BaB 2

15 2 0
                                    

   Di dalam Kelas 5 Caramel.
Rex and the masuk kedalam kelas keadaan yg tadi macam pasar sudah sunyi yg dengar hanya bunyi kipas syiling sahaja.Rex and the geng berjalan menuju ke tempat duduk mereka,rex duduk sebelah Hana manakala Isya dan Leka dibelakang Rex.
Hana memecahkan kesunyian diantara Rex,isya dan Leka "we...Rex kau tadi gie sekolah naik apa?".Rex pandang Hana sambil berkata"kereta ah..!,asal?".
"memang ah kau naik kereta tapi ngan sape!"=Hana
"a'ah lah,kau gi ngan dreva kau ke or bawak kereta sendiri?"=Isya
"kau org rse?"=Rex
"ish...mana kita org tau!"=Leka
"Aku gi ngan ....ke"=Rex

Tak sempat Rex nak sambung ayat dia Cikgu Addtmath pun masuk.Semua kelas mengucapkan selamat sejahtera dekat Cikgi Zaini iaitu cikgu addtmath kitaorg yg boleh tahan garangnya.Aku mengeluarkan buku Math dan mula mencatat apa yg cikgu ajar,tapi budak sebelah aku ni sempat lagi melayan novel tah pape je Hana ni.2 ekor malaun kat belakang aku tengan gosip apa tah,diorang memang kaki gosip tah bila nak abis gosipnya.Tiba-tiba Cikgu Zaini memanggil nama aku,aku apa lagi gi bangun ah kearah cikgu.Aku menghampiri meja cikgu dan berkata"Ye cikgu!ada pape yg saya boleh bantu??".Cikgu Zaini memandangku sambil berkata"ni cikgu nak mintak tolong kamu jagakan kelas tingkatan 4 Spicy sebab cikgu yg mengajar kelas tu tak hadir so saya nak kamu dan kawan-kawan kamu tolong jagakan kelas itu sampai waktu rehat,boleh tak?.Mula-mula aku ragu-ragu jugak nak terima tapi disebabkan aku malas nak menghadap mata pelajaran addtmath ni lama2 aku mengangguk sambil menjawab"boleh je cikgu!sekarang ke?".Cikgu Zaini mengangguk.Aku mengangguk dan Cikgu mengucapkan terima kasih.Aku kembali ke tempat duduk untuk mengajak mereka menemani aku.
"we..cikgu Zai suruh aku jaga murig tingkat 4 Spicy!kau org nak tk ikut?=Rex

Aku melihat mereka bertiga laju je mengangguk."jom"ajak ku dan terus keluar dari kelas.Murid dalam kelas tu buat tak tahu sahaja sebab berani mereka nak masuk campur hal kitaorang,makan penampor lah jawahnya.

Ketika dalam perjalan nak ke blok A yg menempat kan kelas tingkatan 4 Spicy ,tiba-tiba Isya bersuara"we....korang?."Aku dan Hana memandang kearah Isya sambil berkata"asal..?".Aku dan Hana memandang antara satu sama lain sebab pelik melihat Isya dan Leka tiba-tiba berhenti.

"korang tahu tak nak gi kelas 4 Spicy lalu kelas apa?-Isya

"tak....!asal?-aku dan Hana berkata serentak.

"Biar betol korang tak tahu!"-Leka

"manalah kitaorang tahu.Lalu sana pun tak pernah ni kan pula tahu."-Rex

Aku melihat Isya dan Leka yg memandang antara 1 sama lain.

"LALU KELAS TINGKATAN 5 SPICY!!!"~Leka dan Isya berkata serentak.

Aku dan Hana rasa macam nak pekak je sebab dengar minah 2 ekor ni menjerit,nasib dekat depan makmal Sains ni sunyi kalau tak abis kena cop'THE ICE PRINCESS GILA' naya je,habis prestasi.Ooo baru aku ingat kelas pertama berada di blok A dari form 1 Spicy- form 5 Spicy.Aku rasa nak patah balik je nak tahu sebab apa?.Sebab kita orang kena lalu kelas kumpulan HEART BLACK.
"Matilah..matilah.."Hana berkata sambil berjalan kekanan pastu kekiri,pening aku dibuatnya manakala Isya dan Leka pulak menjadi tunggul yg bernyawa.Aku jugak yg kena fikirkan caranya.
Dah tiada jalan lain terpaksalah lalu jugak,mana ada jalan lain dah selain lif sahaja.Lif hanya ada satu sahaja.Terpaksa lah lalu jugak,aku berkata dekat mereka"ok..kita dah tak de cara lain,terpaksa lah kita lalu jugak!".Selepas aku berkata begitu tidak semena-mena badan aku ditolak oleh isya,leka dan hana."woi..woi pahal ni?"aku memarahi mereka.Akhirnya berhenti jugak malaun-malaun 3 ekor tu tolak aku.Selepas mereka berhenti menolak aku,aku pula tolak mereka menyuruh mereka jalan cepat.Sambil aku tolak 3 ekor toyol tu sempat lagi aku membebel dekat diorang"nanti bila kita semua lalu dekat depan kelas 5 Spicy,jangan pandang kelas tu kita jalan straigt je!Okey?".Mereka bertiga hanya mengangguk sahaja.Sampai sahaja didepan pintu lif kitaorang semua masuk tanpa banyak bunyi.Setelah pintu lif terbuka kitaorang keluar dan..................................................












::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Ok..bab ni saya tak tahu best ke tak jadi tolonglah VOTE&COMEN tau?

LiFe Si GaDis NIkE!!Where stories live. Discover now