13

6.8K 141 6
                                    

Seperti yang di beri tahu Cik Leha hari tu.. Mira adik kepada Tuan Mizan a.k.a suami aku akan datang hari ini.. Malam kalau tak silap..

Terpaksala aku pindah bilik..😥
Kang kalau tak pindah kantoi lak.. Lagi pun lusa papa n mama pun nak datang selepas selesai urusan di terengganu.

Nasib la..

~~~

"Assalamualaikumm..." Ceria je suara tu..

"Walaikumsalam.." Jawap ku serentak dengan Cik Leha..

"Hai.. Saya Mira.." Huluran tangan nya aku sambut.. Dia ne pun ramah juga. Tapi kenapa abang dia macam ne pulak?

"Hai.. Saya Nur Adlina.. Panggil Dy je.." 😊

~~

Banyak yang aku dan Mira bual kan.. Sempat lagi dia memberikan aku buah tangan dari Madrid.. Aku lak tah bila nak kesana aku pun tak tau.. Kalau boleh aku pun nak juga keluar negara.. Jenjalan.. 😅

~~

Di dalam bilik seperti biasa aku akan tidur di sofa.. Ne kan bilik dia. Tak kan la aku nak tidur kat katil dia. Dan semenjak semalam aku perasan dia dingin ngan aku. Aku ada buat salah ke.. Hemm.. Susah nau nak baca hati n fikiran sang suami ne.. Letih...

"Kau buat apa dengan Adam berdua duaan semalam kat kolam ikan tu?" Kedengaran marah tuan punya suara.. Tidak pasti tentang apa.

"Tak ada apa.. Bual kosong je dan bagi ikan makan.." Kata ku bersahaja..

Terkejut aku dia mendengus kasar.. Dia ne dah kenapa sebenarnya? Lantak la.. Nak tido lagi bagus.. Tiba² nak marah kenapa..

~~~

Hari ini sekali lagi Adam bertandang di rumah.. Kali ne nak jumpa Mira katanya.. Sebap dah lama tak jumpa.

"Kak Dy.. Jom teman Mira round² KL.. Mira ajak abang Adam sekali jadi driver kita. Hehe.." Senyuman tak lekang dari bibir Mira.. Comel je..

"Err.. Boleh juga.. Akak pun dah lama tak keluar.." Aku pn tersenyum gembira.. Bila lagi kan nak keluar rumah jenjalan.. Asyik duduk rumah je.. Bosan!

"Ok! Kalau macam tu kita siap dulu la.. Kesian pula abang Adam tunggu nanti."

~~~

Dari Sogo ke Jalan Tar.. Lepas tu ke bukit bintang.. Lot 10. 

Di I setan Lot 10.

Sedang Mira sibuk memilih baju aku pula ingin berlalu kebilik air.. Dalam perjalanan kebilik air di tiba² aku terlangar seorang perempuan. Sampai aku turut terjatuh. Nak cepat punya pasal..

"Aduh!" Dia mendengus marah..

Aku yang masih duduk akibat pelanggaran tadi cepat² bangun..

"Maaf saya tak sengaja.. Nak cepat tadi".. Kata ku.. Setelah melihat wajahnya.. Shila??

"Kau?!" Jari telunjuknya di arahkan kemuka ku..

"Cik Shila?? Maaf saya tak sengaja.. Nak pegi tandas nak cepat.." Kataku memberikan penjelasan..

"Kau buat apa kat sini ha?? Sini bukan tempat orang gaji la..Dasar orang gaji tak malu.. Ada hati nak datang tempat macam ne.."

Sengaja di kuatkan suaranya biar semua orang dengar.. Apa masalah perempuan ne sebenarnya.. ? Ari tu dah fitnah aku.. Sekarang nak hina aku pulak kat tempat awam ne.

Adam yang ternampak aku terus menghampiri.. Berkaca mata aku saat itu.. Sebak ya rabbi.. Tuhan je tau.

"Awak ok ke Dy.." Tanya Adam penuh perihatin..

"Saya ok.. Dah la.. Mira mana.?" Belum sempat aku nak meninggal kan orang gila depan aku ne. Tiba² dia bersuara lagi.

"Wah wah wah.. Orang gaji macam kau ni pun boleh dapat lelaki macam ne. Hebat kau ea. Berapa kau jual tubuh kau dengan lelaki ne ha!"

Herdik Shila lagi. Dia ne memang macam ne ke. Macam orang hilang akal.. Cakap ikut sedap mulut dia je.

"Kau cakap baik sikit ea!" Adam mula panas dengan perempuan di depan nya. Jari nya masih tepat di depan muka Shila.

"Kau buat apa kat sini?!" Aku tak pasti soalan itu di tujuhkan buat aku atau Adam.. Tapi kami sama² melihat figura lelaki itu.

"Baby.. Tengok diaorang ne baby.. Asyik nak cari gaduh je dengan I.. " gedik nau kau Shila..

Aku tahu banyak persoalan yang bermaim di fikiran  Adam.. Apa aku nak jawap nanti kalau dia tanya aku macam².. Hhmm..

Tanpa menunggu lama aku dan Adam pun beredar.. Jawapan dia a.k.a suami aku tidak ku hiraukan.. Sakit mata aku tengok dua orang mangkuk hayun tu. Shila pun dah macam lintah dah aku tengok..

😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒

Oke double up date untuk hari ne. Rajin lak nak buat.. So ne la hasilnya.. Komen n vote skli ea.. Arigato.. Kalau ada cadngn ke apa ke bagi tau je..

Muah² sikit..hehe 😉

Isteri Sementara Tuan MizanTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang