Rex....
Aku melihat angah yang tengah buat warming up.
Aku mengeluh sambil berkata kat angah"ngah...,acah lebih je kau ni.".
Angah buat-buat tak dengar apa yang dikataku tadi.
Setengah jam jugak lah angah amik masa buat itu buat ini.
Angah dah siap sedia dah pegang bola.
Aku perhatikan aje permainannya sahaja.
Angah hanya dapat menumbangkan hanya 3 sahaja.
Aku bangun dari tempat dudukku dan mengambil bola bowling.
Angah memberikan laluan kepadaku.
Aku mematah-matahkan jariku dihadapan angah,angah mencebik.
Yup....aku dapat menumbang 5.
.
.
.
.
.
.
Sejam jugak lah aku main ngan angah.Tapi markah kedua-duanya senget.
Aku tarik nafas dan menghembuskannya.Lagi 6 mata aku menang.
Aku melepaskan bola dan.....................yess!!!!aku dapt 7 mata."yeyy...yeyy...,angah kalah.Adik menang,angah kalah adik menang."banyak kali aku ulang perkataan yang sama dekat angah.Muka angah masam macam cuka.
"nak beli baju baru,kasut nike baru,tudung baru,seluar baru,jam baru.....dan meka..."belum habis lagi rex cakap angah potong percakapannya.
"dah...dah..,angah tahu kau nak beli apa.Habis lah koyak poket angah."ngaduh angah.
"sape suh kalah.Lain kali cabar lah lagi.sekarang ni sape yg susah."rex menjawab.
Angah hanya diam.
Tengah dok..dok..seronok sakat angah tiba-tiba mata aku bertembung dengan sepasang mata yang amat aku tidak sukainya.
Cepat-cepat aku mengheret angah keluar dari pusat bowling.
"wuu..wuu..sabar adik,sabar.tak larinya kedai-kedai yang kau nak pergi tu."kata angah.Aku berhenti mengheret angah dan terus menjelingnya."Angah......"panggil rex sambil menarik-narik lengan bajunya.Angah dah tahu,mesti nak suruh bawak dia pergi makan.
"hemm...dah..dah drama kau tu.Jom!"ajak angah dan terus memegang tangan adiknya pergi makan.
"hahaha...nasib dapat angah yg memahami."puji rex.
"memahami sangat...!"jawab Angah.
Mereka berdua memilih Restoran Ayam penyek untuk mengisi perut yang lapar.
Diorang berdua duduk di tempat yang agak tersorok dari orang.
Macam selalu,pelayan datang bawak buku nota kecik nak amik order.
Aku pesan Macaroni cendawan bersama air fresh oren,angah pulak nasi ayam penyek bersama air cofee ais.
Pelayan itu beredar dari meja kitaorang.
"lepas ni angah kena ikut adik pergi butik Aisya,then kita pergi kedai jam,kedai kasut,pastu apa ye...."rex berfikir sambil meletakkan jarinya di dagu.
"kau saja kan dik...,nak buat aku pokai."marah angah.
"eleh,janji tetap janji ea...!"balas rex."hemm...ye la."kalah angah.
Pelayan datang membawa makanan diorang.
Aku makan dengan selera sekali.Tak sampai beberapa minit aku dah siap makan.Lain pulak angah,dia makan macam pompuan,kalah pompuan.
"lambat kot angah makan.Rex nak gi toilet jap."pinta rex.
"perut adik macam perut tong,lain lah perut angah.Hemm..pergi lah tandas."angah mengizinkan adiknya pergi ke tandas.Siap melepaskan apa yang patut aku berdiri dihadapan cermin tandas.Aku membetulkan tudungku yang tak bentuk.Selesai membetulkan tudung aku terus keluar dari tandas.
Waktu aku keluar tandas,nasib tidak menyebelahi aku sebab aku terlanggar orang..
Buk..
kepala aku terhantuk pada badan orang yang aku langgar.
Aku menggosok-gosok kepalaku dan terus mengangkat kepala ingin melihat siapa yang aku langgar.Aku terkejut,terpaku,termenung semua ter..tu ada pada aku masa tu bila melihat siapa yang aku langgar.Tengku Erix Airman a.k.a leader black heart tengah memandang tajam kearah aku.Erix P.O.V.....
Aku berjalan kearah tandas lelaki.Tanpa ku sedari ada seseorang ingin keluar dari tandas perempuan dan apa lagi berlaku lah sesi perlanggaran.
Kepala perempuan tu terhantuk pada dada aku,almaklumlah perempuan tu takat tinggi paras dada dia je.
buk..
Perempuan tu menggosok-gosok kepalanya.Aku memandang tajam kearahnya.Perempuan tadi menganggak kepalanya memandang aku.Aku terkejut melihat siapa yang aku langgar.Nampaknya bukan aku seorang sahaja yang terkejut,perempuan tu pun terkejut jugak.Perempuan tu ialah Tengku Elrix anex a.k.a leader ice princess.
"hai...,nice to met you?"erix menegur rex sambil tersenyum sinis.
Rex nampaknya tidak takut langsung.
"who are you?"rex pura-pura tanya erix.
"Sejak bila leader ice princess ni nyanyok."perli erix.
Berubah terus muka rex.
Yelah....,sape tak marah bila orang kata dia nyanyok.
"Hei!!Bila masa aku nyanyok??Kau tu yang gila.Tetiba tegur orang tak tentu pasal."marah rex sebelum meninggalkan erix.
Muka erix merah akibat menaggung malu bila dikatakan orang gila dihadapan orang yang lalu lalang depan tandas.Aku cepat-cepat masuk kedalam tandas.Di dalam tandas aku membasuh mukaku dan memandang cermin sambil tersenyum manis.
Tidak lama kemudian senyum itu bertukar jadi senyuman jahat.
"kau belum kenal aku sape lagi pompuan.Bila kau sekali malu kan aku dihadapan orang lain,aku akan buat hidup kau jadi huru-hara."kata erix sambil tersenyum jahat.Ayok....tak tayok....,erix dah bertukar jadi hulk.Sape-sape tolong vote supaya i ada semangat cikit nak tambah chapter seterusnya.
Sory sebab chapter ni pendek sikit.Dah malam.Tak sempat nk tambah panjang2.Sebarang taypo abaikan!
YOU ARE READING
LiFe Si GaDis NIkE!!
RandomMengisahkan seorang gadis kacukan Ireland Mix perancis bernama Tengku Elrex Anex yg berumur 18 tahun bersekolah di SMK Icon Star. Rex nama timangannya or nama manjanya ialah Anx.Dia sangat2 gilakan kasuk Nike ,kalo boleh hidop dia nak penuhkan denga...