Erkek Arkadaşımızın Olması Zinaya Mı Girer

415 53 38
                                    

الْحَمْدُ ِللهِ وَحْدَهُ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى مَنْ لاَ نَبِيَّ بَعْدَهُ

Soru: Bir hanımefendi:

"Erkek arkadaşımızın olması zinaya mı girer?" diye sormuş.

Cevap: Evet, dolaylı yoldan zinaya girer! Çünkü şeytan, insanları fitneye ve harama düşürmeye oldukça isteklidir. Bu nedenle Allah-u Teâlâ şu kavliyle bizleri uyarıyor:

"Ey iman edenler! Şeytanın adımlarını takip etmeyin. Kim şeytanın adımlarını takip ederse şüphesiz ki o, edepsizliği ve kötülüğü emreder."

Nur: 21

Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:

"Mü'min erkeklere söyle gözlerini harama bakmaktan sakınsınlar, ferçlerini de (cinse uzuvlarınıda) haramdan korusunlar.

Nur: 31

Şeytan, Âdemoğlunun damarlarında dolaşır. Şeytanın fuhşa/zinaya sürüklemedeki metotlarından biri de kişinin mahremi olmayan bir kadınla yalnız kalmasıdır. Bunun için Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

"Kişi (mahremi olmayan) bir kadınla yalnız kalırsa üçüncüleri ancak şeytandır."

Tirmizi: 3/474, Albâni Mişkatu'l-Mesabih: 3118

Yukarıdaki hadiste belirtildiği gibi şeriat bir erkeğin, bir kız ile arkadaş olup baş başa kalmasını yasaklamıştır. Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:

"Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

'Bu günden sonra kimse beraberinde bir ya da iki kişi olmadan kocası yanında olmayan bir kadının yanına kesinlikle gitmesin' buyurdu."

Müslim: 4/1711

Birde günümüzde okullarda ve işyerlerinde sosyal arkadaş diye adlandırılan kız erkek arkadaşlığı vardır. Bir erkekle kızın arkadaş olmasını İslam dini onaylamıyor! Çünkü kız ile erkeğin arkadaşlığının sonu genelde zina ile sonuçlanıyor!

Bir kimsenin evde, büroda veya arabada namahrem bir kadınla yalnız kalması caiz değildir. Kardeşinin hanımıyla, hizmetçiyle, kadın hastanın doktorla yalnız kalması ve benzeri durumlar da caiz değildir.

Birçok insan bu konuda ya kendine ya da karşıdakine güvendiği için duyarsız davranır. Bu da fuhuşu/zinaya veya fuhuşa yol açacak davranışlarda bulunmayı beraberinde getirir. Zina denilince akla sadece cinsel ilişki gelmemelidir. Çünkü göz, el, ayak ve kulak zina eder.

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyuruyor:

"Gözler zina eder, eller zina eder, ayaklar zina eder, cinsel uzuv zina eder."

Ahmed Müsned: 1/412, Albâni Sahihu'l-Cami: 4126

Gözle zina, adından da anlaşıldığı gibi, müstehcen/çıplak olan resimlere, filmlere ya da karşı cinse şehvet duyguları ile bakmaktır. Hakikatte şehvet duygusu olmasa bile, birinin gerek karşı cinsin, gerekse hemcinsinin görülmemesi gereken yerleri görmesi ve buna idrakli olarak bakması da zina kabul edilmiştir.

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyuruyor:

"İki göz zina eder; iki gözün zinası harama bakmaktır. İki el zina eder; iki elin zinası harama el uzatmaktır. İki ayak zina eder; iki ayağın zinası harama yürümektir. Kalp de zinaya heves ederse, artık ferc (cinsel uzuv) bunu ya doğrular veya yalanlar."

Buhari ve Müslim

Kısaca erkekle kadının arkadaşlığı haramdır.



Değerli okuyucularım sizleri kitabımda görmek beni çok mutlu ediyor kardeşlerim.
Fatmapinar14 1996kainat 1okuryazar2 Kubradikce000 -Anormalinsanlr- -Leylifer- YunusAslan3 zeynepp571 zeynepisik98 80meltem Amedli_muvahhide Ayca_Baskaya aysunsahin_ ElifKsk8 Aysunzdemir5 Bayn-Aydogan akpinarmerve EbrarBozdmir alonegirl12345 deryaevlk99 edebiyazar_ sedyyuksel okandasss ececidem ecegalata rukiyeckr SaturndenBiriyim Zahidevg1 MusaAzaklioglu Etiketten  rahatsız olanlar hakkını helal etsin unuttuklarım varsada affetsin lütfen...

KAÇTIĞIMIZ GERÇEKLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin