1 – ALLÂH : Tüm isim ve sıfatlan kendinde toplayan yüce Allah'ın zatının, başka hiçbir varlığa verilemeyen ismidir.
Allah Cenabı Hakk'ın Celal ve Cemal gibi bütün isimlerini kapsamaktadır. Allah diye zikreden Cenabı Hakk'ı bütün isimleri ile anmış olur. Bütün isimler Allah isminde gizlidir. Diğer isimler Allah İsmi Azamına birer sıfattır. Allah ismi hiç bir isme sıfat olmaz. Cenabı Hakk'ın Zatına mahsus bütün isimlerin özellikleri Allah isminde vardır. Allah ismi; ruhi hastalıklardan, kalp katılığından, küfürden, maddi ve manevi bataklıktan, nefsin istek ve arzularından kurtulmak, düşmanlarını yenmek, merhamet sahibi olmak, Allah'ın istediği şekilde hayat sürmek, son nefeste imanlı ölmek, kalbin nurlanması, imanlı olması ve şifa bulmak, güç, kuvvet ve rızık kazanmak, gizli sırlara vakıf olmak, hem dünya, hemde ahiret saadetine ermek için zikredilir.
2 – ER RAHMÂN: Bütün Yaratılmışlar hakkında hayır ve merhameti tercih eden
Günde zikir sayısı : 298 – Dünya ve Ahirette Allah'ın sevgilisi olmak için okunur.
3 – ER RAHİM: Çok merhamet eden, büyük nimetler veren.
Günde zikir sayısı : 258 – Maddi ve Manevi Rızıklar için okunur.
4 – EL MELİK: Bütün Kainatın Tek Sahibi ve mutlak hükümdarı.
Günde zikir sayısı : 91 – Emir sahibi olmak, maddi ve manevi güçlü olmak için okunur.
5 – EL KUDDÛS: Hatadan, gafletten, aczden ve her türlü eksiklikten pek uzak, pek temiz
6 – ES SELAM: Kullarını selamete çıkaran, Cennetteki bahtiyar kullarına selam veren
Günde zikir sayısı : 131 – Korkulan her şeyden korunmak için okunur. Hasta üzerine 121 veya 161 defa Ya Selam ismi okunursa hasta iyileşme gösterir.
7 – EL MÜ'MİN: Gönüllerde iman ışığı uyandıran, kendine sığınanları koruyup rahatlatan
Günde zikir sayısı : 137 – Kötü hastalıklara düşmemek için okunur.
8 – EL MÜHEYMİN: Gözeten ve Koruyan
Günde zikir sayısı : 145 – İnsanların düşüncelerini anlar korunur. Ya Müheymin zikrine devam eden unutkanlıktan kurtulur.
arapca-allahin-99-ismi-0
9 – EL AZÎZ: Mağlup edilmesi mümkün olmayan galip
Günde zikir sayısı : 94 – Düşmanlara galip gelmek için okunur.
10 – EL CEBBÂR: Eksikleri tamamlayan, dilediğini zorla yaptırmaya muktedir olan
Günde zikir sayısı : 206 – istek ve arzuların olması için
11 – EL MÜTEKEBBİR: Her şeyde ve her hadisede büyüklüğünü gösteren
Günde zikir sayısı : 662 – İzzete ve refaha nail olmak için okunur.
12 – EL HÂLIK : Bütün varlığı, halleri ve hadiseleri, tayin ve tespit eden hepsini yoktan var eden.
Günde zikir sayısı : 731 – İşlerde üzüntüden ve sıkıntıdan kurtulmak için okunur.
13 – EL BÂRİ' : Eşyayı ve her şeyin vücudunu her şeyin birbirine uygun halde yaratan
Günde Zikir Sayısı : 214 – İşinde Başarılı olur, şöhret bulur.
14 – EL MUSAVVİR [ Tasvir eden, her şeye bir biçim ve özellik veren EL-MU'TÎ : Veren, ihsân eden
Günde Zikir Sayısı :336 – Maksat ve merama ulaşmak için
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAÇTIĞIMIZ GERÇEKLER
De TodoKendine bir ders çıkartmak isteyenler güzel dinimizin güzelliklerini öğrenmek isteyenler doğru yerdesiniz.