BaB 5

16 2 2
                                    

Kelas 5 Spicy....
Keadaan kelas 5 spicy senyap kerana mereka baru dimarahi oleh leader Black Heart iaitu Erix.

Haz yg tengan baca buku eh lebih kepada baca novel tiba-tiba bertanya dekat erix"woi..kalau an..kalau... ni bukan saja-saja tau,kalau kau terjumpa geng Ice Princess an kau nak wat pe?".Rex hanya membalas sambil buat muka berlagaknya"jumpa je ah!asal?"."saje je nanya."kata Haz.

"Erix..jom gi tandas?aku nak buang hajat ni."ajak Zaf yg tadi tengan sibuk wat kilang tahi mata di yg tak guna tu.Erix berkata"eik...!asal tak ajak riz tu?"."kau ni macam tak tahu pulak kalau riz tidur mana leh ajak dia gi mana-mana kecuali balik."kata Zaf sambil buat muka cemberut.Erix tanpa banyak soal bangun dari tempat duduknya dan kaluar dari kelas untuk teman zaf gi tandas.Zaf pun sama ikut erix dari belakang tapi dia bukan pergi ikut erix arah tandas tapi dia menuju kearah lif.

"kau nak gi mana tu?-Erix

"ala...jom ah gi tandas kat Blok makmal sains tu!bosan doh asyik-asyik gi tandas yg sama."-Zaf

Erix menggeleng kepala pastu ikut aje kerenah zaf.Lepas pintu lif terbuka diorang pun masuk dalam lif dan tak lama tu terbukak then diorang berdua keluar dari lif itu .Sambil berjalan-jalan diorang nyembang...

"we erix!"-zaf

"hemm.. apa?"-erix

"kau pernah tengok muka geng Ice princess tak?"-Zaf

"tak!asal?"-Erix

"kau teringin ak nak tengok?"-Zaf

"entah lah...!"-Erix

"aku dengar ahli-ahli diorang cun melecun lagi-lagi leader diorang!Meletop habis."-Zaf

"apa yg meletop nya?"-Erix

"engkau ni x paham ke buat-buat tak paham!"-Zaf

Erix tersenyum sahaja,antara dari mereka berempat Haz dengan Zaf ni buaya darat opss bukan darat tapi karat.
Haz ni pantang nampak pompuan cantik nak taken zaf pun sama pompuan keliling pinggan.Riz dia bukan tak de GF dia tak nak sebab dia kata menyusahkan.Erix pun sama dia bukn tak laku tapi dia still tak boleh lupakan cinta pertamanya.Sedang dia mengelamun teringatkan seseorang dan tiba-tiba..

......BUKk.....


BLACK HEART & ICE PRINCESS P.O.V

......BUKK......

"Aduh...!!"ngaduh Rex kerana dia terjatuh tapi dia tak rasa sakit but sengal-sengal.
"woi..bangun lah! tahu lah badan aku sedap."kata Erix yg berada dibawah badan rex.

"Jap..jap aku jatuh kat badan orang?"monolog rex dan dia bukak aje mata dia nampak seorang lelaki dibawahnya dan lelaki tadi pun pandang dia.Rex apa lagi bangun lah cepai-cepat,malo wo.

Isha yg berada di belakang rex sedah terlopong mulutnya manakala Zaf terkaku di belakang Erix.

"pahal kau langgar aku?"kata erix dengan marahnya.
Rex apa lagi bals ah balik"kau yg langgar aku nak kata orabg langgar dia!".
Erix terkejut sebab ni pertama kali dia mejumpai org yg balas apa yg dia kata selain geng dia saja.Erix yg tidak puas hati lagi memarahi perempuan yg langgar dia tadi"hei pompuan! Kau sape nak marah-marah aku Hah?".
Rex sudah naik angin kerana ni pertama kali dia ditengkin oleh budak lelaki ."aku manusia"jawab rex bersahaja kerana itulah sikap rex apabila dimarah dia akan buat sikap yg selamba badak dia je.

Hati Erix panas selepas mendengar jawapan yg sangt-sangt bodoh bagi dia.

Tanpa banyak bunyi Rex menarik tangan isya dan terus berjalan patah balik ke kelas,niatnya tadi nak buang air kecil kat tandar terbantut selepas insiden yg tak disangka tadi.Rex mendengar lelaki yg melanggar dia tadi berkata dekat dia sebelum Rex dan isya berlalu pergi"pompuan kau dengar sini elok-elok ye,Aku tak kan lepas kan kau.PAHAM!!".Rex membalas dari jarak jauh"kau pikir aku kisah!".

Erix berlalu pergi dan diikuti oleh Zaf.



Rex P.o.v

"bodoh punya jantan! dia ingat dia sape hah nak sound-sound aku HAH!!!"jerit rex yg berada di belakang makmal sains yg sudah tidak digunakan lagi.
Isya terkejut mendengar jeritan rex,ini kali kedua rex mengamuk pertama waktu budak-budak diva cari pasal ngan dia kedua ni lah .

"we rex!kau tahu tak kau langgar sape tadi?"kata isya takut-takut."aku tak tahu tapi sekarang aku nak tahu!"kata rex dengan senyuman sinisnya."tadi kau langgar LEADER BLACK HEART!!!" isya berkata sambil menjerit kecil.
Ok sekarang ni rex rasa nak pengsan.

"ye ke!! Mana tau kau silap orang ke."-rex

"Hello tak de maknanya aku nak silap org.Ni isya lah semua benda aku tau"kata Isya dengan berlagaknya.Rex mencebik."kisah lak aku ngan leader black heart sangt tu."kata rex."up to you lah rex!"balas isya.Setelah hilang rasa marah dekat si leader black heart tu aku ngan isya berjalan ke kelas.




Erix P.O.V

"Sial ah pompuan tu!"Carut erix sambil menendang kerusi lama yg berada di stor lama sukan.Zaf hanya berdiam diri dan membiarkan erix melepaskan geramnya dulu."we erix kau tahu ak tadi pompuan yg kau langgar tu sape?"kata zaf setelah melihat kemarahan erix sudah reda sikit.Erix pandang Zaf sambil berkata"tak tahu dan sekarang aku nak tahu.Senang sikit keje nanti." Zaf dapat lihat erix tersenyum sinis tadi."Pompuan yg kau langgar tu ialah LEADER ICE PRINCESS!!"Kata Zaf dengan jeritnya.Zap..!leader ice princess berubah terus muka erix,tadi tersenyum sinis sekarang tersenyum sampai hujung telinga.Setelah setengah jam berada di stor tu mereka berdua pun pulang ke kelas.



























::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Hai....kalo bosan sis mintak maaf ye.Dah baca an so Sila lah VOTE&COMMEN ye.See you again.

Sebarang taypo abaikan.

LiFe Si GaDis NIkE!!Where stories live. Discover now