Suasana meriah dengan kehadiran sepupu sepapat Tasyah yang hadir untuk meraikan majlis pernikahan Tasyah pada hari ini. Aku tersenyum kecil melihat kanak-kanak kecil riang bermain di halaman rumah.
Tasyah membuat majlis pernikahannya secara kecil-kecilan atas alasan tak nak membazir. Tapi bagi aku, aku tak berapa nak kisah pun pasal benda macam ni. Nak buat majlis segrand mana sekalipun siap panggil media bagai aku TAK KESAH!!!!
Sebab yang paling penting adalah selepas menikah.Semua orang impikan kebahagiaan selepas nikah bersama pasangan sendiri. Jadi tak kiralah kita buat majlis besar-besaran atau kecil-kecilan tak ada beza untuk aku!.
Kaki ku melanglah masuk ke dalam rumah ibu bapa Tasyah. Memang tak dinafikan keluarga Tasyah agak berharta.
Aku terus melulu ke bilik Tasyah, dimana Tasyah akan di make-over iaitu ditukar daripada the beast ke beauty! Hahahhaha.
Aku duduk di sebelah Tasyah. Tasyah memandangku sedangkan dia dalam keadaan di andam oleh mak andam! Habis comot sedikit lipstick yang sedang di pakaikan oleh mak andam.
Tasyah hanya tersenyum sahaja apabila disuruh agar tidak bergerak secara mengejut seperti tadi.
Akhirnye!!! Setelah 2 jam berlalu sesi memgmake-over Tasyah sudah selesai!
"Babe, cantik gila kau!! Dah macam majlis kau dah aku tengok!"
Tergelak aku apabila Tasyah memujiku sampai kembang! Nasib spender aku tak koyak hahahahh!!
"Mana ada babe!! Aku pakai baju lama ni. Kalau di bandingkan kau dengan aku, kau lagi lawa!"
"Oh,yah whatever!!!!"
*********
"Kau okay tak nie bro?"
Arash yang sedari tadi memandang sahabatnya berasa pelik kerana Amar sangat diam pada hari ini. Selalunya dia orang yang paling banyak mulutnya.
"Aku okay jer. Kenapa?"
Amar melemparkan senyuman tawar kepada Arash yang segak berbaju melayu berwarna merah hati. Terserlah habis macho dan kebabyface yang dimilikki oleh Arash.
"Tak! Kau tak okay! Aku tahu. I am your budy! Just tell me if you have problem. Mybe I can't to help you too solve your problem. But, if share your problem with me. You can feel more better than now! I know it's your problem. And maybe I am not the right persone to you for share your problem."
Amar tersentak dengan setiap patah perkataan yang terpancuo dari mulut Arash. Bukan niatnya mahu berahsia! Tapi dia sendiri tak tahu rasa apa yang menyelubungi hatinya kini.
"Bukan macam tu Arash. Aku..aku.."
Amar menghentikan ayatnya untuk mencari kekuatan untuk menyambung bicara. Amar memandang wajah Arash. Wajah Arash terukir dengan penantian sambungan ayat bicaranya. Amar menarik nafas sebelum menyambung ayatnya.
"Aku berasa tercabar bila dia bercakap dengan lelaki lain! Aku rasa nak marah, tapi tak tahu sebabnya. Dia cakap dengan aku yang dia akan setuju dengan rancangan aku kalau parents dia setuju."
Maka, fahamlah Arash dengan situasi yanh berlaku kepada sahabatnya. Mungkin Amar sudah lupa perasaan kasih terhadap seorang wanita. Dia dah terlalu jauh dengan perasaan sehingga perasaan yang dia alami dia tidak dapat tafsirkan.
"Gyuss!!"
Serta merta Amar dan Arash memandang orang yang mengeluarkan suara itu tadi. Tersengeh Zain melihat sepupu dan rakan baiknya serentak apabila dipanggil.
"Kau nak apa? Nak kitaorang tolong semakkan ayat akad kau lagi ke? Malam tadi dah 100 kali ulang! Takkan lah nak hafal lagi?"
Tanya Arash dengan nada yang agak marah. Zain menghadiahkan pandangan tajam. Memang betul pun malam tadi aku ada paksa dorang tolong semakkan aku hafal ayat nak akad nikah. Serta merta aku tertawa!.
"Aduh mamat ni! Orang tanya kau gelak. Ni memang sindrom orang dah nak nikah ke apa? Kalau macam ni, memang aku tak nak kahwin!"
"Tak lah! Aku cuma nak tanya. Okay tak baju melayu ni? Semat tak? Nampak macho tak? Aku gabra ni sebenarnya."
Bergema bilik Zain dengan gabungan suara Amar dan Arash di sebabkan soalan-soalan yang diajukan oleh Zian.
Zain mula buat muka menyampah! Nasib akulah dapat sahabat yang mengong macam nie!.
*****
YOU ARE READING
My Lovely MR A.K.A
RomanceCerita ini mengisahkan Nur Ema Suraya seorang perempuan yang biasa2 dan hidup yang biasa. Hidup Ema menjadi hura-hara setelah menjadi pembantu peribadi kepada Amar Kasyah Arjuna ataupun nama timbangannya MR A.K.A. Atas tindakan gila Amar mereka terp...