part24

7.3K 163 3
                                    

Sebelum betul² hanyut oleh nafsu dan perasaan. Aku merungkai pelukan nya.. Aku rasa ini tidak sepatutnya berlaku.. Macam mana nanti kalau aku sudah menyerahkan kesucin ku padanya dan lepas tu dia tinggal kan aku?? Aku keliru antara perasaan dan tanggungjawap. Macam mana aku nak buat ne.

Aku terus berlari menuju ke bilik air meninggalkan dia terpinga pinga seorang di sana. Aku memandang diri ku cermin. Ada kesan merah di tinggalkan nya di situ.

Aku sayang dia?? Ya.. Aku memang sayang kan dia.. Tapi aku takut. Takut dengan sikap nya yang berubah rubah. Lagi pun aku tak tau apa perasaan nya pada aku. Aku tak tau!

Aku segerah menyalin baju ku yang tadi.. Baju tidur pemberian Lia aku simpan di bakul. Aku tak tau apa riaksi nya pada aku nanti. Tapi aku dah bersedia dengan sebarang kemungkinan..

Aku membuka pintu bilik air. Kepala ku keluarkan sedikit. Mata menilau mencari kelibat Tuan Mizan yang aku tinggal kan sebentar tadi.

Tak ada.. Dia tak ada..dia pegi mana?? Rasa bersalah pula aku pada dia.

Jm3. pagi.. Aku masih tidak melihat kelibat Tuan Mizan.. Marah lagi kah dia pada aku? Bertambah benci ka dia dengan aku?? Atau?? Atau?? Hum! Entah la.. Aku malas nak fikir.. Sayu pulak hati aku tiba².

Aku akhirnya tertidur dengan perasan yang bercampur baur dan penuh tanda tanya..

~~~

Aku rasa berat pula badan nak pusing kekanan.. Masih mamai.. Antara sedar dan khayal.. Hp ku ambil dan ku lihat. Jam 5.pagi

Ada sesuatu dia pinggang ku.. Memeluk erat tubuh ku dari belakang. Siapa lagi kalau bukan Tuan kan?? Tak kan la Adam kot?? God!!

Aku alihkan tangan nya dari pinggang ku.. Dengan pantas aku berpusing menghadap dia yang sedang lena tidur.. Tenang sungguh raut wajah nya.. Berbeza sangat dengan sebelum ini. Aku amati wajah hensem nya.. Sempat aku memicit manja hidung nya.. Bila dia balik? Aku tak sedar pun..humm..

Masih marah kah dia pada aku? Benci lagi kah dia pada aku? Atau aku seorang kah yang menyimpan perasaan pada dia?? Tiada kah sekelumit sayang pun di hatinya buat aku?? Persoalan ni semua membuat kan aku sebak tak tentu pasal.

Ada air jernih yang mengalir di pipi ku.. Terasa sebak seketika. Sedaya upaya aku menahan tangis ku dari kedengaran.. Aku menekup mulut ku.. Menghentikan sendu yang keluar akibat terlalu sedih.

Dia bergerak.. Kening nya di kerut kan sedikit.. Dengan suara yang serak² basah.. Dia bersuara.

"Kenapa ne??" Macam risau..

Tangan nya di angkat lalu di letak kan di pinggang ku dan memeluk aku yang sedang tersendu sendan..  Satu kucupan hangat singgah di dahi ku..




👫👫👫

Enjoy ea.. 😅😅😅

Penat den perah otk untk awk² smua yg mgikuti crita ne.. So jn lpa vote n komen ea.😁😁

Muah² sikit..😚😚

Happy readng.  😉😉

Isteri Sementara Tuan MizanTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang