"Ema, kamu tahu buat kerja ke tidak? Kamu tahu tak banyak salah. Boleh di katakan setiap muka surat. Kamu buat kerja macam mana hah !!" Suara lelaki itu memetir memarahi Ema.
"Maaf bos, saya tahu saya salah. Saya akan memperbetulkan yang mana salah. Lagi sekali saya minta maaf."
Aq menundukkan wajahku. Tetapi dalam hati hanya Allah sahaja yang tahu betapa malunya aku di perakukan sebagini. Di marahi di depan staf2 yang lain.
"Baik, tapi saya tahu semua dokumen2 ni mesti ada diatas meja saya pada hari ini jugak."
"Tapi bos, saya ada hal hari ini." Aq mula mengangkat wajah. Ternyata wajah lelaki yang berada dihadapannya sungguh bengis sekali. Hampir kecut perut aq . Dh tiga kali aq telan air liur.
"Ada saya kisah pasal hal kamu ?"
Sebaik sahaja dia mengucapkan kata itu dia terus berlalu pergi. Hai, sabarlah hati kau dapat bos macam ni. Aq menggeluh seketika sebelum melangkah ke tempat kerjaku. Sabar jelah dapat bos macam ni. Nk dilawan bos sendiri nk dikutuk dapat dosa. Ape boleh buat selain makan hati berulam jantung. Sob sob .
"Ema kau okey tak ?" Tasyah mula memujuk kawan baiknye. Dia tahu yang Ema dah tak tahan dengan bos mereka setiap hari.
"Tak perlah Tasyah. Kau pun tahu bukan yang telinga aku ni dah pun lali kena maki macam tadi." Aku menjawab pertanyaan Tasyah manakala tanganku lincah menari-nari diatas papan kekunci.
"Maafkan aku Ema, disebabkan aku kau yang kne marah dengan bos." Lia memohon maaf setelah mendapat berita bos besar mengamuk dkt Ema.
"Tak ada apalah. Kena marah jer pun, bukanye kena potong gaji."
"Jepun jer wei ! Ko kata Ema. Sepatutnya aku kena cek betul2, bukanya main hantar ker dokumen2 tu kat kau. I am so sorry Ema."
"Hmm yelah, yang korang duk melangguk kat meja aku ni dah kanape. Dah tak der kerja nak di buat ke?"
Aku bertanya dengan pelik. Memanglah kena pelik. Aku tenggah sibuk dorang masih lagi duk borak dekat depan meja aku. Siap gelak2 pulak tu. Woi, tak tahu ker yang aku ni tengah merana !.
"Memang tak der kerja pon. Sebab tu duk kat sini." Jawab Tasyah dengan selamba badak. Badak pun tak seselamba dia. Hehe.
"Ema kau tahu tak sekarang ni pukul berapa?." Lia pula menyoal.
" Tak " Aku masih lagi tekun menaip.
"Seriously, tak tahu ?. Ema sekarang ni dah pukul 6 : 30 petanglah."
What!!
Patutlah dua ekor minah kepoci ni tak buat kerja. Dah balik rupanya. Sabar jelah.
"So, korang tak nak balik ker ?"
"Memang dah nak balik dah pon. Saja jer nak teman kan kau sekejap. Lagi pon, memandangkan kau baru sahaja 3 hari berkerja di sini dan baru sahaja 3 hari menjadi PA kepada Mr a.k.a tu. So, I want to share story sikit."
Dah mula dah hikayat seribu kisah tentang syarikat daripada Lia. Untuk pengetahuan Lia ni. Dia seorang yang agak busybody jugaklah. Segala kisah yang ade kat syarikat semua dia tahu. Jadi tak menyesallah kawan dengan dia. Boleh tahu jugak tentang syarikat ni. Hehe.
YOU ARE READING
My Lovely MR A.K.A
RomansaCerita ini mengisahkan Nur Ema Suraya seorang perempuan yang biasa2 dan hidup yang biasa. Hidup Ema menjadi hura-hara setelah menjadi pembantu peribadi kepada Amar Kasyah Arjuna ataupun nama timbangannya MR A.K.A. Atas tindakan gila Amar mereka terp...