Idag var det fredag och lunch. Jag var sjukt nervös för dejten. Seriöst liksom. Om man tänker efter så är han trots allt skolans fuckboy, så varför skulle han intressera sig för mig? Jag är en vanlig tjej och det finns 1000 snyggare tjejerna än mig.
När jag är borta från värden petar någon på min axel och jag vänder hastigt blicken dit. Will. Han harklade sig.
"Kan jag få prata med dig ensam?", frågar han och jag nickar långsamt. Han leder mig till en toalett.
"Jag ville bara varna dig", började han och jag rynkade på ögonbrynen. "Jag vill varna dig för Chris" jag kollar chockat mot honom men säger inget.
"Han är inte bra för dig." Jag backar ett steg och lägger armarna i kors.
"Och du är bättre eller?" Kaxiga Heaven gör en comeback!"Det var inte så jag menade"
"Öm...Hur menade du då?"
"Att du ska vara försiktig." Ilskan började koka.
"Vadå? Är du min morsa eller?" Han kollar förvånat på mig och jag kandrar honom inte.
"Nej, jag bryr mig om dig"
"Trodde vi redan pratat om detta på festen", säger jag och stormar ut från toaletten.
Resten av dagen ignorerade jag alla. I princip. Alla hittade ett sätt att irritera mig även fast de inte ens var medvetna om det och jag gick runt och surade hela dagen. Tillslut gick jag hem när skolan äntligen slutat och bestämde mig för att ta ett bad. Chris och jag pratade inte något under dagen. Men jag såg honom knappt och vi båda var alltid påväg till en lektion när vi väl såg varandra. När jag klev ut från badet tog jag handduken och lindade den runt mig. Lade sedan på en ansiktsmask och väntade 30 min innan jag tvättade bort den. Sedan sminkade jag mig noggrant och tog på mig svarta högmidjade jeans med en blus. Ville verkligen inte ha klänning. Plattade sedan håret och försökte få lite mood från musiken som dunkade i hela rummet. Tillslut blev klockan 18.00 och jag såg Chris stå ute och vänta på mig vid hans moppe. Han hade en svart t-shirt med en jacka och jeans och det såg ut som att han var nervös?
KAMU SEDANG MEMBACA
Boyfriend Material | ✓
Fiksi Remaja"För att du är en fuckboy Chris och inte Boyfriend material! Fattar du aldrig? Om du inte bevisar att du inte är en fuckboy kan jag våga lita på dig. Men sålänge så får du stå ut med att jag inte litar på dig" "Okej, jag ska bevisa att jag är boyfr...