Pagi ini.. Aku dengan perasaan ku yang gemurh.. Dengan tangan dan kaki yang sejuk melangkah masuk ke rumah Tuan Mizan. Sambil memegang dada aku ucapkan bismillah di dalam hati. Sengaja aku datang lewat ke rumahnya kerana ingin mengelak dari berjumpa dengan Tuan Mizan. God.. Please help me.
Ak tengok kereta tak ad.. Maksudny Tuan dah pergi kerja la kan?? Wahh.. Gumbiranya rasa hati.. Huhu.. Gumam ku sendirian.. Sukanya..
Aku sudah pun berada di dapur memasang radio Era di hp ku.. Sengajaku kuatkan soundny.. Sebap aku suka dengar lagu² yang di main kan Dj Era.. Dan sesekali aku akan ikut menyanyi dengan penuh perasaan.. Haha. Bkn ap.. Suara aku sedap kot! Angkt bakul naik sendiri jap. 😂
Tiba²."Eeerr heemm!"
"Opocot jantung aku jatuh" . Terlatah.. Ha.. Nasip baik tak kene ketuk pakai senduk.. Kang tak pasal² ada juga yg benjol nanti ne. Aku toleh ke belakang.
"Tuan!" Jerit ku kecil sambil mengurut dada.. "Ya Allah.. Nasib baik takde sakit jantung tau. Kalau tak mau arwah saya kat cne." Sengaja ak cakap macam tu bia dia rasa bsalah..
Perasaan gembira yg aku rasa tadi bertukar cemas dan takut.. Apala nasib.. Kenapa la dia ne balik pula. Bukan tadi pegi kerja dah ke..
"Seronon nampak?" Tanyanya sinis.. Dia tak tau ke aku ne macam apa dah kalut.
"Err.. Tak ada la Tuan.." Takut² ak menjawap. "Maaf"..
"Aku nak jumpa sekejap.. Kat ruang tamu.." Terus hilang lepas cakap macam tu.. Apa la Tuan ne.
Aku agak.. Mesti dia nak tau jawapn aku ap.. Hrrmm.. Habisss laaaa...
~~
Di ruang tamu..Dia sudah duduk sambil menyilangkan kakinya.. Aku tau la ko tu Tuan aku.. Eeii aku sekeh kang baru tau.
Aku pulak mengambil tempat duduk di hadapnnya.. Senang sikit ak nak tengok muke dia yg macoh ne.. Haha sempat lagi aku kan?
"Dah dapt jawapan tak?" Mukanya masih bersahaja.. Dia ne takde perasaan ke?
Aku hanya diam tidak berkutik.. Teringat kembali tentang solat istikharah ku tengah malam semalam..
Aku memohon di berikan petunjuk tentang masalah yg aku hadapi.. Namun apa yg aku rasakn sanggatlah tenang. Setenang tenangnya.. Adakah itu perunjuk bahawa dia adalah jodoh ku? Patutka aku terima dia?
Aku memerhati mukanya mencari keikhlasan dalam dirinya namun hampa.. Muka yg macoh tu tak pernah nak senyum. Serius je memanjang tapi aku suka bergurau dengan dia. Dia pun muka je nampak dingin,garang dan tegas .. Tapi baik juga orang nya.. Buktinya dia tidak cepat melata. Ne dari pemerhatian aku la kan.
"Nur Adlina? I'm talking to you now. Are you listening ?!"
Suaranya cukup membuatkan aku terkedu.
"I'm listening sir. Sorry.. But do I have to give my answer now? I meant right now?" God! Aku masih tak percaya..
"Hemm.. Baiklah kalau macam tu.. Nah.. " dia menghulurkan kertas putih di hadapanku..
Dengan perlahan aku mengambil kertas itu.. Dannn..!
"Apa ne?? Syarat?" Kata ku hairan.. Sambil memandngny penuh curiga.
Ku baca satu persatu
Perjanjian dn syarat yang harus di patuhi selama bergelar isteri aku.
1- aku akan bayar kau 10ribu sebulan..
2-aku tidak akan memaksa kau melakukan hubungan intim dengan aku.
3-buat kerja rumah seperti biasa.
4- di larang masuk campur tentang kehidupan aku.
5-aku akan lepaskan kau apabila masanya telah tiba nanti.Mizan Shah.
____________________
Yang benar."Macam mana setujuh tak?" Katanya ingin kepastian..
Mak ai.. Biar betul?? 10k?? Siapa tak nak kan? Lagi pun dia tak paksa aku tdr ngan dia. Maksudnya kita org kawin atas kertas je la kan.? Betul tak?? Nak terima ke idok ne..huhu
Tapi aku jadi sedih bila baca syarat yg ke 5. Lepaskan aku bila tiba masanya nanti?? Macam mana ne?? Hati ku tiba² jadi pilu.. Aku makin keliru. Macam mana ne??
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘
Ok gise.. Ok la ba kan? Haha.. Btw.. TAK DE KE ORG NAK KOMEN N VOTE? kalau ad.. Gomawoo... Muah² sikit..😘
Cintaku bukan di atas kertasss... Huhu
Dy.. Apa keputusan mu...ak pn tak tau.. Someone please help Dy.. Kesian kat dia ne.😞