Ice Princess..
Masuk saja Rex dengan Isya dlm kelas,semua org dlm kelas senyal sebab takut tengok muka rex yg nampak mcm singa aje.Isya yg kat belakang rex hanya buat muka selamba dia aje.Sampai saja rex dekat tempat duduk Hana dengan Leka bersuara"we jom lepak tempat selalu!".Leka dengan Hana ikut apa yg rex cakap tadi,kang kalau cakap banyak nanti tak pasal-pasal dapat penampor free aje.Kumpulan Ice Princess selalu lepak dekat belakang makmal Sains yg sudah lama tak digunankan sebab dah ada makmal baru.Hana dan Leka tahu mesti ada sesuatu berlaku tadi masakan waktu PDP dia nak lepak kalo dia tak de pape yg berlaku.Cikgu-cikgu dah masak dengan perangai rex,dah banyak kali dinasihat tapi still sama.
Black Heart...
Erix menolak daun pintu kelas dengan kuat sampai semua murid dlm kels 5 Spicy kecut perut dibuatnya.Zaf hanya menjadi pemerhati di luar kelas.Erix berjalan menghampiri meja Haz dengan Riz"woi..lepak tempat biasa!"arah Erix sebelum dia keluar dari kelas."mesti ada something kan Haz?"bisik Riz dekat Haz.Haz mengangguk dan mereka berdua pun keluar dari kelas.Tempat lepak geng Black Heart dekat bilik muzik yg dh lama tak digunakan tapi still elok lagi.Cikgu bagi kitaorang gunakan bilik itu tapi dengan syarat jaga baik-baik.Dah dekat 5 tahun gak tak ade sape pun yg berani masuk situ kecuali kitaorang.Di belakang Makmal
°° Sains °°"we asal ni?tanya Hana kat Rex yg nampak bad mood.Rex pandang muka Hana dan berkata"kau nak tahu tanya Isya!".Hana pandang muka Isya meminta jawapan."ni kau nak tahu sangat an! tadi waktu aq ngan rex on the way nak gi tandas kitaorang ter..."belum sempat Isya abis cerita hana menyampuk"ter apa?ter apa?"."kau ni kan kalau org tak abis cite lagi ce jangan suke nyampuk!"marah Isya sambil menjeling Hana.Hana tersengih-sengih sambil mengangguk."kitaorang terjumpa gang black heart"sanbung isya.Leka yg tengan pegang cermin,terjatuh terus cermin dari tangan dia.Rex terkejut sebab Leka dah lah duduk sebelah dia pastu cermin tu jatuh kat atas kaki dia.Nasib cermin tu kecik kalo besar mau bengkak kaki dibuatnya."kau pahal Leka?""He..he..sory-sory.Betul ke apa yg Isya cakap tadi?"tanya Leka dekat Rex."kau rasa?"jawab Rex.Leka mencebik lepas dengar jawapan dari Rex."woi..woi aq tak abis cite lagi!"nyampuk IsyaHana berkata"oh aq ingat dah abis tadi.""abis tok mu!"marah Isya.
"beb kalau nak cite wat cara nak cite! ni aq tengok bukan cam nak cite tapi cam nak gaduh aje aq nengok"rungut Leka.Isya tersengih sambil berkata"sory..sory""camni cite nya.Tadi kan aq cakap rex dengan aq terjumpa geng Black heart tu an! bukan jumpa cam biasa tapi............."Saja Si Isya ni nak wat suspand kat deme.Hana dengan Leka bukan main khusyuk lagi dengar pastu boleh pulak Isya gantung cite dia."ok aq rasa isya tadi tak cukup ko makan spageti dia nak rasa kot kaki aq!"-Hana
"kan aq pun sama gak nak bagi dia makan kaki aq ni!-Leka
Isya menyambung cite tadi "kkk!!aq dengan rex lalu kat taman orkid an pastu ada dekat hujung blok ada simpang then Rex dia pakai konar lah dan....."
Tiba-tiba Isya mengaduh kesakitan"Aduh"isya menggosok pipi dia yg nampak merah kemerahan sikit sebab Leka tampor pipi dia guna belakang cermin.Mau tak merah,dah lah belakang cermin tu ada bebola yg tak berapa bulat.
