Majlis akhirnya brakhir jm10 malam. Banyak saudara mara yang suda pun pulang ke rumah masing²..
Biar pun saudara mara terdekat je dengan kawan aku sorang yang hadir majlis akad nikah berjalan lancar dan meriah.
Aku meminta diri pada yang lain untuk ke tinggat atas. Niat nak tukar baju.. Lepas tu boleh la tolong² apa yg patut..
Aku hanya mengenakan baju berlengan panjang warna hitam,tudung sarung warna pink dan seluar sukan warna coklat pudar.. Makeup di muka belum lagi aku hilang kan. Dah malam kan.. Siapa nak tengok lagi. Aku pun pakai je la apa yang ada. Lepas tu aku terus turun tolong mak dan Alia kemas pelamin.. Tuan? Aku tak tau mana.. Mybe dia sedang bersembang kat luar kot dengan papanya. Ya.. Aku masih memanggilnya dengan panggilan Tuan yg memang sudah sebati di mulutku ni.. Lantak la.. Aku tak kesah pun. 😌
Hampir selesai kemas apa yang patut tinggal sikit je lagi. Alia pun dah balik rumah dia. Mak pun suruh aku berehat. Dia kata.. "Pegila naik atas berehat kesian suami Dy dah tunggu."
Haaaaa! Tunggu? Nak buat apa??
"Kejap lagi la mak. Dy nak tolong lagi sikit.." Aku cuba mengelak. Malas sebenarny aku. Dan aku tak suka dengan perasaan ku saat itu."Dah tak payah.. Bukan nya banyak pun mak ngan mama boleh buat sendiri"
"Betuk tu Dy... Pegila naik" mama pula mengiyakan. Dorg ne memang nak halau aku ke apa ne. Aku buat muka masam.. Nak tolong pun tak boleh. Tapi aku akur juga.. Dengan langkah yang malas aku menapak kaki ke bilik pengantin yang terhias indah..
Aku menilau mencari kelibat Tuan a.k.a suamiku.. Tak ada pun.. Kata dah naik.. Siap tunggu lagi.. Aku lihat kebilik air pula.. Pun tak ada.. Masih kat bawah kot..hemm.. Lantak la.
Aku membersihkan diriku. Penat pulak hari ne.. Sakit pinggang aku ne ha.. Macam nak tecabut pun ada.
Selesai mandi dn membersikan diri.. Aku tetap bertudung menutup segala aurat di tubuhku.. Biar pun aku tahu dia berhak. Tp aku belum bersedia.. Lagi pula dia pun tak paksa aku kan.. Dan aku ne isteri sementara dia je.. Hhmm.. Selesai sudah aku pun baring.. Sempat aku sedia kan bantal dengan selimut di atas meja.. Untuk dia la siapa lagi. Tidur la kat mana² pun.. Jangan tidur dekat aku sudah.
Tak lama lepas tu aku pun terlelap.. Penat sanggat..
Aku terjaga dari tidur.. Jam d handfone ku lihat seketika.. Jm3.32 am.. Dah dua jam rupanya aku tertidur.. Aku lihat sebelah tak ad orang.. Tuan kat mana.. Aku kecik kan mata yang kabur.. Dah macam orang rabun dah.. kat meja bantal dan selimut tak ada.. Dia tidur kat mana ea..
Apa² nak g tandas dulu. Nak buang hajat kecil.. 😅Keluar dari tandas aku nampak ada susuk tubuh yang sedang lena tidur di sofa panjang.. Laki aku la.. Mengerikut badan dia. Dah macam udang kene masak dah.. Sejuk kot.. Aku pun dengan perlahan lahan menyelimutkan badan ny.. Kesian dia..
Aku renung mukanya.. Tenang je.. Kenapala Tuan ne hensem sanggat.. Hhuumm.. Lepas aku merenung mukanya seketika aku pun berlalu ingin beradu.. Ngantuk..
Kita sambung esok pulak..
😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪
Semua yang ada-ada pada diru mu membuat aku ku aku jatuh cinta..
Oke bai!. 🙋