"Ada apa abang?" aku resah bertanya. "Ada lagi bingkai, pintu, cat..hehehe." abang tergelak besar. "Abanggggg!" aku bangun dari katil dan mencubit pinggang suamiku. "Adoi adoiii! okay okay dah.. abang lapar lah. Sayang masak apa?"
"Ayam masak merah,sayur buncis goreng."
"Wah.. favorite abang tu." Kami jalan beriringan ke dapur. Setelah selesai panaskan lauk pauk aku menemani suamiku makan. Berselera sungguh dia makan seronok aku tengok. Aku terlihat jari jemari yang panjang tadi berada dibucu meja makan. Terketar-ketar aku tunduk ke bawah meja. Tiada apa-apa disitu yang ada cuma kaki suamiku. Aku angkat kepala...Allah! Benda tu berada disinki bertenggek betul-betul belakang suami aku. "Abanggggg apa tu?" aku bangun dari kerusi dan memandang sinki. Abang menoleh ke belakang. "Ada apa sayang? Abang tak nampak apapun. Sayang okay tak ni?" Abang bangun menuju ke sinki untuk membasuh tangan. Aku yang ketakutan menutup mataku dengan tapak tangan. Terasa sejuk tangan suami ku cuba untuk menenangkan aku. Kami berpelukan sampai di bilik.. wajahnya menakutkan. Kedutan dan senyuman sinisnya bermain difikiran aku.Takkan aku saja yang nampak? Abang meletakkan aku dikatil dan menyelimutkan aku. "Sayang cuba tidur ya.. mungkin sayang penat." ciuman abang hinggap di dahi aku. Aku memegang tangan abang. "Abang nak pergi mana?" Dia menjawab sambil tersenyum, "Sayang tunggu sekejap, abang nak kemas dapur tu nanti tikus datang susah pula." Aku melepaskan tangan abang dengan berat hati.
YOU ARE READING
RUMAH UNTUK DIJUAL
HorrorKisah rumah lama milik penunggu berkebaya. Apabila nafsu dan amarah menguasai.