"itu maka nya jangan suka gantung ayat."kata Hana dengan sinisnya.Leka pulak tersenyum sunis sambil peluk tubuh.Rex yg duduk tidak jauh dari diorang naik bosan tengok drama yg tak berapa macam drama."woi......kalau nak wat drama jangan kat sini,mohon ye! kau Isya kalau nak cerita wat cara nak cite jangan sampai kaki aq pulak naik kat belakang kau."Kata Rex setelah sekian lama menjadi tunggul kayu yg bernyawa.Rex ni kalau tengan bad mood jangan main-main,orang sekeliling boleh kena tempias."Hem..ye la!"balas isya dengan nada yg perlahan."sekarang ni kau nak sambung cite kau or tak nak?"tanya Leka,Isya mengangguk"ok cam ni! kan Rex pakai lalu je kan pastu dia tak perasan yg ada org lalu gak kat depan tu dan rex terlanggarlah orang yg lalu kat situ.Rex tak jatuh atas lantai tapi dia jatuh atas badan org yg dia langgar tu dan orang yg rex langgar tu ialah leader black heart"cerita Isya dengan sungguhnya.
Hana dengan Leka sudah senyum sampai ketelinga lepas dengar cerita Isya.
"kau pahal?senyum mcm tu!" kata Rex sebab seram doh tengok deme senyum cam tu.
"maksud isya kau terbaring atas badan leader black heart an?"soal leka kat Rex.
"kau pahal dah isya cita mcm tu betol lah!" kata rex.
"serius......!we best tak?"-Hana
"tahi kau best!"-Rex
"asal tahi lak?"-Leka
"kau ni leka nak cakap bengong tak tapi bila tengok balik kau ada iras-iras bongok pulak!"-Rex
"ala aq tanya je..!"-Leka
Isya pula bersuara"woi..woi pahal ni? kecoh ah kau ni Leka!"
"aq tanya an hensem tak,itu je"dah muncung dah Leka.
"nak tahu an...leader dia tak hensem langsung macam mamak yg buat roti canai ada bulu kat dada dia tu." cerita Isya dengan mencak sekali.
"euww...kau ni perlu ke berbulu?" Leka bersuara sambil buat muka geli.
"dah kenyataan kan,nak wat cam mana."Bidas Isya.Hana pulak menyoal Isya"we Erix a.k.a leader black heart tu jalan sesorang ke tadi?".Isya menggeleng kepala sambil berkata"tak dia dengan Zaf a.k.a ahli kempulan dia".
Rex pelik cam mana deme tahu nama ahli-ahli geng black heart tu."we mcm mna korg tahu nama-nama diorng?".
Isya dan Hana jawab serentak"tengok orang lah!".
Rex buat roll eyess sambil berkata"aq tanya betul-betul kome jawab cam tahi kucing pulak!".Hana senyum Isya pulak buat peac.
"aku terstalk group diorang.Aku ulang aku ter okey bukan sesaja k." ngaku Isya. Rex tak marah pun.
Hana pulak"aku tengan layan IG pastu aku tengok ada satu gambar ni like di baru dekat nak 1 minit dah ada 5000k yg like so aku tengok ah sape an then kat bawah tu ada tulis leader black heart,tu yg aku tau".
Rex diam lepas dengar keterangan dari kawn2 dia.
Rex pelik asal senyap je Leka,rupa-rupanya Leka tido kat atas meja yg ada kat situ.
Leka ni kat sini pun jadi nak tido.Rex melihat jam dipergelangan menunjukkan pukul 1:15 petg balik kul 1:30."rex aku lupa nak tanya kau.Kau pagi tadi gi sklh naik apa?-Hana
"aku bawak kereta sendiri."-Rex
"mimpi apa arini bawak kereta?"-Isya
"saja je."-rex
Keaadan dibelakang makmal sains sunyi saja yg hanya kedengaran ialah bunyi angin.
"woi nanti kul 1:30 panggil aku"suruh rex .
Hana dan Isya mengangguk dan kembali bergosip.
Isya,Leka,Hana kalau sehari tak gosip diorang tak boleh.
Rex meletakkan kepala dengan tangan dia kat atas meja dan selang beberapa saat dia dah terlena.+++++++++++++++++++++++++++
Sory lambat update bab ni sebab buzy sikit sebab sekolah autor kan sukan.
Sila vote&commen tau!.baru semangat kalau korg vote.Sebarang taypo abaikan
YOU ARE READING
LiFe Si GaDis NIkE!!
RandomMengisahkan seorang gadis kacukan Ireland Mix perancis bernama Tengku Elrex Anex yg berumur 18 tahun bersekolah di SMK Icon Star. Rex nama timangannya or nama manjanya ialah Anx.Dia sangat2 gilakan kasuk Nike ,kalo boleh hidop dia nak penuhkan denga...