BaB 9

8 1 1
                                    

Terkejut...

"WHAT!!"Perempuan tu menjerit.Kawan dia yg berada di port sebelah terkejut dan terus datang dekat dia."kenapa wey..?"Tanya Leka.Rex membuat isyarat mata menyuruh Leka pandang depan.Leka apa lagi pandang ah.Sekali Leka pandang rupa-rupanya geng Black Heart kat depan dia.
Erix tersenyum sinis manakala rakan-rakanya membuat muka terkejut."Hello girls ingat aku lagi?"Tanya Erix kat Rex.
Rex yg dengar Erix tanya dia cuak gak ah tapi dia buang rasa takut tu jauh-jauh.
"sape kau?"Rex buat-buat tanya padahal dia dah tau.
"tak ingat or sengaja"Balas Erix.Rex mendengar Erix cakap mcm tu terus buat Roll eyess dan sandarkan badan dia kat kereta.Leka diam sambil-sambil dia ambil kesempatan usya ahli-ahli black heart,maklumlah selalu tengok dlm picture ni realiti punya.
Rex mengeluh dan berkata"Aku tak da masa so God Bye!".Lepas je rex cakap mcm tu dia membuka pintu kereta dia dan nak masuk.Baru je Rex nak bukak pintu kereta ada tangan tahan.Rupa-rupanya Erix yg menahan pintu keretanya."Why!!"Marah Rex.Erix menolak badan rex dekat pintu kereta dan mengunci badan rex dengan mendepakan tangannya supaya Rex tak berani nak gerak kemana-mana.

Ahli-ahli geng Black Heart terpana melihat reaksi spontan leader mereka.
Rex terkeju beruk sebab ye la tetiba je mamat gila ni wat cam ni kat dia.Erix tersenyum dekat rex dan berkata"Jangan ingat kau akan lepas dari aku."
Okey Rex terkaku jp dengar apa yg leader black heart tu ckp kat dia."Hello..kau ingat kau sape nak bagi warning semua ni kat aq?"Jawab Rex dengar beraninya,walhal dlm hati dah berdebar-debar tak tau nape.Jelas terpancar riak terkejut dekat muka Erix.Baru Erix nak buka mulut ada 2 buah biji kereta berhenti di belakang kereta Rex dan Erix.
Satu kereta Ferrari warna hitam dan satu lagi Audi R8 warna hitan guk.Keluar 2 org perempuan dari kereta mereka sendiri.
Mereka berdua datang menghampiri Rex dan Erix ."Rex why are you?"Tegur seorg gadis dekat Rex.Erix segera melepaskan tangannya dari mengunci pergerakkan leader Ice Princess.
Erix mendengar Zaf menyebut sesuatu iaitu"Eh..tu Hana ngan Isya kan Haz?".Pastu Haz mengangguk.Kawan leader ice princess tu nampak terkejut sebab ada org sebut nama diorang.

"we Rex kenapa?"~Isya

"Ni hah tetiba pulak ada org sakit mental sesat kat parking ni."~Rex

Erix tersentap apabila dirinya yg hensem ni dibandingkan dengan org sakit mental.

"Habis tu kau ok ak?"~Hana

"ok..nasib korg sampai,kalau tidak apa tah jadi kat aq nnti."~Rex

"k ah jom balik.Buang masa je kat sini!"Arah Rex dan terus masuk kedalam keretanya.Hana,Isya,Leka apa lagi gerak jugk ah tak kan nak tunggu sini kot.Hana mengalihkan keretanya dari menghalang laluan Rex nak lalu.Keluar je kereta rex dari garaj dia terus ke pintu keluar dan dibelakang anak buahnya follow.
Geng Black Heart terkaku mcm patung.
"Fulllamark...cun gila deme!"Puji Zaf.
"kan..cair tho aku!"Sokong Haz.
Riz buat muka toya lepas dengar dua org beruk ni puji-puji Geng Ice Princess.
Erix ambil botol air Riz dan ketuk kepala Haz ngan zaf yg tengan dilamun cintan lah sangat!
"Woi..pahal ni?"Marah Haz sambil menggosok kepalanya.
"kan sakit tho!" sokong Zaf.
"lain kali jgn nk menggatal kat depan kitaorg aku ye...!"Warning Erix sebelum memasuki keretanya.Zaf yg melihat Erix dah masuk kereta dia cepat-cepat lari masuk dlm kereta Erix.Maklumlah dia kan tumpang Erix.Selepas kereta Erix keluar dari garaj Riz pulak pergi kearah kereta dia dan perlahan-lahan keretanya keluar dari kawasan sekolah.Haz melihat kawan-kawan dia semua dah balik apa lagi bla ah.



***Di dalam kereta erix***
Zaf melihat Erix senyap je dari tadi apa lagi zaf pun memecah kesunyian yg melanda"Erix asal tadi kau buat cam tu kat leader Ice Princess?".Erix pandang muka Zaf pastu pandang depan balik.
"Tah ah..dah dia nak lari aku blom abis ckp lagi."Kata Erix sambil mata fokus kat depan.
"ye ke...?"Ragu Zaf.Erix menjeling Zaf yg banyak tanya.
Akhirnya sampai jugk umah Zaf,nasib dah sampai kalau tidak mau zaf tanya dia mcm-mcm.Sebelum zaf keluar dia mengucapkan terima kasih dan Erix balas dengan anggukan je.

Rex P.O.V
Rex menghentak stereng kereta dia sambil berkata"dia ingat dia sape nak ugut-ugut aku!".Rex teringat yg dia skrg berada dijalan raya segera dia memandu dlm kelajuan sederhana.

Erix P.O.V
Selepas je hantar Zaf balik aku terus pecut keretaku dengan kadar yg sederhana.
"Berani guk pompuan tu!"ngomel Erix.Tiba-tiba Erix tersenyum sinis.










===========================
Hai sorry pendek sikit but sis hope korg ske tau.Sila VOTE&COMMEN!.

SEBARANG TAYPO ABAIKAN..

LiFe Si GaDis NIkE!!Where stories live. Discover now