part 22

7K 161 4
                                    

Dua hari semenjak kejadian itu. Jangan kan nak tengok muka masing² bertegur sapa pun tak ada. Kata orang berdosa kalau tak bertegur sapa lebih dari 3 hari.. Betul ke??

Macam mana nak bersua muka atau bertegur sapa kalau aku ke utara dia keselatan.. Aku ketimur dia kebarat.. Pantang ada aku dia macam nak lari je.. 😑😑 ingat aku ne alien ke apa.

Mira kata tadi malam ne abang dia tak balik 2 hari ada bisnese trip ke langkawi.. Jadi makna nya dua hari ne juga la aku free kan?? Wahh..😱😱 senang hati aku ne.. Dari nak menghadap dia yang dingin tu. Bukan nya aku tak cuba nak bercakap dengan dia tapi, dia yang mengelak. Hemm.. Aku sendiri tak faham dengan sikap Tuan aku tu.

~~~

Malam...

Jam menunjuk kan 10.pm. Mira baru je berangkat pegi rumah mama. Dia kata nak tidur kat sana malam ne. Bukan Mira tak ajak.. Aku yang malas nak pegi sana.. Alasan ku nak jaga rumah. 😅😅 esok² je la aku pegi rumah mama lagi pun bukan nya jauh pun.

Aku menapak kan kaki ku menuju ke bilik.. Aku tengok hadiah² masa aku bernikah beberapa minggu yang lalu masih ada elok tersusun rapi di tepi almari. Aku tak perasan pun selama ne. Boleh tahan banyak juga hadiah yang aku dapat ea.

Aku mendekati kotak² hadiah yang berbalut cantik itu.. Tapi mata ku lebih terarah pada kotak hadiah yang berbalut merah hati dengan reban putih di atasnya.. Ada tuliasan kat tepi kotak tu..

Aliana maisara
To
Mybestfriend for ever
NurAdlina.

Aku tersenyum sendiri. Lia.. Sempat lagi dia bagi hadia kat aku kan.. Apa agak nya yang ada kat dalam ea.

Tanpa berlengah aku membuka hadiah pemberian Lia buat ku..

Mata ku nak terbeliak rasanya. Lia ne!!. Baju tidur merah?? Ne baju tidur ke jaring?? Atau pun jala ikan. Aku belek² baju tidur itu..

Sesaat kemudian mata ku ternampak pula sehelai kertas warna pink di dalam kotak itu

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.


Sesaat kemudian mata ku ternampak pula sehelai kertas warna pink di dalam kotak itu.

Dear best friend yang tersayang.. Aku hadiah kan kau baju tidur ne sebagai tanda kasih aku pada kau..Haha.. Jangan marah ea.

Aku nak ko pakai tau baju ne. Penat aku pilih yang cantik untuk kau. Kalau kau tak pakai makna nya kau tak sayang kan aku dan tak hargai pemberian aku.. Aku serius tau Dy. Lepas pakai aku nak ko selfi bagi tunjuk bukti kat aku..

Hahaha.. Dah tu je. Aku tunggu tau! Bye.. Love much.. Lia..😉

Lia ne.  Ada² je.. Aku berkira kira.. Nak pakai ke tak baju ne. Humm.. Kalau tak pakai sekarang bila lagi kan? Lagi pun aku free malam ne..😅😅 semua tak ada. Aku tinggal seorang je kat rumah.

Dengan ketawa yang riang aku menuju ke bilik air. Tukar baju tidur yang Lia bagi.  Seksi gila. Nampak semuanya. Lia ne kan mereng betul la..

Aku mengambil gambar selfi dan aku terus send kat Lia.

Benggong punya Lia..

3minit kemudian..

Lia menelefon aku.


"Babe! Lawa gila babe.. Tak sangka aku pandai juga aku pilih kan untuk kau kan." Lia ketawa terbahak bahak di hujung talian.

"Kau ni.. Salam tak ada terus sergah aku macam tu.." Aku buat² marah..

"Hahaha.. Maaf sayang intan payung.. Aku teruja.. Hahaha sorry.. "

"Tak ada apa la. Aku saje je kene kan kau.. Hahah" aku membalas.

"Kau suka tak baju tu.. Tak ada la seksi pun kan?"

"Tak Seksi kau cakap! Nasib baik aku seorang je tau kat rumah.. Kalau tak aku tak tau la Lia." Aku memberi tahu hal yang sebenar pada Lia. Sebelum dia banyak tanya macam polis.

Dalam 45minit juga la aku OnCall ngan Lia. Rindu rasanya. Dah lama tak berbual panjang macam tu dengan Lia.

Jam dah nak jam 12.. Mata aku pun dah layu.. Sebelum tidur aku mengambil angin di beranda luar.. Melihat suasana malam di kota metropolitan ini.. Terasa nyaman dan tenteram sekali.. Kalau rasa macam ne hari² kan bagus.

Dalam pada aku sibuk melayan perasaan ku..

Zuupp!!!

Aku terkejut!

Terasa ada sesuatu yang sedang  menjalar di pinggang ku.. Sangat lembut sentuhan nya.. Setahu aku. Aku seorang je kat rumah ne.. Siapa pula yang berani² sentuh² aku ne. Dalam keadaan aku macam ne pulak tu. Seksi gila. Seram sejuk aku di buat nya.. Dalam keadaan yang samar² macam ne lagi membuatkan aku cuak.

Aku segerah berpaling dan ingin menghadap muka yang berani memeluk aku. Namun dia terlebih dahulu mengerat kan pelukan nya. Aku jadi cemas..

"Lepas la! Siapa ne!" Aku cuba merungkaikan pelukan eratnya di tubuh ku.. Namun pelukan nya kian kejap di pinggng ku.. Kepalanya pula di benamkan di bahu ku. Tiada tanda² dia akan melepaskan aku.

"Aku minta maaf.." Lembut sekali bisikan nya di telinga kiri ku.. Aku berdebar.. Hebat betul debaran kali ini. Macam taufan ribut melanda.. Macam nak tercabut dah jantung aku.

Aku cukup kenal dengan suara itu.. Suara yang sudah 2 hari nak masuk 3 hari aku tak dengar.

"Tu.. Tuan.." Gagap pulak tiba².. Aku jadi gelisah.. Cuba untuk berfikiran waras..

"Mira cakap tadi awak tak ada.. Dua hari.." Aku membiarkan saja dia memeluk ku dari belakang. Rasa di sayangi pulak diri ini buat seketika.

Dia hanya mendiam kan diri.. Dapat ku rasa deruan nafas nya di bahu ku.

Sekali lagi..

"Maaf kan saya..." Aku terpana.. Dia bahasakan diri nya saya?? Aku tak salah dengarkan?


😱😱😱😱😱

Oke! Smpai cne dlu crita ne buat seketika.. 😅😅😅 bagi gantung bia korang frust..😂😂😂

Apa² pun happy readng..😉😉










Isteri Sementara Tuan MizanTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang