10

6.9K 149 9
                                    

Kini.. Hampir 3 bulan kami bergelar 'suami isteri' yg tak brapa nak suami isteri sanggat.

~~

Aku seperti biasa mengemas rumah. Lap sana.. Lap sini.. Mop sna mop sini.. Sapu sna sapu sini.. Basuh baju, siram pokok kat laman, bagi ikan makan dan tolong Cik Leha masak.

Tok! Tok! Tok!

Aku pun bergegas ke pintu. Macam nak pecah pintu di ketuk dari luar.

"Mizan mana?" Tanyanya sombong..

"Err cik ne siapa?" Tanya ku pula.

"Kau siapa?" Tanya nya pula.. Aku perati je dia ne...

Cantik

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Cantik.. N seksi.. Aku nak pakai macam ne? Kat rumah pun belum tentu.. Hhumm..

"Aku Shila.. Bakal isteri Mizan"

Zzzzzziiiipppppp!!

Hati aku bagai di panah petir sampai hangus lepas tu jatuh berderai menjadi abu..

"Ba- bakal Isteri?" Ulangku kembali dengan tergagap gagap.. Sakit hati aku sekarang ne. Bakal isteri? Dia nak kawin dengan perempuan ne ke..

"Kau ne siapa? Orang gaji kat sini ne ke?" Tanya nya sambil berlalu ke ruang tamu dan duduk di situ.

"Err.  Ye.." Jawapku.. Rasa macam di hiris² di siat² hati ku. Perempuan jenis apa ne? Suka² je masuk rumah orang.. Teringat kata Mizan hari tu..

"Orang luar tak boleh tahu tentang perkahwinan kita ne." Masih segar di ingatan..

"Buat kan aku air.. Jus oren. Cepat² aku haus ne." Katanya sambil membuat tangan gaya menghalau.. Akupun berlalu ke dapur..

Tak lama lepas tu aku pun muncul dengan segelas air jus oren ais di tangan..

Tak tau macam mana dan bagai mana boleh pulak aku jatuh tersungkur dan tertumpah kan air jus oren tu kat baju Cik Shila.

"Tak guna! Tak padan dengan orang gaji.."  Marah cik Shila.

Paaanngggg!!

Satu tamparan sulung Cik Shila hinggap di pipi ku.. Makkk.. Sakit tau..

"Saya minta maaf Cik. Saya tak sengaja.." Kata ku sambil memegang pipiku yang terasa perit akibat tamparan sulung Cik Shila.

"Lain kali buat kerja tu pakai la mata. Kau tau tak baju aku ne mahal. Tengok apa dah jadi." Herdik Cik Shila pada ku sambil di tunjai tunjai kepala ku akibatnya aku menapak beberapa langkah di belakang.

Tiba²..

"Kenapa ne?" Garang suara itu kedengaran..

Aku dengan Cik Shila berpaling pada tuan punya suara..

Dengan nada yang gedik sambil memegang tangan Mizan, Shila bersuara..

"Baby.. Tengok orang gaji U ne tumpahkan air kat baju I. Habis basah.. Baby tau kan baju I ne mahal.. Lepas tu siap tampar I lagi. Sakit tau baby." rengeknya gedik berpura pura menahan sakit di pipi.

Aku like WHAT?? Aku memang buat baju dia basah. Tapi aku tak sengaja.. Tapi bukan aku yang tampar dia.. Dia yang tampar aku. Tak guna punya Shila.

"Betul ke!" Marah..

"Err.. Sa-saya tak sengaja Tuan.. Saya tertumpahkan air kat baju Cik Shila.. Tapi bukan saya yang tampar dia. Cik Shila yang tampar saya.." Aku menunduk.. Sebak..

"Dia tipu baby.." Rengek Cik Shila sambil membuat muka kesian. Nak je aku tampar muka dia betul².

"Minta maaf sekarang!" Tengkingnya.. Buat pertama kalinya aku melihat dia berubah bengis macam ne.

"Saya dah minta maaf tadi sebap tertumpahkan air kat Cik Shila." Kata ku terketar ketar.

"Minta maaf lagi aku nak tengok!" Tuan ne dah kenapa.. Shila pula aku tengok makin gedik kat situ suka dia tengok aku di tengking di herdik macam ne.

"cepat!!"

Dia bagaikan di rasuk.. Macam orang tengah meroyan.. Di sentapnya kuat tangan aku sampai aku jatuh terduduk di lantai.  Sampai hati Tuan buat aku macam ne.. Mata aku dah berkaca menahan sebak di dada. aku memang orang gaji je kat sini.. Aku tau.. Tapi aku pun punya hati dan perasaan.

"Kau ingat sikit ea! Kau tu cuma pembantu je kat rumah ne. Jangan berlagak macam Puan besar dalam rumah ne.! " hamburan kata² nya amat menikam hati aku. Luluh rasanya.. Sampai hati Tuan.. 😢

Mungkin Cik Leha yang nampak drama yang terjadi menghampiri..

"Maaf Tuan.. Dy cakap betul Tuan.. Memang Dy tertumpahkan air kat baju Cik ne. Dan Dy dah pun minta maaf. Tapi bukan Dy yang tampar Cik ne. Cik ne yang tampar Dy..." Nasip baik ada saksi.. Terima kasih Cik Leha dah selamatkan Dy..

Aku bangun cepat dan terus berlalu menuju ke bilik hujung dekat dapur.. Kecik hati aku.. Dia lagi percaya cakap orang lain dari cakap aku sendiri. Berderai juga tangisan yang aku tahan dari tadi.. Aku benci kau Tuan! Benci..! Hina sanggat kah aku ne sampai sanggup cakap macam tu kat aku..

😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔

Kesian Dy.. Sabarla nak..

Isteri Sementara Tuan MizanTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang