Dekat dan semakin dekat.
Dia terus merapatkan aku di sisi muka nya.. Dan bibirnya berhenti betul² dekat dengan cuping telinga ku. Dapat ku rasakn setiap hela nafas nya di telinga ku.. Damn! Apa sal Tuan ne selalu buat aku dug dag dug dag ha?? God!!
Aku yang kaku hanya menanti dengan penuh debaran di dada. Belum pernah lagi aku di perlakukan atau merasa situasi seperti ini. Semua ini amat baru bagi ku..
"Abang ada bawa makanan untuk sayang.. Abang tau sayang belum makan kan.." Sempat dia mengucup manja pipi ku dan tersenyum manis pada aku. Sebelum melangkah ke arah meja yang berada di depan cermin.
Kuss semangat! 😅
Tiba² aku rsa malu sendiri pulak. 😂😂 ingatkan dia nak buat ap. Suspen je. Tak tentu arah aku di buatnya. Malu wei!! Huhu
"Kenapa diam?? Ingat abang nak buat apa kat sayang?" Dia senyum penuh makna.. Makna yang aku sendiri tak tau.
"Nah.. Makan la.. Ke nak abang suapkan?" Kening ny sebelah di angkat mengalahkn ziana zain..
"Eh.. Tak payah. Saya buat sendiri. Lagi pun yang sakit kaki bukan tangan.. Meh sini." Ak mengambil sudu dari tangannya.
"Ok saya makan dulu.. " belum sempat aku menyuapkan makanan masuk di mulut ku. Dia menahan.. Ak dengan wajah yg pelik dan hairan menatap wajah hensem nya..
"Kenapa??" Tanya ku hairan.
"Dah baca doa makan belum? Abang tak nampak atau dengar pun?" Eh eh eh.. Lupa plk ak.. 😅
Ne kebulur punya pasal la ne."Dah dalam hati.." Jawap ku kelentong sambil tersengeh.
"Tak baik bohong.." Mendatar je suara dia.
"Abang tak kira.. Abg nk dengar sayang baca kuat²" pintanya. Dia ne buang tabiat ke ap..😒
"Ye.. Baik lah.. "
~
Selesai makan.
Ak agak bosan. Sebap tak boleh nak buat ap pun. Demi mengisi kebosanan yang melanda diri aku pun mencapai leptop yg ad kat meja kerja laki ak. Nak tengok korea drama. Payah juga ak nak pegi meja tu yang jarak nya lebih kurang 10 langkah juga la.
Sia² je ak bersusah susah. Leppy tu ad password. Ta guna btl.
Akhir sekali aku pun terlelap.. Bila pn ak tak tau. Sedar² je ad org baring sebelah ak. Siap main peluk² lagi.
Ak yang masih mamai merenung mukanya.
Wei!! Ak tak mimpi ke ne?? Laki ak?? Peluk ak?? Ak tampar² manja muka ak sendiri.😱 sakit doh. Sah tak mimpi.
Setelah beberapa ketika aku alih kan tangan nya di tepi. Aku menyereng dan ku renung mukanya.. Tenang.. Raut wajahnya cukup mempersona biar pun ketika dia sedang lena.. Perlahan lahan aku angkat tangan ku. Ak pun tak tau kenapa. Gatal sangat jari aku ne nk sentuh muka dia yg selalu buat ak jadi sasau ni.
Aku letak kan jari telunjuk aku di hidung mancungnya. Perlahan lanah beralih pula kealis ny.. Lebat kening dia. Cantik macam kena ukir. Tak cukup dengan itu ak beralih pula ke pipinya.
Tiba²!!
"Tak habis lagi rata muka abang??" Tanya nya yang masih menutup mata.
"Haa!!"
Aku yang terkejut gila sikit lagi nak jatuh dari katil tapi sempat dia menarik aku kembali kekatil dan jatuh kedalam dakapan nya..
Makk.. Malunya.. Keko rasanya. Kusss semangat.. Dug dag dug dag my heart tau. Ap la dia ne.
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
Dah lma ak mnyepi kn. Jam ini bru trbka hati nk smbng balik crita ni.. 😅😅
Korg jn mrh tau.. Selamat hri rya maaf zahir batin.. 😁