Pulang dari berjumpa dengan adik kembarnya tadi dia masih lagi tidak bercakap walau sepatah pun dengan isterinya. Sejak balik juga juga dia tidak keluar pun lagi dari dalam biliknya.
💖flashback💖
"Kau cintakan dia lagi tak"tanya Tengku Amirul Irsyad kepada adik kembarnya. Ternyata soalan yang dia ajukan oleh Tengku Amirul Irsyad itu membuatkan adik kembarnya itu mati kata.
"Soalan ape kau tanya ni bang, haiishhhh... " kata Tengku Amirul Irham dalam nada yang agak tinggi tapi masih lagi dikawal kerana rasa hormatnya kepada abangnya itu.
"Boleh tak kau jawab saja soalan aku tu " pangkas Tengku Amirul Irsyad.
Dia tahu dia tak sepatutnya tanyakan soalan macam tu kepada adiknya. Sekiranya adiknya menjawab soalannya itu dengan 'mengiyakan' pasti dia juga yang akak kecewa dan patah hatiy untuk kali kedua. Tapi dia sendiri tak nak melihat adiknya macam ni, tak macam dulu lagi. Hubungan mereka pun tak akrab seperti dulu lagi. Dia sanggup sekiranya melepas orang yang dia sayang dan cinta kepada adiknya. Sekiranya itu membuatkan adiknya bahagia. Dia tahu adiknya cuba untuk sorokkan perasaannya kepada isterinya itu a.k.a adik angkat mereka berdua sendiri.
"Kalau aku jawab ' aku masih cinta dia ' ape kau akan buat? " tanya Tengku Amirul irham balik. Dia harap abangnya takkan buat perkara bodoh.
"Kalau tu jawapan kau,........ ..... aku sanggup lepaskan dia untuk kau " jawab Tengku Amirul Irsyad macam orang bodoh tak ade akal. ( fuh seronok author kutuk irsyad 😂😂)
"Kau dah gila ke ape ni .... tak kan selama ni kau tak pernah ade perasaan cinta atau sayang dekat Wafiyya bang? "
"Tak "
'kenapa kau sanggup tipu diri kau sendiri. bodohnya kau lemah, cinta kau yang satu ni kau tak dapat nak pertahankan. '"Kau pernah fikir tak pasal perasaan dia terhadap kau, kalau kau cakap macam ni " Bengan Tengku Amirul Irham dengan abangnya.
"Tak tak.. tak dia tak cintakan aku.... "
"Ape maksud kau cakap macam tu, dia pernah bagitau kau ke yang dia tak pernah cintakan kau " soal Tengku Amirul Irham kepasa abangnya.
'Memang tak di nafikan dia masih ade persaan sayang dan cinta kepada Wafiyya. Tapi dia tak nak runtuhkan masjid yang di bina kerana perasaannya. Tapi sekarang perasaannya kepada wafiyya sudah berkurang. Dia dah cuba untuk lupakan adik angkatnya itu. Dan dia dapat rasakan mereka berdua ni saling mencintai'"Tak .."
"Ok sekarang adik nak abang jawab dengan jujur . Abang cintakan dia atau pun tidak " desak Tengku Amirul irham.
"Erkk.... abang ...... emm " Tengku Amirul Irsyad menjawabnya dengan anggukan.
" Hah jujur pun, adik dah agak dah selama ni korang saling mencintai "
"Hah saling mencintai maksud kau wafiyya cintakan abang ke, tak mungkin lah " nafi dia.
"Abang pernah cakap kepada dia yang abang cintakan dia? "
YOU ARE READING
Jagakan Sekeping Hati ku
عاطفيةQaseh Nur Wafiyya dan Tengku Amirul Irsyad disatukan oleh atas permintaan Datin Rosmah. Datin Rosmah ialah merupakan ibu angkat kepada Qaseh Nur Wafiyya . Bagai manakah penerimaan Tengku Amirul Irsyad kepada Qaseh Nur Wafiyya. Bagaimanakah dengan T...