"Mak cik Leha.. Dy balik dulu tau, kerja semua dah beres..." Kataku sambil memegang bahu yang lenguh.
"Hmm.. Baik la kalau macam tu.. Cik Leha pun kejap lagi nak balik dah." Jawap Cik Leha.. Sambil melihat jam di dinding.. 6:00pm.
~~
Sampai di rumah..
Aku terus menuju ke bilik dan membaringkan badan ku di tilam. Aku memejamkan mata mengingati kembali lamaran or tawaran Tuan Mizan meminta aku menjadi Isterinya. Aku jadi keliru dengan lamaran Tuan yang entah apa² pagi tadi tu. Nak terima ke tak nak.. Hati ku semakin tidak karuan jadinya..
Jujur.. Aku memang menyimpan perasaan pada Tuan Mizan sejak kali pertama aku berkerja di rumah nya. Aku mula jatuh sayang padanya.. Namun cepat² ku cantas jauh perasaanku padanya.. Kerana aku sedar siapa aku.. Hmm.. Masi segar di ingatan ku kejadian 3bulan lalu waktu pertama kali berjumpa dengannya...
💘💘💘
"Aww..!" Sambil menggosok kepala aku mengadu sakit terlanggar manusia di depanku..
"Maaf saya tak sengaja.." Kataku sambil menundukan kepala sempat aku mencuri pandang pada Tuan punya badan yg aku terlanggar tadi. Hensemm.. Sedsis hatiku.. Jantung ku yang tadinya berdegup normal tiba² aku rasa sekarang berdegup kencang.. Ada getar di jiwa ku.. Perasaan ku sukar di tafsirkan.. Mungkinkah cinta pandng pertama? Huhu.. Aku sendiri tak pasti.
"Tak pe. Lain kali hati² bila jalan.." Katanya terus berlalu pergi.
💘💘💘
Aku yg tadinya baring bingkas bangun.. Baru tersedar dari lamunan.. Aku belum solat asar.. Cepat saja langkahku menuju ke bilik mandi membersikan diri,brwuduk dan menunaikan kewajipan pada sang pencipta..
Lama aku berteleku di tikar sembahyang.. Memohon petunjuk dariNya..
~~~
Jam di dinding ku kerling sudah jam 9malam... Semenjak pulang dari rumah Tuan Mizan aku lebih suka berkurung di dalam bilik. Mak panggil makan pun aku tak hiraukan.. Tak ada selera nak makan..
Lagu di handfone aku hidup kan.. Lagu Ost DOTS .. Macam kene je lirik lagunya dengan aku.
Termenung lagi memikirkan ap jawapn yang harus aku bagi kepada soalan Tuan Mizan esok yang tinggal lagi berberapa jam saja lagi.🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
Krik krik.... 🍃🍃