nak ke puan Hasnah pilih orang lain?"Soalan dibalas soalah oleh cikgu Hanis sambil tersenyum penuh makna.
Rex menghela nafas dengan kasar.
"Bila perginya?"Eirix menyoal tanpa memandang Cikgu Hanis.
"Lusa."balas cikgu hanis sepatah.
Semua terkejut mendengar jawapan Cikgu Hanis.
"Dekat mana program tu diadakan dan bape lama?"tanya Hana setelah berdiam sekian lama.
"dekat Bukit gantang selama 3 hari 2 malam."balas cikgu hanis.
Semua diam,tak tahu nak balas apa.
"Bukan dekolah kita je tau.Yang cikgu tahu ada dalam 5 buah sekolah yang terlibat jugak.Setiap sekolah menghantar 8 org murid mewakili setiap sekolah.4 lelaki dan 4 perempuan."tambah Cikgu Hanis lagi.
"Ada-apa lagi ke.Kalau tak saya nak keluar."Sampuk Rex.
"okey itu je yg patut korang tahu.Saya harap lusa awak siap-siap sampai sekolah sebelum pukul 7.Dah itu je,terima kasih sebab hadir."ucap cikgu hanis sebelum beredar dari meja mesyuarat.
Ice Princess yang awal keluar dari bilik kauseling dan diikuti black heart.
*El P.O.V
Aku menyuruh hana dengan yang lain masuk kelas dulu.Aku nak pergi tandas.
Sebenarnya aku nak pergi bilik Pengetua.
Tok..tok....
Aku mengetuk pintu bilik pengetua.
Ada suara menyuruhku masuk.Aku masuk dan terus meluru kearah tempat duduk puan Hasnah.Puan Hasnah tersenyum melihat kedatanganku.
"Bonda dah agak dah yang El akan datang."teka puan pengetua.
"Kenapa buat El cam ni bonda..?"Aku berkata sambil buat muka tak puas hati.
"Sebab bonda tahu yang el dengan kwn-kwn el boleh."balas puan Hasnah dengan lancar.
"Tapi perlu ke ada 4 laki tu?"kataku dengan tak puas hati.
"Perlu.Perlu untuk menjaga anak-anak bonda bila di sana."Balasan dari puan Hasnah cukup menyakitkan hati aku.
"Bonda tahu kan yg El ni siapa?"tanyaku.
"Sebab bonda tahu lah el tu siapa dan buat macam tu kat El.Supaya ada orang yang dapat lindungi kamu bila ada musuh nak cederakan kamu.!"tenang je balasan yang keluar dari mulut puan hasnah.
Akhirnya El mengalah jugak.
"Ye lah....bonda."Aki bersalam dengan bonda dan terus keluar dari biliknya.
Jangan tersilap tau,nanti korang ingat puan Hasnah mama Rex pulak.
Murid sekolah tu memang panggil puan Hasnah bonda.Aku berjalan tanpa arah tuju.
Aku pilih nak duduk dekat Taman Orkid sahaja,malas lah nak masuk kelas.Cikgu tak marah pun,paling kurang pun membebel sebab dah masak dengan perangai Rex.Aku duduk dibangku dihadapan kolam ikan.
"macam mana lah nak hadap muka mamat tu nanti."kataku pelan.
"aku tak suruh pun kau hadap!"nyampuk satu suara di sebelah kiri ku.
Aku terus pandang dari mana datang suara tu.
Lah.........,rupa-rupanya eirix berdiri disebelah kiriru.
Asal aku tak perasan en.."sibuk je.Aku tak cakap dengan kau lah."aku terus menjelingnya.
"Dah aku dengar kau cakap sorang-sorang,ingatkan cakap dengan orang rupanya tak."perli Eirix.
Aku diam,malas lah nak balas.Buat sakit hati je kalau balas.
Aku terasa ada orang duduk desebelah aku.Siapa lagi kalau bukan mamat sewel ni.Aku mengensot sikit,gila nak rapat-rapat.
"kau ingat aku nak menghadap muka kau kat kem tu ke?.Memang tak ah."tetiba je erix bersuara.
Aku menghela nafas sambil berkata"Aku malas nak gaduh.Baik kau bla."halau ku dengan itonansi biasa.
"kalau aku tak nak?"erix sengaja ingin bermain dengan api.
"kalau kau tak nak...,apa susah.Aku boleh Bla!!"aku terus berjalan pergi meninggalkan erix.
Aku terus masuk kedalam kelas.
Aku masuk kelas ikut pintu belakang.Nasib cikgu tak da.
Semua orang buat kerja masing-masing.#Eirix....
Aku terus bla dari taman orkid nak masuk dalam kelas.
Sebelum beredar sempat eirix berkata"banyak lagi masa nak buat kau terseksa El!."Izzah P.O.V......
Aku berjalan memasuki SMK Icon Star dengan dendam yg membara.
.
.
.
Selepas selesai urusan dekat pejabat aku terus berjalan menuju kekelas 5 Hot iaitu kelas yg terakhir.Maklumlah budak hot mestilah kelas pun hot."Mesti lagi senang kerja aku bila aku satu sekolah dengan kau Rex."monologku sebelum masuk kekelas 5 Hot yg macam pasar malam.
Masuk je aku dlm kelas tu terus senyap.
Aku duduk ditempat yg kosong.Semua pandang pelik kat aku.
"woi..,budk baru ea?"tanya seorang dudk lelaki kat aku.
"a'ah."jawabku.
"cantik siot."puji seorang lelaki yg yang aku nampak name tag di tulis Izzul.
"kan......."sokong sorang lagi.
Aku jeling diorang,dasar jantan keparat.
"tapi sombong."rungut sorang lagi kawannya.
"Eleh...,I lagi cantik lagi pompuan tu!"
Kata seorang perempuan yg gedik ya amat.Semua diam tak tahu nak beri riaksi apa.
Akhirnya semua buat kerja sendiri.
Aku pulak pandang keluar tingkap.
Sambil-sambil termenung pikirkan plan nak hapuskan betina tak guna tu.Hai............
Moga-moga best.
Apa-apa pun vote nmbr 1.sebarang taypo abaikan!
YOU ARE READING
LiFe Si GaDis NIkE!!
RandomMengisahkan seorang gadis kacukan Ireland Mix perancis bernama Tengku Elrex Anex yg berumur 18 tahun bersekolah di SMK Icon Star. Rex nama timangannya or nama manjanya ialah Anx.Dia sangat2 gilakan kasuk Nike ,kalo boleh hidop dia nak penuhkan denga...